וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קבוצה דתית חטפה מאושפז מבית חולים - והפכה אותו ל"באבא"

29.3.2016 / 15:10

פרסום ראשון: המשטרה חושדת כי קבוצת אנשים חטפה אדם הלוקה בנפשו ששהה בבית החולים הדסה שבירושלים, והכריזה עליו "רב מקובל בעל סגולות נשגבות" בצפון. חשוד במעורבות במקרה נעצר

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פרסום ראשון: חוקרי היחידה המרכזית בירושלים חושדים כי קבוצה דתית חטפה את דוד ביטון בן ה-57 מבית החולים הדסה עין כרם והפכה אותו לרב מקובל באזור הצפון. אתמול עצרה המשטרה אדם בשם אליהו לרנר בחשד שהיה מעורב בחטיפה, ומעצרו הוארך בשבעה ימים. ביטון, אדם הלוקה בנפשו, טרם אותר.

לרנר טען בחקירתו שביטון הוא רב, אך המשטרה סבורה כי אין אמת בדבר. הוא אף ציין כי ראה אותו לאחרונה בטבריה. המשטרה חושדת כי הקבוצה שבה היה חבר לרנר הפכה את ביטון ל"באבא", שלו סגולות נשגבות וידע בתורה.

החקירה החלה בעקבות תלונה על העדרותו של ביטון והמשטרה התייחסה לאירוע בהתאם. אלא שלאחר כמה ימים קיבלה החקירה תפנית, כשלמשטרה הגיע מידע מודיעיני לפיו הוא נחטף בידי הקבוצה הדתית. המשטרה ציינה כי בשלב החקירה הסמויה ניסה לרנר לשבש את החקירה. בחמישי האחרון הוצא נגדו צו מעצר ואתמול הוא נעצר והובא לחקירה. בהמשך צפויה המשטרה לערוך מעצרים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות מפגינים מול בית הדין הצבאי; התובע: "החייל ירה ללא צורך מבצעי"
"האידיוט" שחטף את המטוס המצרי: קצין, היסטוריון וחולה אהבה
"לא טרור": מטוס מצרי נחטף בדרכו לקהיר ונחת בלרנקה

אליהו לרנר חשוד בחטיפת בחור לוקה בנפשו כדי לאלצו לשמש כבאבא. בית משפט השלום ירושלים. 29 במרץ 2016. יוסי אלי
חשוד בחטיפת ביטון. לרנר בהארכת מעצרו, היום/יוסי אלי

עו"ד עידן גמליאלי, המייצג את לרנר, אמר בדיון כי למרשו יש גרסה ברורה הנוגעת לאירוע. "לרנר מסר כי הוא פגש אותו (ביטון) בטבריה, נתן לו לישון אצלו במשך שבוע, ואחר כך הוא התאשפז וברח. הוא מסר את השם של הרחוב שבו הוא נמצא. הוא לא ידע ולא אמור לדעת איזה מעשה פלילי יש פה".

גמליאלי ביקש מהשופט לבחון "אם קיים חשש או חשד פלילי לאירוע, או שמדובר באדם שברצון ומיוזמתו העדיף להיעלם". בנוגע לטענה כי ביטון נהיה לרב מקובל בצפון, אמר גמליאלי: "יש אנשים שנמאס להם וטיפול קונבנציונאלי לא מתאים להם".

השופט שאול גבאי ריכטר אמר כי הגרסה שמסר לרנר "אינה עולה בקנה אחד עם החומרים המצויים בתיק, ויש בסתירה זו לחזק את התיק". לדברי גבאי ריכטר, מנסיבות האירוע עולה כי קיימת מסוכנות בשחרורו של לרנר. הוא הורה להשאירו במעצר למשך שבעה ימים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דוד ביטון, בן 57 שעל פי החשד נחטף מבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים על ידי קבוצה דתית שהפכה אותו לרב מקובל בצפון, מרץ 2016. דובר המשטרה, אתר רשמי
דוד ביטון שעל פי החשד נחטף מבית החולים הדסה/אתר רשמי, דובר המשטרה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully