וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הסרת הפיקוח מהתביעה המשטרתית: הפרקליטים לא יתייצבו בבתי המשפט

4.4.2016 / 0:25

הפרקליטים מוחים על המהלך של שקד וארדן, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS ולפיו השר לביטחון הפנים יוכל להסיר את הפיקוח בעוד שנה במסגרת הסדרת מעמד נציבות הביקורת. בכנס חירום שנערך אתמול הוחלט על החרפת הצעדים במחאה, הכוללת עתירה לבג"ץ

צילום: ניב אהרונסון

מאות פרקליטים הגיעו אתמול (ראשון) לכנס חירום בבית ציוני אמריקה במחאה על דוח ביקורת שעוסק בממשק פרקליטות המדינה עם המכון לרפואה משפטית, ויכלול לטענתם מסקנות אישיות. בכנס הוחלט שבעקבות המהלך של שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS ולפיו השר לביטחון הפנים יוכל להסיר את הפיקוח בעוד שנה במסגרת הסדרת מעמד נציבות הביקורת, לא יופיעו הפרקליטים בבתי המשפט עד להודעה חדשה.

מאבק הפרקליטים הגיע לשיאו ביום חמישי, אז הגישו 11 פרקליטים עתירה לבג"ץ ובה ביקשו להטיל צו על תנאי ובקשה דחופה למתן צו ביניים נגד פרסום דוח הביקורת. העתירה הוגשה נגד שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציבת הביקורת על מערך התביעה הילה גרסטל. לדברי הפרקליטים, הדוח יפגע בשמם הטוב כפרקליטים בשירות המדינה, "העושים לילות כימים בייצוג המדינה בערכאות השונות". הפרקליטים מוחים גם על העובדה כי התובעים המשטרתיים יוחרגו מהביקורת עליהם לאחר שנה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS בשבוע שעבר.

"פרקליטות המדינה הפכה לאויב. הספין והקמפיין האלו מתנהלים על ידי גורמים אינטרסנטיים שרוצים פרקליטות מוחלשת", טענה אתמול לימור פלד, יו"ר ועד הפרקליטים. "אין לנו בעיה עם ביקורת". פלד התייחסה לעתירה שהוגשה בחמישי ואמרה: "11 חברים שלנו נאלצו להגיש בעצמם עתירה לבג"ץ. הם צריכים להגן על שמם הטוב בגלל מה שעשו בעבודתם עבור המעסיק והציבור בהתאם למדיניות קיימת, הנחיות ותפיסה משפטית שכולנו גדלנו לפיה".

עוד בוואלה! NEWS:
שש שנים אחרי ששכלה את בעלה בתאונה, בנה בן ה-5 נהרג בהתנגשות בעץ
"אם איאלץ לשוב לטורקיה, אזרוק את עצמי לים": יוון נערכת לגירוש המהגרים
בג"ץ ביטל את צווי אטימת בתי הנאשמים בהריגת אלכסנדר לבלוביץ'

כנס הפרקליטים, בית ציוני אמריקה. תל אביב 3 באפריל 2016. ניב אהרונסון
"פרקליטות המדינה הפכה לאויב". כנס החירום, היום/ניב אהרונסון

לדבריה, "היום הם נדרשים לעמוד ולהגן בעצמם על שמם הטוב כי באצטלה של דוח מערכתי קובעים קביעות אישיות ומעמידים כל אחד מהם למשפט שדה. גוף הביקורת לקח תכתובות פנימיות שכתב הפרקליט כמו התלבטות אם להאשים ברצח או בהריגה, ועל סמך זה נקבעו מסקנות".

בעתירה מתבססים הפרקליטים על המתווה שקבעה השרה, ולפיו הביקורת אמורה לפעול בצורה שאינה פרטנית אלא מערכתית. לטענתם, הדוח מאגד בדיקות של תיקים מסוימים ומתמקד בהתנהלותם של פרקליטים ספציפיים, בניגוד למנגנון שנקבע על ידי שרת המשפטים.

שניים מהפרקליטים העותרים שהביקורת דנה בעניינם, מכהנים היום כשופטים. אמנם אין אזכור בדוח לשמות הפרקליטים אך לטענתם מספרי התיקים ונסיבותיהם מאפשרים את זיהויים. עוד הם מלינים כי בניגוד למקובל, טיוטת הדוח לא נמסרה לפרקליטים עצמם לתגובה אלא רק לפרקליט המדינה שי ניצן. רק חלקים קטנים ממנה נמסרו להם, לאחר התערבות.

(עדכון ראשון: 22:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כנס הפרקליטים, בית ציוני אמריקה. תל אביב 3 באפריל 2016. ניב אהרונסון
"מעמידים אותם למשפט שדה". בית ציוני אמריקה, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully