וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצחתם אותנו מחדש": השיחה המתוחה בין הפרקליט למשפחת אברהם חסנו

13.4.2016 / 0:01

רותי חסנו שמעה מפרקליט איו"ש כי הפלסטיני שדרס למוות את בעלה יואשם בהריגה ולא ברצח. בשיחה ביניהם זעמה האלמנה על הקצין שכינה את הפלסטיני "אדון": "השם ירחם, הכלב א-טיטי". גם ילדיה התפרצו לשיחה: "אבא שלנו נרצח, אז החלטת שזו הריגה?"

עריכה: מתן חדד

החלטת הפרקליטות הצבאית להאשים את הפלסטיני שדרס למוות את אברהם חסנו בהריגה ולא ברצח הכתה את משפחת הקורבן בהלם. שיחה שנערכה אתמול (שלישי) והגיעה לידי וואלה! NEWS בין סגן-אלוף מוריס הירש, פרקליט אזור יהודה ושומרון (איו"ש), לבין רותי חסנו, אלמנתו של אברהם, על ההתפתחות בפרשה, הפכה בעקבות כך למתוחה ביותר. בשיאה של השיחה אמרה לו חסנו: "הטלפון הזה רצח אותנו מחדש, למה לא התייעצתם איתנו?".

בשיחת הטלפון יידע סא"ל הירש את האלמנה על כתב האישום שהוגש נגד מחמוד א-טיטי מחברון, שדרס למוות את אברהם חסנו ב-20 באוקטובר. חסנו נפגע ממשאיתו לאחר שבמהלך מהומות באזור חברון הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו. בתגובה ליידוי האבנים יצא חסנו חמוש באלה לכביש ונדרס. א-טיטי נמלט מהזירה, אך הסגיר את עצמו באותו היום לידי הרשויות הפלסטיניות. עם שחרורו מהן, הוא נעצר על ידי כוחות צה"ל ושב"כ. כמה ימים לאחר האירוע הוא הוכר כפיגוע דריסה.

בתחילה, קיבלה רותי חסנו שיחת טלפון מנציגה של הפרקליטות הצבאית שבה נאמר לה כי כתב האישום יוגש בקרוב. בשיחה היא קבעה עמה פגישה כדי לעדכן אותה בפרטים. עו"ד אופיר סבאג, המייצג את המשפחה, סיפר כי אחרי השיחה התייעצה איתו רותי. "אמרתי לה שצריך לבקש שגם אני והילדים נהיה שותפים. התקשרתי לנציגה והיא סירבה ואמרה שהם לא צד בעניין, והיא רוצה להיפגש רק עם האלמנה".

אברהם חסנו, נהרג כשיצא מרכבו אחרי שהושלכו לעבור אבנים, דרום הר חברון, 20 באוקטובר 2015. AP
"איך קראת לו, אדון א-טיטי?". חסנו ברגע הדריסה/AP
רותי התעקשה: "אבל למה אדון? הכלב א-טיטי, למה אדון?". הירש: "יכול להיות שאני מסכים איתך במיליון אחוז אפילו"

כעבור זמן מה התקשר לאלמנה סא"ל הירש מהפרקליטות וסיפר לה שכתב האישום כבר הוגש. "הקצינה שלי גלי דיברה מוקדם יותר היום לגבי פגישה מחר, שנשב להסביר על כתב האישום וההליך המשפחתי בעניינו של אדון א-טיטי שפגע באברהם". למשמע הכינוי "אדון" לפלסטיני, נדהמה רותי חסנו: "איך קראת לו, אדון א-טיטי?". הירש השיב: "כן. קוראים לו מחמוד א-טיטי". רותי התעקשה: "אבל למה אדון? הכלב א-טיטי, למה אדון?". הירש ניסה להרגיע אותה והסביר: "אני לא תמיד יודע עם מי אני מדבר, אז אני פוליטיקלי קורקט. יכול להיות שאני מסכים איתך במיליון אחוז אפילו".

בהמשך פירט הפרקליט על אישום ההריגה שהוגש נגד הפלסטיני. "יש שני סעיפי אישום, אפשרויות. אחד זה גרימת מוות בכוונה. והשני זה הריגה. מה שיוחס בכתב האישום זה הריגה בלבד". בשלב זה קבעה רותי חסנו כי היא לא מעוניינת להמשיך בשיחה, אלא בנוכחות עורך דינה. "אני לא רוצה לדבר", אמרה רותי בייאוש. "אני אתן לעורך הדין שלי שידבר איתך, אני לא... אני רוצה להפסיק את השיחה. אני רוצה לתת לאופיר אם תסכים את הטלפון שלך שהוא יתקשר אליך, וניפגש ביחד, נדבר ביחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרוג בזריקות אבנים סמוך לאל-פואר. אוקטובר 2015. ביטחון הר חברון,
זירת אירוע הדריסה/ביטחון הר חברון

השיחה נמשכה ורותי שאלה את סא"ל הירש מי היה זה שהחליט לייחס לפלסטיני אשמת הריגה. "זו החלטה שלי", הודה הפרקליט. "על סמך מה אתה מחליט?", תהתה רותי. ילדיה של חסנו שהיו עמה ברכב והאזינו לשיחה, התפרצו באותו הרגע לשיחה. "מי הוא אבל שיחליט. זה הפרקליט של המחבל?", תהה הבן.

"הצבא אמר שיש פה מחדל. בסוף מה, הוא בא על ארבע כדי לנקות את עצמו? זה מה שהצבא רצה?", המשיכה בתם של אברהם ורותי חסנו. "להגיש כתב אישום ככה, לפני שהוא כותב הריגה הוא צריך לפגוש אותנו בכלל. על מה הוא צריך להחליט? הוא לא יכול להגיש מה שהוא רוצה. זה אבא שלנו, אבא שלנו נרצח, אז הוא מחליט שמה, שזו הריגה? כאילו על מה?".

בני משפחת חסנו לפרקליט: "תבטל הכול, לא רוצים"

לדברי עורך הדין של המשפחה, סבאג, עד היום אף גורם לא יצר קשר עם המשפחה ולא עדכן אותם בפרטים. "הודיעו להם שרוצים להיפגש עם רותי בלי עורך הדין והילדים וכשהיא ביקשה להיפגש עם הילדים נאמר לה שהוגש כבר כתב אישום אף שכמה דקות לפני כן הודיעו שהוא לא נכתב. המשפחה בתחושה שרצחו אצלם עוד פעם, גם בגלל ההתנהלות וגם משום שהאישום הוא רק על הריגה. התחושות של המשפחה מאוד קשות".

ואולם, כשרותי ניסתה לשנות את טון השיחה ולחזור לקבוע פגישה עם עורך דינה, ענה לה הפרקליט בתגובה: "אין לי בעיה שניפגש עם כל גורם". עם זאת הוא הסביר כי "הפעולה הזו שאני עושה עכשיו זו פעולה שאני באופן אישי נהגתי לעשות במסגרת התפקיד לכל מי שבן משפחתו נהרג או נרצח. זו לא פעולה שמתחייבת בשום צורה".

אך באותו הרגע, התערבו ילדיהם של רותי ואברהם המנוח שוב בשיחה: "מה הוא מוציא דברים בלי להגיד? אף אחד לא ביקש ממנו... תבטל הכול, לא רוצים...אתה פשוט רוצה להוציא את צה"ל נקי.. בגלל הפאדיחה שלהם".

סבאג הוסיף היום אחרי הגשת כתב האישום: "שמעתי בצער יחד עם משפחת חסנו את ההחלטה על האשמת מחבל רוצח בהריגה. החלטה זו הרסנית ומהווה אסון למשפחת הנרצח, לתושבי קריית ארבע והאזור ולישראל כולה. דמם של מתיישבים אדום כמו דמו של כל אזרח. לא ניתן לפחדנים לעשות את דמנו זול יותר כדי לצאת יפים בעיני העולם. יחד עם צוותים משפטיים נתכנן את צעדינו להמשך".

מהפרקליטות הצבאית נמסר: "צה"ל משתתף בצער המשפחה. הפרקליטות הצבאית תמשיך לפעול למיצוי הדין עם הנאשם שהביא למותו של אברהם חסנו ז"ל, ונגדו הוגש כתב אישום חמור בעבירות של הריגה והפקרה לאחר פגיעה. צר לנו על תחושת המשפחה. כתב האישום הוגש בהתאם לתמונת הראיות שנאספו במסגרת החקירה. בימים הקרובים ייפגש פרקליט איו"ש עם המשפחה, יבהיר את סעיפי האישום והטעמים שבבסיסם ויענה לכל שאלה שתוצג בעניין".

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully