וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שדרס למוות את אברהם חסנו הואשם בהריגה - ולא ברצח

12.4.2016 / 19:30

הצעיר הפלסטיני מבית עווא הסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון הפלסטיניים אחרי אירוע הדריסה וטען כי מדובר בתאונה. אחרי שחרורו הוא נעצר על ידי צה"ל ושב"כ ונחקר. חרף גרסת הנהג הוגדר האירוע כפיגוע על ידי משרד הביטחון

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד הנהג שדרס למוות את אברהם חסנו בדרום הר חברון. כתב האישום נגד מחמוד א-טיטי, בן 27 מחברון, מייחס לו הריגה ולא רצח.

חסנו, אזרח ישראלי בן 54, נהרג ב-20 באוקטובר במהלך הפרת סדר בצומת אל-פוואר שמדרום-מערב לחברון. בזמן המהומות באזור הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו של חסנו, שבתגובה יצא ונדרס על ידי מכונית שנמלטה מהמקום. לאחר האירוע, שהוכר על ידי משרד הביטחון כפיגוע דריסה, הסגיר את עצמו א-טיטי למנגנוני הביטחון הפלסטיניים וטען כי מדובר בתאונה. עם שחרורו, בתחילת מרץ, עצרו אותו שב"כ ויחידת דובדבן של צה"ל.

חודש לאחר מותו קבעה הרשות המאשרת במשרד הביטחון, שתפקידה לקבוע אם יש להכיר באדם כנפגע איבה, להכיר באירוע שבו נדרס למוות אברהם חסנו ליד חברון, כאירוע איבה.

עורך הדין של המשפחה, אופיר סבאג: "שמעתי בצער יחד עם משפחת חסנו את ההחלטה על האשמת מחבל רוצח בהריגה. החלטה זו הרסנית ומהווה אסון למשפחת הנרצח לתושבי קריית ארבע והאזור ולישראל כולה. דמם של מתיישבים אדום כמו דמו של כל אזרח. לא ניתן לפחדנים לעשות את דמנו זול יותר כדי לצאת יפים בעיני העולם. יחד עם צוותים משפטיים נתכנן את צעדנו להמשך".


עוד בוואלה! NEWS:
חרף גרסת הנהג הדורס: אברהם חסנו, שנהרג ליד חברון, הוכר כנפגע איבה
בתו של אברהם חסנו שנדרס למוות בחברון: "רצחו אותו בדם קר"

אברהם אשר חסנו, רגע לפני שנדרס על ידי משאית פלסטינית, אוקטובר 2015. AP
חסנו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully