וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות סירבה לחשוף מקורות – על סוחר סמים נגזרו רק שנתיים מאסר

14.4.2016 / 4:20

מורשע בסחר בהרואין בשווי מיליוני שקלים הצליח לחתום על עסקת טיעון מקלה, משום שעורכי דינו טענו כי מקורות המשטרה מעורבים בעסקה והוליכו אותו שולל. העונש על עבירה כזאת הוא לרוב תשע שנות מאסר

שימוש בהרואין. Gaja, ShutterStock
סחר בסם המסוכן ויישא רק ב-27 חודשי מאסר. הרואין/ShutterStock, Gaja

מורשע בסחר בסמים קיבל עונש קל יחסית של 27 חודשי מאסר, משום שהפרקליטות סירבה לחשוף את המקורות שסייעו לה להביא להרשעה. העונש על עבירה כזאת עומד בדרך כלל על שמונה עד תשע שנות מאסר. הסוחר, הישאם אבו וקאד, נעצר על ידי היחידה המרכזית של מחוז צפון במשטרה בתום חקירה סמויה, שבה נעשה שימוש במידע מודיעיני שהגיע לחוקרים. הוא נתפס בצפון הארץ בעת שהיה בדרכו לנצרת, כשהוא נושא שני קילוגרם של הרואין אשר שווים מיליוני שקלים.

פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום חמור, אך עורכי דינו של אבו וקאד, אייל הדר ושמעון תורג'מן, טענו כי כלל לא ידע שמדובר בסמים. לדבריהם, מרשם סבר כי חשב שמדובר בחומר הדברה. עוד טענו הסנגורים כי הראיות לא מוכיחות את אשמתו, וקיימת אפשרות שהמקורות שדיווחו למשטרה על העסקה מעורבים בה, והוליכו שולל את אבו וקאד. הפרקליטות סירבה לחשוף את מקורות המידע ועקב כך הגיעו הצדדים לעסקת טיעון מקלה במיוחד, שבמסגרתה מורשע בסחר בהרואין ישב בכלא קצת יותר משנתיים.

עו"ד הדר ועו"ד תורג'מן מסרו: "הסדר הטיעון הוא ביטוי מהימן של קשיים ראייתיים ובעיות בחסיונות, אשר התגלו במהלך ההליכים המוקדמים בתיק זה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"ראש העיר הוא שריף כל יכול": למה הרשויות נגועות בשחיתות?
לקוח מאוכזב של ענבל אור: "כל החסכונות שלי הלכו לטמיון"
הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully