וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנתו של אברהם חסנו: "התחושות קשות, אנחנו לא ישנים"

13.4.2016 / 12:53

רותי חסנו התייחסה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לשיחה שנערכה לה אתמול עם הפרקליט הצבאי, שבה הודיע לה כי הפלסטיני שדרס למוות את בעלה הואשם בהריגה. "הילדים היו איתי כשהוא התקשר, והם זעמו. לרגע התעשתי, החזקתי אותם וחיבקתי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

רותי חסנו, אלמנתו של אברהם חסנו, שפלסטיני שדרס אותו למוות בחברון הואשם בהריגה, התייחסה היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לשיחה שנערכה לה אתמול עם הפרקליט הצבאי. "התחושות מאתמול נהיו קשות, אנחנו לא ישנים", סיפרה. "הילדים היו איתי כשהוא התקשר, והם זעמו. חלק התחילו לבכות, חלק הסתכלו אחד על השני. חלק התחבקו. אני לרגע התעשתי, החזקתי את כל הילדים, וחיבקתי אותם". היא הוסיפה: "אברהם היה מחבק לפני הכול, קודם כל לחבק".

החלטת הפרקליטות הצבאית להאשים את הפלסטיני שדרס למוות את אברהם חסנו בהריגה ולא ברצח הכתה את המשפחה בהלם. שיחה שנערכה אתמול והגיעה לידי וואלה! NEWS בין סגן-אלוף מוריס הירש, פרקליט אזור יהודה ושומרון (איו"ש), לבין רותי על ההתפתחות בפרשה הפכה בעקבות כך למתוחה ביותר. בשיאה של השיחה אמרה לו חסנו: "הטלפון הזה רצח אותנו מחדש, למה לא התייעצתם איתנו?".

עוד בוואלה! NEWS:
"אשתו של סמוטריץ' מורה לתורת הגזע": סערת הפרדת היולדות הגיעה לכנסת
מכה נוספת: בית המשפט הורה על החרמת הג'יפ היוקרתי של ענבל אור
ריבלין בביקורת מרומזת על שקד: "אי אפשר ללהק שופטים כתכנית כבקשתך"

אברהם חסנו, נהרג כשיצא מרכבו אחרי שהושלכו לעבור אבנים, דרום הר חברון, 20 באוקטובר 2015. AP
"אברהם היה מחבק לפני הכול, קודם כל לחבק". חסנו נדרס בחברון/AP

בשיחת הטלפון יידע סא"ל הירש את האלמנה על כתב האישום שהוגש נגד מחמוד א-טיטי מחברון, שדרס למוות את אברהם חסנו ב-20 באוקטובר. חסנו נפגע ממשאיתו לאחר שבמהלך מהומות באזור חברון הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו. בתגובה ליידוי האבנים יצא חסנו חמוש באלה לכביש ונדרס. א-טיטי נמלט מהזירה, אך הסגיר את עצמו באותו היום לידי הרשויות הפלסטיניות. עם שחרורו מהן, הוא נעצר על ידי כוחות צה"ל ושב"כ. כמה ימים לאחר האירוע הוא הוכר כפיגוע דריסה.

לדברי רותי, הדבר לא מתקבל על הדעת. "זה קשה, פשוט קשה להבין בכלל איך רוצח שרצח את בעלי מאשימים אותו בהריגה. בכל מקום שיש יהודי, יש הזדמנות שערבי יהרוג יהודי. זאת הייתה ההזדמנות והם חיכו להרוג יהודי, והיהודי הזה היה אברהם חסנו". על הטיפול בתיק בפרקליטות הצבאית, אמרה: "לא אמרו לנו שום דבר, לא הסבירו לנו למה זה הריגה ולמה זה לא הריגה, וכל הסבר שלא יתנו, זה רצח. רצחו את אברהם. כל הפרקליטות הזאת, אם היא הולכת לקראת מה שהיא הולכת, אני לא רוצה להשתמש במילה שלהם, אבל זה אוי ואבוי למדינת ישראל. אם ככה מדינת ישראל תראה לנו, אנחנו לא ניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully