וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת בוחני הנהיגה נמשכת: "המדינה מתנערת מאחריות"

13.4.2016 / 8:10

יו"ר ועד הבוחנים טען בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הפרטת מבחני הנהיגה היא "מהלך מסוכן". יו"ר מועצת התלמידים: "אנחנו נופלים בין הכיסאות". משרד התחבורה: "השירות שניתן גרוע מאוד, שירות של עובדי מדינה"

עריכה: ניר חן

יו"ר ועד בוחני הנהיגה, ברנרד גרוסמן, התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS למחאת הבוחנים, שנערכת כבר כחודש, בעקבות פרסום המכרז הממשלתי שמטרתו להפריט את מבחני הנהיגה ולהעביר את הבוחנים להעסקה כעובדי קבלן. לדבריו, "המדינה מתנערת מאחריות ורוצה להעביר את מתן הרישיונות לידיים פרטיות".

"אנחנו מתנגדים להפרטה ורואים בזה מהלך מסוכן, קודם כל כאזרחים ולאחר מכן כבוחנים", הבהיר אתמול (שלישי) גרוסמן.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, שאיים השבוע בהשבתת הלימודים לאחר חופשת הפסח, בין היתר בשל עיצומי הבוחנים, הוסיף: "ועד הבוחנים רב עם משרד התחבורה והחליט להשבית את הטסטים. אנחנו לא צד בעניין ויש דרכים למחות, אבל לא יכול להיות שבכל פעם שוועד עובדים מסתכסך עם המדינה אנחנו נופלים בין הכיסאות. אנחנו מרגישים ממש כמו בהליך גירושים".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שבועיים: הפרקליטים סיימו את השביתה וישובו לבתי המשפט
תיעוד: נער בן 16 חוצה במעבר חציה, נפגע מכלי רכב - ועף לכביש
עקב תלונות תלמידים: משרד החינוך הודיע על הקלות בתכנית הבגרות

מחאת הטסטים של בני הנוער, ירושלים. ינואר 2016. אליאב בטיטו, מערכת וואלה! NEWS
"מרגישים כמו בהליך גירושים". תלמידים בירושלים מפגינים במחאה על הפגיעה בהם כתוצאה מהעיצומים/מערכת וואלה! NEWS, אליאב בטיטו

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, הוסיף כי "כל המאבק הזה הוא לטובת הציבור ותלמידי הנהיגה ומורי הנהיגה בישראל. השירות שניתן הוא גרוע מאוד, שירות של עובדי מדינה. לא ייתכן שמדינת ישראל לא תעניק שירות ראוי למי שצריך אותו". לדבריו, "זה לא רע, עובדי מדינה, אבל צריך לשנות את מתכונת מתן השירות ולייעל אותו. אנחנו הוכחנו שבכל הפעילות שלנו ברישוי רכב ונהיגה, מה שהוצאנו למיקור חוץ והוספנו טכנולוגיות - השירות השתפר, כמו במבחני התיאוריה".

"כל המערכת היא מערכת לא יעילה", הבהיר. "לא ייתכן שאנשים שנותנים שירות ייקחו באופן מלא ימי מחלה, ינצלו באופן מלא ימי חופשה. לא ייתכן שמתוך 130 עובדים יגיעו רק 80 שמנצלים ימי מחלה. ביקשנו לאור המצוקה שיתנו שעה נוספת ביום, קיבלנו תשובה שלילית, וביקשנו שיעבדו ביום שישי, קיבלנו תשובה שלילית. זה מראה על מערכת לא יעילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully