וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב תלונות תלמידים: משרד החינוך הודיע על הקלות בתכנית הבגרות

12.4.2016 / 19:00

ההחלטה התקבלה לאחר סדרת דיונים שנערכו בין משרד החינוך למועצת התלמידים בניסיון להקל על העומס על תלמידי י"א. בין היתר נפתחו מועדים נוספים לבגרויות בהיסטוריה ובמדעי המחשב והופחת היקף שעות המעורבות החברתית לכיתות אלה

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תלמידי שכבת י"א יהיו מחויבים בהיקף של 75 שעות מעורבות חברתית במקום 90/בן קלמר

משרד החינוך הודיע היום (שלישי) על החלטתו לעדכן את תכנית בחינות הבגרות של בתי הספר התיכוניים. העדכונים כוללים בין היתר פתיחת מועד חורף י"א לכלל התלמידים במקצועות לשון והיסטוריה, פתיחת מועד נוסף במקצועות מדעי המחשב והיסטוריה באופן חד פעמי והפחתת היקף שעות המעורבות החברתית לתלמידי שכבת י"א שבמחזור תשע"ו בלבד.

ההחלטה בדבר השינויים התקבלה לאחר סדרה של דיונים מקצועיים שנערכו בראשות מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ובהמשך ל"כנסי המנהלים" שהתקיימו במחוזות לאורך חודש פברואר 2016. כמו כן, ההחלטות התייחסו לסדרת המפגשים שקיים המשרד עם "צוות י"א", שהוקם בשיתוף פעולה בין משרד החינוך למועצת התלמידים והנוער הארצית בחודש דצמבר 2015. לפי משרד החינוך, השינויים נועדו להרחיב את הגמישות של מנהלי בתי הספר בתכנון הרב-שנתי, ולהקל על העומס שנוצר על תלמידי כיתות י"א במחזור תשע"ו.

במשרד החינוך הסבירו כי לפי השינויים החדשים, תינתן השנה, באופן חד פעמי, לתלמידי כיתות י"א בלבד הזדמנות להיבחן במועד נוסף במקצוע היסטוריה. מועד זה מתווסף למועד שכבר קיים בלוח הבחינות. תלמידים שיבחרו להיבחן בשני המועדים, הרי שהציון הגבוה מבין השניים הוא שיקבע. כמו כן, התווסף מועד נוסף במדעי המחשב לכיתות י"א וי"ב באופן חד פעמי.

עוד בוואלה! NEWS:
שב"כ הזהיר את רוצח שלומית קריגמן טרם הפיגוע - אך לא עצר אותו
יעלון מאשר: ישראל קיבלה מסמך המעגן את חופש השיט שלה בים סוף
אחרי מכירת החיסול: ענבל אור החשודה במרמה ורישום כוזב נחקרת במשטרה

בגרות בצרפתית, בית ספר אליאנס, תל אביב, מאי 2015. יותם רונן
המשרד יימנע מלשבץ שתי בחינות חובה במהלך שבוע אחד/יותם רונן

באשר למעורבות חברתית, אמרו במשרד כי יופחת היקף השעות לכיתות י"א כדי לאפשר לתלמידים להיערך טוב יותר לקראת בחינות הבגרות. תלמידי שכבת י"א יהיו מחויבים בהיקף של 75 שעות מעורבות חברתית במקום 90. היקף שעות זה יהיה תקף למהלך השנים י"א וי"ב (תשע"ו- תשע"ז).

בנוסף, הוחלט כי המשרד יימנע ככל האפשר מלשבץ שתי בחינות חובה במהלך שבוע אחד. כמו כן, המשרד יפרסם את לוח הבחינות כבר בתחילת השנה, ובפריסה שנתית מלאה. המשרד ישלח בתחילת שנת הלימודים לוח מבחנים לכל השנה, על מנת לאפשר למנהלים להיערך. עוד הוחלט לקיים חשיבה מחודשת על מודל לוח ההיבחנות.

במסגרת השינויים החדשים, יתבצעו הקלות בתכנית טו"ב (טכנאים ובגרות). תכנית זו כוללת מסלול לימודים מכיתה ט' ועד כיתה י"ב שבסיומו זכאים הבוגרים לתואר טכנאי ולתעודת בגרות. במשרד החינוך קבעו כעת נוהל שייכנס לתוקפו בקיץ תשע"ו לפיו, יוכרו תכניות הסמכה כמקצוע בגרות ברמה של 5 יח"ל. כמו כן, משקל הבחינה החיצונית במקצוע הטכנולוגי יופחת ויינתן משקל גדול יותר לתהליכי הערכה בית-ספריים. בנוסף, הוחלט במשרד החינוך כי תלמידים שלומדים במגמות טכנולוגיות ויבקשו להרחיב את אחד ממקצועות החובה, יוכלו להפוך את המקצוע המוביל שלהם למקצוע פנימי במקום בחינה חיצונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שר החינוך ומועצת התלמידים בירכו על ההחלטה: "בשורה של ממש"

שר החינוך נפתלי בנט אמר על ההחלטה: "הקשבה למנהלים ולמורים היא שהביאה אותנו לקבל את ההחלטות החדשות. שמענו מהצוותים החינוכיים בשטח על העומסים והחלטנו על עדכונים חדשים שיקלו בצורה משמעותית על התלמידים ויאפשרו יותר גמישות ביכולת התכנון של פעילות בית הספר. אנחנו מאמינים במנהלים ובמורים ונעשה כל שאפשר על מנת לסייע לעבודתם ולהצלחתם".

במועצת התלמידים והנוער הארצית בירכו על החלטת משרד החינוך לאמץ את המלצות צוות י"א. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו: "אנו מברכים את משרד החינוך על קבלת המלצותינו ומודים על האפשרות לקחת חלק בעיצוב עתיד החינוך של מדינת ישראל. מדובר בבשורה של ממש עבור תלמידי כיתות י"א הנוכחים וכלל התלמידים העתידיים. החלטות אלו הן תוצר של שיתוף הפעולה המלא וההדוק עם צוות המשרד בראשותו של דסי בארי, מנהלת האגף לחינוך העל יסודי במשרד החינוך. אנו רואים בעקרונות הרפורמה התחלה לשינוי משמעותי בדרך לחינוך אחר ומתקדם, ומאמינים כי ביחד נמשיך את התהליך ונהפוך את החינוך בישראל לזה העומד בחזית החינוך העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully