וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ הזהיר את רוצח שלומית קריגמן טרם הפיגוע - אך לא עצר אותו

12.4.2016 / 17:06

בפסיקת בג"ץ שבה נקבע כי יש להרוס את בית משפחת המחבל חוסיין אבו גוש, התברר כי רכז מהשירות יצר קשר עמו ועם אביו פעמיים, בשל אמירות קיצוניות שביטא. שלושה חודשים לאחר מכן הוא ביצע את הפיגוע בהתנחלות בית חורון

עריכה: ניר חן

(ריאיון עם חברתה של שלומית קריגמן שנהרגה בפיגוע, ינואר)

שב"כ הזהיר פעמיים את המחבל שרצח את שלומית קריגמן בהתנחלות בית חורון בינואר האחרון – כך עלה מהכרעת בג"ץ, שקבע היום (שלישי) כי יש להרוס את בית משפחתו במחנה הפליטים קלנדיה. בפסיקת השופטים התברר כי בשבועות שקדמו לפיגוע זיהה שב"כ שהמחבל, חוסיין אבו גוש בן ה-17, מתבטא בקיצוניות וקיים חשש שבכוונתו להוציא לפועל פיגוע. עקב כך באוגוסט האחרון הוא הוזמן יחד עם אביו לשיחה בשב"כ, יחד עם רכז מהשירות.

במהלך השיחה, כך עלה מהפסיקה, נאמר לשניים כי אבו גוש מתבטא באופן קיצוני ולכן זומנו לתחקור ולתשאול. בין היתר הבהיר רכז השב"כ לאב כי בגלל התנהגות בנו נאסר עליו מסיבה ביטחונית להיכנס לישראל. בסיום שיחה זו שוחררו השניים. חודשיים לאחר מכן, באוקטובר 2015, התקשר רכז מהשב"כ לאב, לאחר שנאמר לו כי בנו ממשיך ב"דרכו הרעה". הוא הבהיר כי בפעם הבאה לא ישוחחו עמו בטלפון, אלא "יבואו אליו לפגישה בביתו". שלושה חודשים לאחר מכן, הוציא הבן לפועל את הפיגוע, יחד עם חברו, איברהים אוסאמה עלאן, בן 23 מבית עור א-תחתא.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
החלה חקירתה של ענבל אור החשודה במרמה ורישום כוזב
מקורבו של דרעי נחקר באזהרה, השר ייחקר בימים הקרובים
"חשש מפיגועים נגד יהודים": חודדו אזהרות מסע לקראת פסח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוזהר פעמיים לפני הפיגוע. המחבל, חוסיין אבו גוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהחלטה, שהתקבלה בהרכב של שלושה שופטים, נקבע כי אין עילה לדחות את צו ההריסה שעליו חתם אלוף פיקוד מרכז רוני נומה. זאת למרות טענות המשפחה כי יש למנוע את ההריסה משום שהמחבל, חוסיין אבו גוש, הוא קטין.

"השב"כ נקט בדרך של התראה מוקדמת הן לפוגע והן לבני משפחתו, תוך שהוא מתריע כי הם 'על הכוונת'", נכתב בהחלטה, "מתברר כי ההתרעה וההתראה לא הועילו. אביו של המפגע לא פיקח על בנו, לא התרה בו ולא העמיד אותו על חומרת המעשים, כך שאין לעותרים אלא להלין על עצמם".

בסיום הדברים דחו שופטי העליון את העתירה. לנוכח זאת צפויה המדינה להרוס את הבית בדרך של הריסה ידנית, כפי שפורט לשופטי העליון. זאת, על ידי הריסת מחיצות הדירה, שבה מתגוררים הורי המחבל וששת אחיו, ומילוי חלליה בגדר תיל.

משפחתה של שלומית קריגמן סירבה להתייחס לנושא. אמה אמרה כי הריסת הבית לא תשנה את המצב, ואין לה עניין להתייחס לדברים שעלו בבית המשפט.

זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בבית חורון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

הפיגוע התרחש ב-25 בינואר בשעות אחר הצהריים בהתנחלות שעל כביש 443. קריגמן ואישה נוספת הותקפו בתוך חנות מכולת על ידי שני המחבלים. השתיים פונו על ידי כוחות מד"א - קריגמן הועברה לבית החולים הר הצופים, והנפגעת השנייה, בת 58, פונתה לבית החולים שערי צדק בבירה.

שני המחבלים, אבו גוש ועלאן, נורו למוות על ידי כוחות הביטחון במהלך מנוסתם מהמכולת. בסמוך לזירת הפיגוע איתרו כוחות המשטרה שלושה מטעני צינור מאולתרים שנזרקו לעבר המכולת ולא התפוצצו. חבלני משטרה נטרלו אותם.

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully