וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש מפיגועים נגד יהודים": חודדו אזהרות מסע לקראת פסח

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרות לפני חופשות החג, אולם הבהיר כי "אין מידע קונקרטי בדבר כוונת פיגוע נגד יעדים או אזרחים ישראלים". אזהרות המסע החמורות לטורקיה ולסיני נותרו בעינן

עריכה: ניר חן

(הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה, בחודש שעבר)

המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (שלישי) את אזהרות המסע לקראת עונת החגים הקרובה, שתיפתח עם פסח שיתקיים בשבוע הבא. במסמך מטעם המטה נכתב כי החגים "עלולים להיות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים". במטה ביקשו לחדד את הצורך לגלות ערנות מוגברת במהלך השהייה בחו"ל, "על אף היעדר מידע קונקרטי בדבר כוונת פיגוע נגד יעדים או אזרחים ישראלים".

הבקשה נעשתה "על רקע עלייה ברף התעוזה של פיגועי הטרור ברחבי העולם מצד ארגוני הג'יהאד העולמי ובראשם דאע"ש, ולצד ההצהרות הפומביות של הארגון להמשיך לפגוע במדינות המשתתפות נגדו בלחימה בעיראק ובסוריה, בדגש על ארה"ב ומדינות מערב וצפון אירופה". לפי המטה, תשומת הלב המוגברת הכרחית בעיקר במקומות אזרחיים הומי אדם, כמו אתרי תיירות מפורסמים, מרכזי קניות ובילוי, אצטדיוני ספורט, שדות תעופה ועוד.

כמו כן, ניתנה המלצה לתיירים, ובעיקר לקבוצות מטיילים, לאמץ את כללי ההתנהגות בחו"ל המופיעים באתר האינטרנט של המטה ללוחמה בטרור. הנחיות אלה כוללות הימנעות מהבלטת סממנים מזהים כמו דיבור בעברית.

עוד בנושא:
הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה: "תשתיות טרור מקדמות פגיעה בישראלים"
על רקע התקדמות המגעים לפיוס: חודדה אזהרת המסע לטורקיה

פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
מומלץ לא לנסוע לטורקיה. זירת הפיגוע באיסטנבול, בחודש שעבר/רויטרס

במסמך של המטה ללוחמה בטרור חידדו פעם נוספת את החמרת אזהרת המסע לטורקיה לרמה 2, שמשמעותה "איום קונקרטי גבוה". כמו כן, חזרו על ההמלצה להימנע מביקורים במדינה ולצאת ממנה בהקדם האפשרי. זאת לנוכח "האיום הגובר בכל תורכיה מצד גורמי טרור, בדגש על דאעש, על יעדי תיירות".

צוין כי גם ביבשת אפריקה "גובר האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים ובכללם גם יעדים ישראליים". האיום גבר עקב פעילות ארגוני הטרור א-שבאב, בוקו חראם, "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה. בנוסף לכך, נכתב כי קיים גם איום מצד ארגוני הג'יהאד העולמי בתוניסיה, בעיקר באי ג'רבה בזמן ל"ג בעומר, משום ששם חיה קהילה יהודית.

בנוסף לכך, צוין כי אזהרת המסע החמורה לחצי האי סיני עדיין בתוקף, בשל "המציאות הביטחונית בזירה ופעילות הטרור באזור, בדגש על ארגון 'מחוז סיני' של 'המדינה האסלאמית'". ניתנה המלצה להימנע לחלוטין מביקור במקום, ולשוהים בו הומלץ לעזוב בהקדם.

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
אימונים של דאעש בסיני, בחודש פברואר/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

עוד נכתב כי "קמפיין הטרור העולמי של איראן וחיזבאללה ממשיך להוות איום מתמשך על יעדים ישראליים ויהודיים ברחבי העולם, בדגש על יעדי תיירות ישראלים וסמלים יהודים (רבנים, ראשי קהילות, בתי חב"ד), ולנוכח הצפי להתכנסויות ואירועים סביב ליל הסדר ובתקופת חול המועד".

זאת ועוד, הודגש כי האיסור על נסיעה למדינות אויב נותר בעינו. המטה ללוחמה בטרור הזהיר גם מהגעה למדינות הגובלות במדינות האויב ולאזורי לחימה, בדגש על לוב, בגלל "חשש מאיום חטיפה". מדינות המוגדרות מדינות אויב הן סוריה, עיראק, איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית.

"מידע מוצק ומהימן"

לא מדובר באזהרות מסע חדשות, אך המטה ביקש לחדדן לקראת עונת התיירות של האביב והקיץ. הובהר כי "אזהרות המסע מבוססות על מידע מוצק ומהימן, אשר משקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין לתקופה הנתונה".

ניתן להתעדכן בכלל אזהרות המסע באתר האינטרנט של המטה לביטחון לאומי, בעמוד הפייסבוק "המטה ללוחמה בטרור-אזהרות מסע". לשאלות ותשובות ניתן לפנות למטה ללוט"ר בטלפון 03-5486042/3/4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully