וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נער בן 16 חוצה במעבר חציה, נפגע מכלי רכב - ועף לכביש

12.4.2016 / 18:40

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS, נראה הנער כשהוא חוצה במעבר חציה בכביש ריק בחיפה – ומעט לפני הגעתו למדרכה, מגיח כלי רכב. אחותו: "לא ייתכן שאדם יחצה את הכביש לפי החוק וימצא את עצמו בבית חולים"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: אוהד פיטר

נער בן 16 נפגע ביום חמישי האחרון מכלי רכב בשעה שחצה את הכביש ברחוב המגינים בחיפה, בדרכו לשחק כדורגל. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה הנער כשהוא חוצה במעבר חצייה על פי חוק והכביש ריק מכלי רכב – ומעט לפני הגעתו למדרכה, מגיע כלי רכב בצבע אפור ומעיף אותו אל הכביש.

קרולין, אחותו של הנער, סיפרה לוואלה! NEWS: "הוא חצה מעבר חציה ראשון ועמד על אי תנועה. לא היו שם מכוניות והוא המשיך לחצות את מעבר החציה השני. פתאום הגיע רכב משום מקום ופשוט פגע בו והעלה אותו על הרכב. אחי קיבל מכה חזקה מהשמשה ומשם התגלגל על הכביש. נפתח לו הראש והוא קיבל מכות יבשות בכל הגוף. הוא ישב על הכביש ומההלם לא הבין מה קרה לו, הוא לא ידע שזאת דריסה, הוא חשב שזאת סחרחורת והוא נפל. זה היה כל כך בהפתעה. אולי הנהגת סימסה באותו רגע ולא שמה לב".

על מצבו הבריאותי אמרה קרולין: "הוא פתח את הראש. מצבו הרבה יותר טוב, עד לפני יומיים הוא לא יכול היה ללכת. קשה לו עדיין לכופף את הרגליים בגלל המכות שקיבל בכל הגוף. יש לו תפרים בפנים ובמצח, שבר באף וסדק בגולגולת".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לפגע וברח באשדוד: בת 76 נהרגה, הנהג ניסה להימלט - ונעצר
בתוך שעה: רוכב אופניים בן 10 וגבר בן 46 נהרגו בתאונות דרכים
האישה שנדרסה עם בנה הפעוט: "הוא עבר טראומה קשה מאוד"

מסיבת עיתונאים אור ירוק , שמואל אבואב - מנכ"ל אור ירוק. קובי ליאני
"חייבים להציב פסי האטה לצמצום הפגיעה בהולכי רגל". מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב/קובי ליאני

קרולין הוסיפה כי "את תמיד מלמדת את הילדים לעבור אך ורק במעבר חציה ולהסתכל בצדדים, אבל מסתבר שגם שם לא בטוח. אחי עכשיו פוחד ללכת על המדרכה ולחצות את הכביש, הוא לא סומך על אף אחד. הקטל בכבישים רק הולך וגדל ואני חושבת שצריך לעשות לזה סוף. לא ייתכן שבן אדם יחצה את הכביש על פי החוקים וימצא את עצמו בבית חולים".

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מבין המדינות המפותחות. אחד מכל שלושה הרוגים בממוצע בתאונת דרכים הוא הולך רגל, והמדינה משלמת בכל שנה 2.4 מיליארד שקלים בממוצע על פגיעות בהולכי רגל בתאונות דרכים. מתחילת השנה הנוכחית נהרגו 22 הולכי רגל, אשר שליש מהם קשישים. בשנת 2015 נהרגו 114 הולכי רגל בתאונות דרכים.

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, הפתרון הוא בהצבת פסי האטה ליד מעברי חציה, שכן הם מפחיתים את הסיכון לתאונת דרכים ב-40%. "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד שהמדינה חייבת להגן עליה", הסביר אבואב. "רוב הולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, עשו זאת במעבר החציה – המקום שאמור להיות הבטוח עבורם. משרד התחבורה והרשויות המקומיות חייבים להציב פסי האטה או להגביה מעברי חציה, באותם מעברי חציה מסוכנים, כדי לרסן את מהירות כלי הרכב ולצמצם את הפגיעה בהולכי הרגל. השקעה בתשתית היא מצילת חיים וגם משתלמת כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully