וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: קוצר מעצר "אנשי המוסד", המשפחות הגיעו מישראל לתמוך

בית הדין לערעורים בבוקרשט הורה על סיום תקופת מעצרם של רון ויינר ודוד גקלוביץ' בעוד כשבוע וחצי. אמותיהם של שני החשודים ובני משפחה נוספים פרצו בבכי כשהם הובאו לאולם הדיונים באזיקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויינר וגקלוביץ' מובאים לבית הדין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין לערעורים בבוקרשט הורה היום (שלישי) על קיצור תקופת מעצרם של שני הישראלים, רון ויינר ודוד גקלוביץ', סוכני מוסד לשעבר החשודים בריגול אחר ראש הרשות למאבק בשחיתות (DNA), לאורה קודרוטה קובשי. במקום צו המעצר הראשוני שהוצא ל-30 ימים, בית הדין קיצר את עונשם, והם צפויים להשתחרר ב-22 באפריל, בכפוף להתקדמות בחקירתם. השניים דרשו את שחרורם המיידי.

אמותיהם של השניים ובני משפחה נוספים הגיעו לדיון בבית המשפט, על מנת להביע תמיכה בשני החודשים, עובדי חברת המודיעין האזרחי "בלאק קיוב". בכלי התקשורת הרומניים, דווח כי אמו של דוד, רוזט, בכתה בעת שבנה הובא לאולם הדיונים כשהוא אזוק.

עוד בוואלה! NEWS:
משלמים על חדרים במלון: אלו הישראלים החשודים בריגול ברומניה
ראשת הרשות למאבק בשחיתות ברומניה: "הטרידו את משפחתי בטלפון"
פרשת הריגול ברומניה: "הנשיא לשעבר היה יעד למעקב על ידי הישראלים"

צפו: הגעתם של החשודים הישראלים לבית הדין, היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשודים מובאים לבית הדין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע פורסמו תמונותיהם הראשונות של שני הישראלים, על ידי רשת הטלוויזיה המקומית REALITETE. בתמונות נראו ויינר וגקלוביץ' במלון של רשת "מריוט" בבירה בוקרשט, כשהם משלמים על חדרים במקום. עוד נמסר כי השניים מתכננים לערער על הארכת מעצרם.

לפי הדיווח, התמונות צולמו כמה שעות לפי שהשניים נעצרו ובתום מעקב צמוד מצד סוכנויות הביטחון. הם נתפסו אותם לפני שעזבו את המדינה. עוד נטען כי הם שילמו על החדרים במלון היוקרתי במזומן, כדי שלא ניתן יהיה להתחקות אחרי עקבותיהם.

הישראלים החשודים בריגול ברומניה. REALITETE, צילום מסך
"אני לא יודעת איזה מידע הם גילו וגם לא אכפת לי". תמונותיהם של שני החשודים שפורסמו בתחילת השבוע/צילום מסך, REALITETE

לפי החשד, השניים, לצד עובדים אחרים בחברה, עקבו אחרי לאורה קודרוטה קובשי ואחרי בכירים נוספים במדינה. ביום שישי היא התייחסה לראשונה לפרשה בריאיון לטלוויזיה וסיפרה כי היא התגלתה בחודש שעבר, בעקבות הטרדות חוזרות של קרוביה. קובשי סיפרה כי החשודים הטרידו את קרוביה בטלפון. "הם התקשרו בעקשנות במשך יום וחצי למשפחה שלי ולחברים הקרובים ביותר שלי, ניסו לברר עליי פרטים אישיים ואת כתובת הדואר האלקטרוני שלי", אמרה. "הניסיונות לא הצליחו כי אף אחד מקרוביי לא הסכים לנהל איתם שיחה".

לדברי קובשי, למרות הניסיונות הרבים מצד עובדי חברת "בלאק קיוב", חשבון הדואר האלקטרוני שלה לא נפרץ. היא הוסיפה כי הפרשה נראית לה כאחד מהניסיונות הרבים החוזרים על עצמם במדינה להפחיד ולנסות להשפיע על תובעים. "אני לא יודעת איזה מידע הם גילו וגם לא אכפת לי. כנראה שאלו אנשים שמוטרדים מהחקירות שאנחנו מנהלים. מוטרדים מכך שראש ה-DNA עושה את העבודה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully