וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הריגול ברומניה: "הנשיא לשעבר היה יעד למעקב על ידי הישראלים"

ורד זרצקי

8.4.2016 / 8:29

מקורבים לחקירה טענו כי החברה "בלאק קיוב" פעלה במדינה במשך שנה וחצי ואספה מידע על 20 בכירים, ובהם גם הנשיא לשעבר טראיאן בססקו, שאישר שהיה יעד למתקפת סייבר: "אלפי מסמכים הושמדו, חלק נגנבו". אחד הישראלים החשודים הודה בפריצה לחשבונות דואר אלקטרוני

טראיאן בססקו נשיא רומניה בחירות כלליות, דצמבר 2012. רויטרס
אחסן על מחשבו עשרות מסמכים מסווגים. נשיא רומניה לשעבר, טראיאן בססקו/רויטרס

גורמים המקורבים לחקירת הישראלים החשודים בריגול ברומניה מסרו כי החברה שבה עובדים סוכני המוסד לשעבר, "בלאק קיוב", פעלה במדינה במשך שנה וחצי ואספה מידע רגיש על 20 אנשים בכירים המקורבים לממשל – כך דיווחו אמש (חמישי) כלי תקשורת רומניים. על פי החשד, מלבד ראשת הרשות למאבק בשחיתות (DNA) לאורה קודרוטה קובשי, עקבה החברה גם אחרי נשיא רומניה לשעבר טראיאן בססקו.

בריאיון לערוץ "Romania TV" אמר בססקו כי הוא היה יעד לתקיפת סייבר לפני כחודשיים. לדבריו, הוא דיווח על כך ל-STS, סוכנות רומנית המרכזת את תחום התקשורת המיוחדת. "הם הגיעו, הצילו מה שהצליחו, אלפי מסמכים אחרים הושמדו, חלק אולי נגנבו", אמר. בססקו אחסן על מחשבו עשרות מסמכים מסווגים מתקופת כהונתו, אך לדבריו רובם הכילו מידע שכבר פורסם לציבור.

לקריאה נוספת:
רומניה: הישראלים החשודים בריגול אחר בכירה נעצרו ל-30 ימים
נשיא רומניה: חקירת שני סוכני המוסד לשעבר תשפוך אור על פרשת הריגול
הלוחמת האמיצה בשחיתות שעומדת במרכז פרשת הריגול ברומניה

ראש הרשות למלחמה בשחיתות ברומניה לאורה קודרוטה קובשי, 2015. AP
עובדי החברה הטרידו את קרוביה ואיימו עליהם. לאורה קודרוטה קובשי/AP

התביעה ברומניה אמרה כי עובדי החברה הישראלים שנעצרו, רון ויינר ודוד גקלוביץ', לצד עובדים נוספים בחברה, הקימו "ארגון פשע" שביצע מתקפות סייבר נגד קובשי. עוד נמסר כי השניים חשודים שפרצו לחשבונות דואר אלקטרוני של שלושה מעוזריה הקרובים ביותר של קובשי. בתקשורת הרומנית דווח כי עובדי החברה אף הטרידו את קרוביה ואיימו עליהם. הם נעצרו בשבוע שעבר ובית משפט בבוקרשט הורה להשאירם במעצר למשך 30 יום להמשך החקירה. קובשי עצמה הודתה כי "היו ניסיונות לא מוצלחים" לאיים עליה.

חברת "בלאק קיוב" מסרה בתגובה לפרשה כי עובדי החברה נשכרו כדי לאסוף ראיות בשל חשד ל"שחיתות חמורה בממשלת רומניה ובסוכנויותיה", וכי עובדי החברה נעצרו "לאחר שהגיעו לכמה תגליות משמעותיות". החברה לא ציינה מי שכר את שירותיה. הרשויות ברומניה אישרו כי ישנן ראיות המצביעות על כך שהחברה לא פעלה על דעת עצמה במדינה, אך עדיין לא ברור אם שירותיה נשכרו על ידי אדם או גורם בתוך המדינה או על ידי גורם זר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפעילות התמקדה בחיפוש מידע על קובשי

גורם בחקירה אמר כי אחד החשודים הודה בחקירתו שפרץ לחשבונות הדואר האלקטרוני של כמה מקרוביה של קובשי וכי העתיק מהם מידע. הוא הוסיף כי הפעילות התמקדה בחיפוש מידע עליה.

גורם במשרד התובע אמר כי החקירה בתחילתה וכי עובדים נוספים בחברה חשודים גם כן בפרשה. בין החשודים גם מקימי החברה דן זורלה ואבי יאנוש. לדברי הגורם, השניים לא נעצרו משום שעזבו את המדינה לפני המעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully