וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההפרדה: מנהלי בתי חולים יזומנו לשיחה במשרד הבריאות

7.4.2016 / 16:08

לאחר הדיווחים שלפיהם כמה מוסדות רפואיים מפרידים בין יולדות יהודיות לערביות, מנכ"ל משרד הבריאות יקיים עם מנהליהם שיחה בשל החריגה מהנהלים. "צוותים רפואיים ומקבלים טיפול רפואי, זה לצד זה, אזרחים מכל המגזרים"

בית החולים מאיר כפר סבא. אבי כהן
בית החולים מאיר בכפר סבא, שהוזכר בדיווח/אבי כהן

מנהלי בתי החולים שנטען כי הם מפרידים בין יולדות יהודיות לערביות יזומנו לשיחה אצל מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב - כך מסר היום (חמישי) המשרד. זאת בעקבות הפרסום שלשום ברשת ב', ולפיו בתי חולים מקיימים את ההפרדה, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. בתי החולים שהוזכרו היו בית החולים מאיר בכפר סבא, בתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים ובית החולים שערי צדק בירושלים. כולם הכחישו את הטענות.

"בבתי החולים, בקופות החולים, בלשכות הבריאות, בטיפות החלב ובשירותי החירום עובדים צוותים רפואיים ומקבלים טיפול רפואי, זה לצד זה, אזרחים מכל המגזרים", נמסר ממשרד הבריאות. "בכך מתבטאת עוצמתה של מערכת הבריאות. משרד הבריאות חוזר ומדגיש כי אינו מקבל כל הפרדה משיקולי אפליה".

הדיווח גרם לסערה גם במערכת הפוליטית, אחרי שח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי ההפרדה בין היולדות היא לגיטימית וטבעית. "יש פערים מנטליים ולשני הצדדים יותר נוח להיות עם עצמם. זו ממש לא גזענות", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

עוד בוואלה! NEWS
"תומך בטרור": ח"כ בהלול אמר כי הדוקר מחברון אינו מחבל - ועורר סערה
במערכת הביטחון פסימיים לגבי הפיוס: "אין באמת עם מי לדבר בטורקיה"
עיצומים במפעלי ים המלח: "מיליונים למנהלים, והעובדים לא מקבלים בונוסים"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
תומך בהפרדת היולדות. ח"כ סמוטריץ'/ניב אהרונסון

ואולם, ראש מפלגתו, השר נפתלי בנט, העלה פוסט ישן שלו, שבו כתב על חוויותיו עם אביו בבית החולים רמב"ם בחיפה - ביקורת מרומזת על דבריו של ח"כ סמוטריץ'. "בבית החולים אין משמעות לגזע, דת, צבע, נטייה מינית, עמדה פוליטית. כולם בני אדם", כתב בנט באוגוסט 2015. לפוסט הוא הוסיף את הכיתוב: "'חביב אדם שנברא בצלם' (אבות ג', י"ד), כל אדם. יהודי או ערבי".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת, ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה לציוץ של סמוטריץ' ואמרה כי בבסיס ההנחה שציבור מסוים הוא מקור לאי-נחת ולחוסר רוגע עומדת הגזענות. "גזענות היא בדיוק ההכללה וההשמצה של ציבור שלם בגין התנהגות מסוימת", אמרה ח"כ סלימאן. "זה לא חדש שסמוטריץ' מפיץ דברי הסתה ושנאה, אך חבל שגזענים כמוהו עדיין מוצאים במה להמשך ההסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully