וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים במפעלי ים המלח: "מיליונים למנהלים, והעובדים לא מקבלים בונוסים"

7.4.2016 / 14:53

שנה לאחר השביתה הגדולה הודיעו העובדים על שיבושים בעבודה בטענה שההנהלה לא מעבירה להם בונוסים המגיעים להם על פי חוק. יו"ר הוועד ארמונד לנקרי: "נחריף את הצעדים אם ההנהלה לא תמלא את מחויבויותיה". ההנהלה: "תנאי העבודה בחברה הם מהטובים בארץ"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(אחרי השביתה: חתימת ההסכם בכיל, מאי 2015)

יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, כינס היום (חמישי) את מועצת העובדים והכריז על עיצומים. הסיבה: ההנהלה מסרבת לטענתו להעביר את הבונוסים המגיעים לעובדים.

מאז השביתה הגדולה במפעלי ים המלח, לפני כשנה, נשמר השקט היחסי בין ועד העובדים להנהלה. אף שהיחסים לא כבעבר, נזהרו הצדדים שלא להיקלע לעימותים. עם זאת, סירובה לכאורה של ההנהלה להעביר בונוסים לעובדים הגדיש את הסאה, ועתה החליט לנקרי שלא לעבור על כך לסדר היום.

"הנהלת החברה מתנה את קבלת הבונוס לעובדים בביטול הסכם עבודה שהסתיים ב-2015, ומתנים את זה בכמות ייצור - דברים שלא היו מעולם. זאת בעוד למנהלים הבכירים שלהם הם מחלקים מיליוני שקלים בונוסים ודורשים מהעובדים לבטל את הזכויות המגיעות להם בחוק", הלין לנקרי.

לקריאה נוספת:
שנה אחרי פיטורי הענק בכיל: עשרות עובדים חדשים במפעלי ים המלח
סוף תקופה: יו"ר כיל ניר גלעד פורש מתפקידו לאחר שמונה שנים
שוב בדרך לשביתה? עובדי מפעלי ים המלח הכריזו על סכסוך עבודה

ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח בהפגנה של העובדים בשרות רוטשילד, מרץ 2015. ניב אהרונסון
"מיליונים למנהלים בזמן שההנהלה מתחמקת ממחויבותיה". לנקרי והעובדים מפגינים, מרץ 2015/ניב אהרונסון

"כינסתי היום אסיפת עובדים, והוחלט פה אחד שנגמר השקט מבחינתו, ואנחנו מתחילים בעיצומים", הוסיף לנקרי. "אם המצב יחמיר, וההנהלה לא תמלא את מחויבויותיה ותיתן לנו את מה שמגיע לנו בזכות, אנחנו נחריף את הצעדים הארגוניים עד לסגירת שערי המפעלים ולהשבתת העבודה".

בתום השביתה הגדולה אשתקד נראה היה כי הצדדים הגיעו להבנות בנוגע ליחסי העבודה הרצויים, אך העובדים טוענים כי ההנהלה מפרה באופן שיטתי את זכויותיהם. בינתיים הוחלט בוועד כי לא ישתפו פעולה עם ההנהלה בשום פרויקט ואף יחרימו את ישיבות צוותי השיפור והייעול.

מהנהלת כיל נמסר בתגובה: "כיל מעניקה לעובדיה את תנאי השכר והעבודה מהטובים ביותר בישראל, כולל כמובן לעובדי כיל ים המלח. החברה דנה בכל נושא שהוועד מבקש לדון בו ומציגה עמדה נדיבה ואחראית, והיא תקווה שכך גם ינהג הוועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully