וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בדרך לשביתה? עובדי מפעלי ים המלח הכריזו על סכסוך עבודה

30.6.2015 / 20:45

יו"ר הוועד ארמונד לנקרי טוען כי ההנהלה לא עומדת בהתחייבויותיה כלפי העובדים, פוגעת בתקציבי הרווחה ומעסיקה עובדי קבלן במקום הפורשים. לדבריו, "זה לא מתקבל על הדעת שהיא מפירה את ההסכמים". ההנהלה: "הכרזת הסכסוך - ללא סיבה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(לפני כחודש: עובדי כיל חוזרים לעבודה בתום שלושה חודשי שביתה)

ועד עובדי מפעלי ים המלח הכריז הערב (שלישי) על סכסוך עבודה עם הנהלת כיל. לטענת יו"ר הוועד ארמונד לנקרי, ההנהלה לא עומדת בהסכמים שחתמה עם העובדים, פוגעת בתקציבי הרווחה שלהם, ואף מחליפה את העובדים שיצאו לפנסיה מוקדמת בעובדי קבלן. לדבריו, הדבר מנוגד להסכם שקובע כי כל עובד שיכנס יהיה תחת הסכם קיבוצי ומתנהגת באופן בלתי ראוי כלפי העובדים. פירוש הדבר כי הוועד יוכל להשבית את העבודה בעוד שבועיים.

"ההנהלה לא עומדת בהסכם, זה פשוט לא מתקבל על הדעת שהיא מפרה את ההסכמים עליהם חתמה רק לפני זמן קצר", האשים לנקרי. "היום כינסתי את אסיפת עובדים והחלטנו להכריז על סכסוך עבודה לאחר שאתמול חברי הוועד אישרו את הסכסוך".

לנקרי הוסיף: "יש ועדת מעקב להסכם עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. פנינו אליה כבר לפני שבועיים, אך ההנהלה לא שינתה את ההתנהלות. אם המצב ימשיך כך, לא יהיה לנו מנוס מלהשבית את העבודה במפעלים".

לקריאה נוספת:
עובדי כיל הפורשים: "זורקים אותך מהבית ונוסעים במרצדס"
כך ניצחנו: מבט מבפנים למאבק של עובדי כיל

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח בהפגנה של העובדים בשרות רוטשילד, מרץ 2015. ניב אהרונסון
הפגנת עובדי ים המלח נגד ההנהלה, מרץ 2015/ניב אהרונסון

מהנהלת כיל נמסר בתגובה: "אין כל סיבה להכרזה על סכסוך עבודה, כחודש לאחר חתימת ההסכם בין הצדדים. ועד עובדי כיל ים המלח, אשר בירך על ההסכם והיה שותף פעיל בניסוחו, מחוייב להוציאו לפועל, על כל המשתמע מכך. אנו קוראים לעובדי החברה להמשיך ולקחת חלק בקידום דרכנו המשותפת להצלחת החברה".

בתחילת החודש פתחו עובדי מפעלי ים המלח בעיצומים, שלושה ימים בלבד לאחר ששבו לעבודה בתום שלושה חודשים. לנקרי והעובדים הסבירו את המהלך כתגובה להתנהלות ההנהלה. אחד העובדים טען כי "ההנהלה מנסה למרר את חיינו לאחר ההסכם. הם ניסו לבטל את זמני בית הכנסת, הם מדברים בבוטות ובזלזול מוחלט לעובדים. אנחנו לא נהיה שק חבטות". לנקרי הוסיף אז: "המצב הזה לא יכול להמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully