וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תומך בטרור": ח"כ בהלול אמר כי הדוקר מחברון אינו מחבל - ועורר סערה

בסיעת המחנה הציוני, שבה חבר זוהיר בהלול, התנערו מדבריו שלפיהם "המילה 'מחבל' הופכת להיות כוללנית והופכת כל פלסטיני לכזה". הרצוג: "מגנה את דבריו". גם בימין תקפו: "בחר בשיטה של חבריו הטרוריסטים המילוליים"

הקלטה: באדיבות אתר גל"צ

במערכת הפוליטית הגיבו אתמול (חמישי) בחריפות לדבריו של ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני), שלפיהם הפלסטיני שביצע את פיגוע הדקירה בחברון אינו צריך להיקרא מחבל. "המילה 'מחבל' הופכת להיות כוללנית והופכת כל פלסטיני לכזה", אמר בין השאר בהלול בריאיון לתכנית "דקלסגל" בגלי צה"ל.

במפלגתו של בהלול, המחנה הציוני, הבהירו בתגובתם הרשמית כי "המחבל בחברון הוא כמו כל מחבל. דבריו של חבר הכנסת בהלול אינם משקפים או מייצגים את עמדת המחנה הציוני". יו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג דחה אף הוא את דבריו של בהלול: "אני מגנה בתוקף את אמירותיו של ח"כ בהלול, מחבל הוא מחבל הוא מחבל. הבהרתי לו שאני דוחה ומגנה בתוקף את האמירות שלו ושעמדת 'המחנה הציוני' היא שמחבל הוא מחבל הוא מחבל, ולא משנה אם יצא לרצוח ערבים או יהודים".

לקריאה נוספת בנושא
ביקורת על הפגישה של המח"ט עם החייל היורה: "שלא ישפיעו על ההליך"
נדחה ערר התביעה הצבאית: החייל יישאר במעצר פתוח בבסיס
יעלון: "מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות"

ישיבת הכנסת בדיוני תקציב המדינה. נובמבר 2015. יואב דודקביץ'
גרם לסערה. ח"כ זוהיר בהלול/יואב דודקביץ'

חברי סיעה נוספים גינו אף הם את דבריו של ח"כ בהלול. ח"כ איציק שמולי אמר כי "זו אמירה קיצונית ולא מקובלת על מרבית הישראלים. הדרך להיפרדות מהפלסטינים לא עוברת דרך עיוות של המציאות וסילוף של המתרחש בה. מחבל הוא מחבל וכך צריך להתייחס אליו. יש לי כבוד רב לזוהיר אבל אני חושב שבמקרה זה הוא טועה גם במהות וגם בדרך ועליו לקחת את דבריו בחזרה".

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין הדגישה כי "כל מוות הוא טרגי וכל מי שרוצח או מנסה ראוי לכל גינוי ולהענשה החמורה ביותר - טרור הוא טרור הוא טרור. כדי שנוכל לחיות פה ביחד בדו קיום אמיתי עלינו להכיר זה בכאבו של זה ולא להשוות בין מוות של אחד לאחר. חברי, ח"כ בהלול, טעה טעות קשה כשסירב להכיר בניסיון רצח של יהודי כדבר חמור, כטרור לכל דבר ועניין".

ח"כ רויטל סויד אמרה כי "דבריו של ח"כ זוהיר בהלול קשים ואינם מקובלים. מי שרוצח תינוקות בשנתם או חיילים בתחנות אוטובוס או בבסיס צבאי תמיד יישאר אויב, רוצח ומחבל. אין הבדל בין רצח אימא לעיני ילדיה לדקירת חייל בשער שכם. אני קוראת לו לחזור בו - זה מתן לגיטימציה לפגוע בחיילים. כאיש מילים הוא מבין כוחה של מילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ח"כ אורן חזן, הפגנת תמיכה בחייל שירה למוות במחבל בחברון. רמלה 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
"קורא ליצחק הרצוג להתנער". ח"כ חזן/ראובן קסטרו

גם בימין נשמעו קריאות חריפות נגד בהלול. סגן שר הביטחון אלי בן דהן, איש מפלגת הבית היהודי, אמר: "כל פגיעה של ערבי באזרח או בחייל צה"ל, הופך אותו למחבל. אני קורא ליצחק הרצוג להתנער במהירות מאמירות מהסוג הזה. בסוף הוא יישאר עם מחנה, אבל בלי ציוני".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר כי "אני לא מאמין לזוהר בהלול. עצוב שבשביל לקבל קצת תשומת לב אז הוא בחר בשיטה של חבריו הטרוריסטים המילוליים והמחבלים בפוטנציה בתהליך השלום בכנסת ישראל ובחר במקום לקרב להפוך לתומך טרור בעצמו".

לדבריו, "נוצרה שיטה שכל חבר כנסת ערבי שלא מקבל תשומת לב פשוט מהלל את השאהידים וכולנו זזים לפי החליל שלהם, אז למנגינה המכוערת הזו אני לא מוכן להקשיב. מסתבר מהר מאוד שגם זוהר בהלול מקומו ביחד עם חבריו לא בכנסת ואני לא אתפלא אם השלב הבא מבחינתו יהיה תמיכה אקטיבית בטרור שתחייב אותנו לזרוק אותו מאחורי סורג ובריח".

(עדכון ראשון: 15:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully