וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק שנוי במחלוקת במיסיסיפי: עסקים יוכלו לסרב לשרת זוגות חד-מיניים

לאחר הפסיקה ההיסטורית שהורתה לכל המדינות בארה"ב לנפק רישיונות נישואים לזוגות חד-מיניים, השמרנים בדרום מגיבים: במיסיסיפי אושר חוק שמותיר אפליית להט"בים, וחוקים דומים בטנסי ובקרוליינה הדרומית נמצאים בשלבי אישור. ומדוע הכריזה "פייפאל" על יציאתה מקרוליינה?

עריכה: ניר חן

(ביוני האחרון: החוק לנישואים חד-מיניים בארה"ב אושר)

פחות משנה לאחר שבית המשפט העליון בארצות הברית פסק כי יש לאפשר נישואי להט"ב בכל רחבי המדינה, שורת חוקים וצעדים שנויים במחלוקת בכמה מדינות, בעיקר בדרום השמרני, מאיימת לערער על ההכרה בזוגות חד-מיניים. במיסיסיפי אישר אמש (שלישי) המושל פיל בריאנט חוק שמותיר לעסקים פרטיים או ציבוריים לסרב להעניק שירות לזוגות להט"בים, על בסיס אמונתם הדתית.

החוק, שגרסאות דומות שלו הוצעו בתשע מדינות נוספות, נועד לאפשר למתנגדים לנישואי להט"ב למנוע שירותים מזוגות חד-מיניים. עובדים ממשלתיים יורשו גם הם לסרב לשרת זוגות להט"בים. "אני חותם על החוק, שנועד להגן על אמונות דתיות ועמדות מוסריות של בני אדם פרטיים, ארגונים או חברות מאפליה מצד ממשלת המדינה או גופיה", הסביר המושל בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו אמש.

עוד בוואלה! NEWS:
אפליה ופשעי שנאה: טרנסג'נדרים מתלוננים על התעללות מצד המערכת
מבוכה לקלינטון: החמיאה לננסי רייגן על "קידום השיח" על איידס - והסתבכה
הנתונים העגומים: שתיים מכל שלוש נשים בקהילת הלהט"ב הוטרדה מינית

חוגגים את אישור הנישואים החד-מיניים בסן פרנסיסקו, יוני 2015. רויטרס
"להגן על אמונות דתיות ועמדות מוסריות". חגיגות בסן פרנסיסקו לאחר פסיקת העליון/רויטרס

מוקדם יותר, נשיא המועצה הכלכלית של מיסיסיפי, בלייק וילסון, פרסם הצהרה שקובעת כי הצעת החוק מתנגדת למדיניות מניעת האפליה של הארגון, שמאגד תחתיו אנשי עסקים וחברות רבות הפועלות במדינה. החוק עבר בשבוע שעבר בבית המחוקקים של מיסיסיפי ברוב של 69 קולות, מול 44 מתנגדים.

במקביל, הכריזה חברת "פייפאל" על ביטול תכנית להתרחבות בקרוליינה הצפונית, בהשקעה של כ-3.6 מיליון דולרים ובתוספת של כ-400 מקומות עבודה חדשים, בתגובה לחוק דומה שאושר במדינה. "ההחלטה משקפת את הערכים העמוקים ביותר של 'פייפאל' ואת אמונותינו החזקות ביותר, שלפיהם לכל אדם יש את הזכות ליחס שוויוני ומכבד", נמסר.

יותר ממאה ראשי חברות בארצות הברית גינו את החוק, והבהירו כי הוא יקשה עליהם לנהל עסקים בקרוליינה הצפונית. המושל הרפובליקני פאט מקרורי חתם לפני כשבועיים על החוק שקובע כי טרסג'נדרים וטרנסג'נדריות יהיו מחויבים להשתמש בתאי שירותים התואמים את המגדר המצוין בתעודת הלידה שלהם, והבהיר בעקבות הודעת "פייפאל" כי "הוא מצפה מהחברה להמשיך לספק שירותים במדינה".

עוד באותו נושא

אובמה נגד אפליית הומואים באפריקה: "דברים רעים עלולים לקרות"

לכתבה המלאה

מושלי וירג'יניה וג'ורג'יה הטילו וטו

קרוליינה הצפונית היא המדינה הראשונה שמגבילה את השימוש בתאי שירותים עבור טרסג'נדרים וטרנסג'נדריות. מושל ורמונט פיטר שומלין הציע ל"פייפאל" את מדינתו כתחליף ליציאה מקרוליינה הצפונית. בהצהרה שפרסם אתמול, שומלין מסר כי אמר למנכ"ל "פייפאל" דן שולמן שלמדינתו יש "היסטוריה גאה של אי-אפליה והגנת זכויותיהם של כל האזרחים".

מצעד הגאווה שהתקיים בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2015. רויטרס
"היסטוריה גאה של אי-אפליה". מצעד הגאווה בניו יורק, יוני 2015/רויטרס

בשבוע האחרון, מושלי וירג'יניה וג'ורג'יה הטילו וטו על הצעות חוק מפלות דומות שהובאו לאישורם, לאחר שאושרו בבתי המחוקקים, לאחר פעילות ציבורית נרחבת מצד ארגוני זכויות אדם וגופים עסקיים. המחוקקים בטנסי ובקרוליינה הדרומית, גם הן בדרומה של ארצות הברית, נמצאים כעת בשלבים שונים של אישור חוקים דומים.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully