וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד אפליית הומואים באפריקה: "דברים רעים עלולים לקרות"

26.7.2015 / 0:09

נשיא ארה"ב המבקר בקניה, שם הומוסקסואליות היא עבירה על החוק, הפציר במדינות היבשת לשנות את יחסיהן כלפי הקהילה. מנגד, מקבילו טען: "סוגיית זכויות ההומואים אינה מעסיקה את עמי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ברק אובמה התייחס אתמול (שבת) למצב זכויות הקהילה הגאה בקניה, במהלך ביקורו במדינה, והפציר במדינות היבשת שלא להפלות אנשים על רקע נטייתם המינית. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם מקבילו אוהורו קניאטה, הדגיש אובמה כי "דברים רעים קוראים" כשמתייחסים אחרת לאנשים וגוזלים מהם את חירותם.

עם זאת, קניאטה, שאירח את אובמה לביקורו הראשון כנשיא במולדתו של אביו, הבהיר כי אמנם קניה וארצות הברית חולקות ערכים משותפים רבים, אך יש סוגיות שבהן הן נבדלות. לדבריו, זכויותיהם של חד-מיניים היא לא סוגיה הנוגעת לעמו. בדומה למדינות רבות ביבשת, הומוסקסואליות אינה חוקית בקניה. בחודש מאי האחרון אמר סגן הנשיא וויליאם רוטו כי "אין מקום" להומואים במדינה, ואילו בתחילת החודש אובמה שיבח את החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית לאפשר נישואים חד-מיניים.

עוד על ביקורו של אובמה בקניה
התרגשות בקניה: אובמה בביקור נשיאותי ראשון במולדת אביו
חשש ביטחוני לאחר הדלפת הלו"ז המתוכנן של אובמה בקניה

משמר כבוד לכבודו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך ביקורו בקניה, 25 ביולי 2015. רויטרס
משמר כבוד עבור אובמה, היום/רויטרס

פרט לנושא הקהילה הגאה, השניים עסקו גם בנושאים ביטחוניים לנוכח פעילות של ארגון א-שבאב הסומלי באזור ובמאבק בשחיתות. "הצלחנו לפגוע ביכולת השליטה שלהם בתוך סומליה והחלשנו את הרשתות שלהם הפועלות במזרח אפריקה", טען אובמה, שהבטיח כי וושינגטון תספק אימונים וסיוע כספי נוסף לקניה.

מוקדם יותר היום הניח אובמה זר לזכרם של קורבנות הפיגוע שאירע בשגרירות ארצות הברית בניירובי ב-1998 על ידי ארגון אל-קאעדה. במהלך השנתיים האחרונות אירעו שורת מתקפות טרור קטלניות על אדמה קניה – ב-2013 תקפו חמושים של הארגון את קניון ווסטגייט בבירה ניירובי והרגו 67 בני אדם. באפריל האחרון הסתערו כמה לוחמי א-שבאב על אוניברסיטה הסמוכה לגבול עם סומליה, וטבחו ב-148 איש.

(עדכון ראשון: 20:33)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קניה אוהורו קניאטה במסיבת עיתונאים משותפת בניירובי, 25 ביולי 2015. רויטרס
חלוקים בדעתם. אובמה וקניאטה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully