וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ביטחוני לאחר הדלפת הלו"ז המתוכנן של אובמה בקניה

23.7.2015 / 10:20

רשויות התעופה בקניה פרסמו את מועדי הנחיתה וההמראה של המטוס הנשיאותי והלחיצו את גורמי הביטחון האמריקניים, בשל פעילות ארגון הטרור א-שבאב במדינה. היועצת לביטחון לאומי והפנטגון שידרו מסרי הרגעה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מבוכה בבית הלבן. רשויות התעופה בקניה פרסמו את לוח הזמנים של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שינחת מחר (שישי) בבירה ניירובי לביקור בן שלושה ימים. בפנטגון היו מי שהביעו דאגה לביטחונו של הנשיא, לאחר שהקנייתים פרסמו את שעת הנחיתה של מטוס "אייר פורס 1" של הנשיא ושעת העזיבה שלו. זאת, בשל פעילות ארגון הטרור הקיצוני א-שבאב שמבצע פיגועים רבים במדינה.

סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של אובמה, ניסתה להרגיע כשהודיעה שנסיעתו של אובמה תתקיים כמתוכנן. רייס הוסיפה: "לעיתים תכופות, רוב המידע שנמסר אינו מדויק. הפרסום לא מפריע לתכניות שלנו בשום צורה". בפנטגון שדואג לסגירת נמל התעופה ופינוי המרחב האווירי לפני כל המראה ונחיתה של מטוסו של נשיא ארצות הברית, אמרו שאם תישקף סכנה כלשהי לאובמה, הנסיעה תידחה או תבוטל, ובשלב זה אין סכנה.

עוד ידיעות על ארה"ב:
"שלבים אחרונים בתכנית": האם בקרוב ייסגר בית הכלא בגואנטנמו?
רחפנים למטרות טרור: הפחד הגדול של כוחות הביטחון בעולם
יו"ר בית הנבחרים האמריקני: נעשה הכול כדי לסכל את הסכם הגרעין

מטוס אייר פורס 1 בשדה תעופה באוסטרליה, נובמבר 2014. GettyImages
מטוס האייר פורס 1/GettyImages

לעומת זאת, יש גם אנשי ביטחון שהביעו דאגה מפרסום הלו"ז של הנשיא במדינה מוכת טרור כקניה. ג'ונתן וואקרו, ששימש מזכיר השירות החשאי של אובמה במשך חמש שנים, טען שהדלפת פרטים כאלה מעלה את רמת הסיכון במהלך הביקור של אובמה. "אנשים ציפו לנסיעה הזו מאז שאובמה נבחר לנשיא", אמר וואקרו שטוען שקניה מסוכנת יותר מעיראק ומאפגניסטן, "אלה שרוצים לפגוע בו התכוננו לנסיעה הזו במשך שבע שנים", הוא הוסיף. רוברט באוור, בכיר ב-CIA לשעבר, טען שבנסיעה של אובמה לקניה "יש סכנה גדולה שתתבצע מתקפת טרור, ושהנסיעה הזו לא שווה את סיכון הנשיא".

אובמה יגיע לוועידת פסגה כלכלית ולפגישה עם נשיא קניה אוהורו קנייתה, וממנה ימשיך לאתיופיה. מדובר בביקור היסטורי, שהרי אובמה מגיע כנשיא בפעם הראשונה לקניה – המולדת של אביו והמקום שבו חיה סבתו וקרובי משפחה נוספים. בבית הלבן טענו שאובמה לא צפוי לבקר את קרוביו בשל לוח זמנים צפוף וסידורי אבטחה קפדניים, אולם יתכן ומדובר בהטעיה מכוונת של התקשורת שנובעת מסיבות ביטחוניות. אובמה ימריא לקניה הלילה, ללא אשתו ובנותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully