וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלבים אחרונים בתכנית": האם בקרוב ייסגר בית הכלא בגואנטנמו?

23.7.2015 / 2:35

13 שנים אחרי שהוקם, ואחרי שנים של פרסומים על ההתעללות שעוברים בו האסירים, נראה שארה"ב עומדת בפני סגירת מתקן המעצר לעצירי טרור בגואנטנמו. בבית הלבן מקווים כי הרפובליקנים לא יכשילו את המהלך

אסיר במתקן הכליאה בגואנטנמו. שיין מק'קוי, AP
עציר בגואנטנמו/AP, שיין מק'קוי

הבית הלבן הודיע אתמול (רביעי) כי הוא נמצא בשלבים הסופיים של תכנון התכנית לסגירת מתקן המעצר האמריקני בגואנטנמו. במתקן שעל אדמת קובה, ואשר זכה לביקורת פנימית ובינלאומית, הוחזקו אסירים זרים שנחשדו בפעילות טרור. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי הממשל מקווה שההתנגדות לסגירת הכלא מצד הרפובליקנים תוסר במהרה. סגירת הכלא בגואנטנמו, שהוקם ב-2002 בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר, הייתה אחד היעדים המשמעותיים של הנשיא ברק אובמה מאז נכנס לתפקיד ב-2009. התוכנית לסגירת גואנטנמו, הכלא הידוע לשמצה שבו כלואים נכון להיום 116 אסירים, תפורסם ברבים אחרי שיסתיים שלב החקיקה.

במהלך שנות קיומו עלו וצפו טיעונים שהאסירים במקום חווים סוגים שונים של התעללויות מצד הסוהרים. בין היתר נטען כי בזמן חקירות נהגו החוקרים להטביע את החשודים. הבית הלבן טען אז כי מדובר בפרסומים שקריים שנועדו להכפיש את ארצות הברית ולהעלות את מספר המתגייסים לשורות ארגוני הטרור.

ה"ניו יורק טיימס" פרסם אתמול שהיועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, נפגשה לאחרונה עם שר ההגנה, אשטון קרטר, והגישה לו מסמך המבקש ממנו לקבל בתוך חודש החלטה על פינוי האסירים מגואנטנמו. לפי הדיווח בעיתון האמריקני, השר טרם החליט על העברת האסירים למתקן אחר, ולא נקב בתאריך כלשהו. רק שלשום אמר שליחו לשעבר של אובמה בנושא זה, קליפורד סלואן, כי "הגיע הזמן להסיר את ההגבלות החוקיות, שמונעות את סגירת הכלא". לדבריו, על ארצות הברית "לסיים את המלאכה בנוגע לחקיקה הבלתי-רציונלית. זה מצער שעניין סגירת גואנטנמו הפכה לעניין מפלגתי".

מחוקקים רפובליקנים טענו בעבר כי פינוי אסירים מגואנטנמו למדינות אחרות יכול להוביל לכך שהם יזכו לצאת לחופשי, וכי אותם טרוריסטים עלולים להפוך לאיום ישיר על ארצות הברית. הרפובליקנים לא הסתפקו בהצהרות אלא גם פעלו אקטיבית בחקיקה כדי לא לאפשר מצב שבו אסירים מגואנטנמו יועברו לבתי כלא בתוך שטח ארצות הברית.

עוד ידיעות בנושא בוואלה!NEWS
הזנה רקטלית ותלייה בעירום: כך שכנע ה-CIA עציר לשתף פעולה
בשנה שעברה: ארה"ב שחררה ארבעה אסירים אפגנים מגואנטנמו
מתכנן פיגועי התאומים ושליח בן לאדן: מעוני ה-CIA נחשפים

הפגנה מול הבית הלבן בדרישה לסגור את מחנה המעצר גואנטנמו. רויטרס
"זה מצער שעניין סגירת גואנטנמו הפכה לעניין מפלגתי". הפגנה לסגירת גואנטנמו מול הבית הלבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully