וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שחררה ארבעה אסירים אפגנים מגואנטנמו

הארבעה הועברו ממתקן הכליאה השנוי במחלוקת בחזרה למולדתם, שם נלקחו על ידי כוחות הביטחון המקומיים. "בתום סקירה מקיפה הוחלט לשחררם", נמסר מהפנטגון. במקום מוחזקים אסירים שעברו עינויים על ידי ה-CIA

בית המעצר גואנטנמו במפרץ קובה. GettyImages
מתקן הכליאה בגואנטנמו/GettyImages

ארבעה שבויים אפגנים שהוחזקו במתקן הכליאה גואנטנמו שוחררו ונשלחו בחזרה למולדתם – כך נמסר היום (שבת) מהפנטגון. במתקן, שנמצא על אדמת קובה, מוחזקים עצורים שעינוייהם על ידי סוכני ה-CIA נחשפו לאחרונה בדוח של הסנאט שעסק בשיטות החקירה של סוכנות הביון.

"בתום סקירה מקיפה שנערכה בעניינים שבחנה כמה גורמים, בהם גורמי ביטחון, הוחלט לשחררם", נמסר בהודעה. "שש מחלקות וסוכנויות אישרו פה אחד את העברתם מהמתקן". הארבעה – שהוואלי חאן, חי עלי גול, עבד אל-ראני ומוחמד זאהיר – הועברו במטוס של חיל האוויר האמריקני ונחתו בקאבול, בירת אפגניסטן, משם נלקחו על ידי כוחות הביטחון המקומיים.

שחרור הארבעה הוא חלק מהפעולות שנוקט ממשל ברק אובמה במטרה להביא לסגירת המתקן. מוקדם יותר החודש שוחררו שישה אסירים נוספים שהועברו לאורוגוואי, שהבטיחה כי הם יזכו בחופש מוחלט במדינה. בגואנטנמו נותרו עוד 132 אסירים, כשחצי מהם כבר קיבלו אישור להשתחרר, אך טרם שוחררו בפועל. זאת, משום שאין להם לאן לשוב, כי מדינות המוצא שלהם לא בטוחות מספיק כדי לקלוט אותן.

עוד ידיעות מהעולם
קוריאה הצפונית לארה"ב: חקרו עמנו הפריצה, או שאו בהשלכות
אחרי הטבח בבית הספר: חודשו ההוצאות להורג בפקיסטן
בצל המשבר ברוסיה: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על קרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully