וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית לארה"ב: חקרו עמנו הפריצה, או שאו בהשלכות

פיונגיאנג העבירה לוושינגטון מסר תקיף, שלפיו אם תסרב להצעתה ותמשיך להאשימה בפריצה לשרתי סוני "יהיו לכך השלכות חמורות". אולפני סוני: "מחפשים דרכים חלופיות להפיץ את הסרט שנגנז"

רויטרס

(ברק אובמה, אתמול: "אולפני סוני עשו טעות")

קוריאה הצפונית הציעה היום (שבת) לארצות הברית לנהל חקירה משותפת על מתקפת הסייבר נגד אולפני סוני בחודש שעבר. לדברי גורם במשרד החוץ בפיונגיאנג, אם וושינגטון תסרב לשלב כוחות ותמשיך להאשימה כאחראית למתקפה, "יהיו לכך השלכות חמורות". הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI) אישרה אתמול כי ממצאי החקירה מצביעים על כך שקוריאה הצפונית היא זו שאחראית לפריצות לשרתי החברה.


מתקפת סייבר על אולפני סוני || כותרות נוספות:
סרט אימה: כך נכנעה הוליווד לטרור הסייבר
הטירוף נמשך: בתי קולנוע בארה"ב לא יקרינו סרט נוסף מחשש לתגובה מקוריאה הצפונית
"ראיון סוף": למה הגניזה שלו צריכה להדאיג את כולנו?

ראיון סוף.
הסרט עוסק בהתנקשות במנהיג קוריאה הצפונית

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש לסערה הבינלאומית סביב מתקפת הסייבר וביטול הפצת הסרט "ראיון סוף", שעוסק בהתנקשות במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, מחשש לביצוע פיגועים במקומות שבהם יוקרן. "אם ניתן להלך אימים על מפיקי סרט סאטירי, תארו לכם מה יעשו גורמים מסוימים כשיצפו בדיווח חדשותי שאינו לרוחם?", אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "זה כמו שנפסיק ללכת למשחקי פוטבול כי אנחנו מפחדים שניקלע למתקפת טרור".

בתוך כך, אולפני סוני הודיעו היום כי הם מחפשים דרכים חלופיות להפיץ את הסרט. "לא נכנענו", אמר מנכ"ל האולפנים מייקל לינטון בראיון לרשת CNN. "אנחנו עדיין מקווים שכל מי שחפץ לראות את הסרט יוכל לראותו".

במקביל, סוני פרסמה הודעה רשמית, שבה נכתב כי "אנו שוקלים חלופות שיאפשרו לנו להפיץ את הסרט בפלטפורמה שונה. ההחלטה (שלא להקרין את הסרט) התקבלה על ידי רוב בתי הקולנוע שמציגים את סרטינו. בלעדיהם, לא נוכל להפיצו בחג המולד. לא הייתה לנו ברירה".

"זוהי פעולה של קוריאה הצפונית לדיכוי האמריקנים"

ה-FBI פרסמה אמש הודעה, שבה היא מאשימה באופן רשמי את קוריאה הצפונית בטרור קיברנטי. לטענת ה-FBI, ההאקרים שפרצו למחשבי סוני השתמשו בתוכנות זדוניות שבהן השתמשה קוריאה הצפונית נגד חברות תקשורת ובנקים בקוריאה הדרומית בשנה שעברה.

בהצהרה רשמית נדירה נאמר כי "הצטבר מספיק מידע כדי לקבוע שממשלת קוריאה הצפונית אחראית לפעולות אלו, שנעשו כדי להסב נזק משמעותי על עסק אמריקני ולדכא את זכותם של אזרחים אמריקנים לבטא את עצמם ולשאוף לשגשוג כלכלי וחברתי". בין היתר נכתב כי "מעשים כאלו של הפחדה נופלים מחוץ לגבול ההתנהגות המקובלת מצדה של המדינה".

ההערכה היא שמתקפת הסייבר התבצעה באמצעות דואר אלקטרוני שנשלח אל עובד או עובדים בחברת סוני. אלו פתחו קישור או מסרו שם משתמש וסיסמה, ובכך איפשרו פריצה למערכת וגישה של האקרים למידע המסווג ביותר של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully