וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על מתקפת הסייבר: "לא ניתן שדיקטטור יטיל כאן צנזורה"

לטענת ה-FBI, הצטבר די מידע כדי לקבוע כי ממשלת קוריאה הצפונית היא האחראית להשתלטות על מחשבי סוני, שהובילה לגניזת הסרט "ריאיון סוף". קוריאה הצפונית מכחישה כל קשר למעשה

רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש (שישי) להודעת הבולשת הפדרלית (FBI) כי קוריאה הצפונית אחראית למתקפת הסייבר על חברת סוני בחודש שעבר, ואמר כי "אנחנו לא יכולים להתנהל בחברה שבה דיקטטור במקום כלשהו יכול להטיל כאן צנזורה".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית הלבן אמר אובמה כי לדעתו חברת סוני טעתה כשהחליטה לבטל את הפצת "ראיון סוף", שעוסק בהתנקשות במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לנוכח איומים של האקרים לבצע פיגועים במקומות שבהם הוא יוצג. "אם ניתן להלך אימים על מפיקי סרט סאטירי, תארו לכם מה יעשו גורמים מסוימים כשיצפו בדיווח חדשותי שאינו לרוחם?", הוא אמר. "זה כמו שנפסיק ללכת למשחקי פוטבול כי אנחנו מפחדים שניקלע למתקפת טרור".

תגובתה של סוני לא איחרה להגיע, ומנכ"ל האולפנים, מייקל לינטון, אמר כי החברה לא טעתה כשהחליטה שלא להפיץ את הסרט. "אנחנו עדיין רוצים שהציבור יראה את הסרט", אמר לינטון בריאיון ל-CNN.

כשאובמה נשאל בהמשך מה תהיה תגובת ארצות הברית למתקפה, אמר כי אין בכוונתו להכריז עליה במעמד זה, אך אישר כי תהיה תגובה וכי הוא שוקל את צעדיו לאור האופציות שיוצגו לו בהמשך. בתום דבריו הדגיש כי "יש צורך בהול בחקיקת חוקים ברורים בעולם האינטרנטי. האופן שבו האינטרנט עובד כרגע זה המערב הפרוע".

מתקפת הסייבר על סוני I עוד בוואלה! חדשות:
הטירוף נמשך: בתי קולנוע בארה"ב לא יקרינו סרט נוסף מחשש לתגובה מקוריאה הצפונית
סרט אימה: כך נכנעה הוליווד לטרור הסייבר
בשל איומים: בוטלה הפצת הסרט על ההתנקשות בקים ג'ונג און

ברק אובמה לאחר הודעת ה-FBI  כי קוריאה הצפונית אחרית למתקפת הסייבר על סוני, דצמבר 2014. AP
"האינטרנט היום זה המערב הפרוע". ברק אובמה, הערב/AP

ה-FBI פרסמה היום הודעה שבה היא מאשימה באופן רשמי את קוריאה הצפונית במתקפת הסייבר על חברת סוני בחודש שעבר. לטענת ה-FBI, ההאקרים שפרצו למחשבי סוני השתמשו בתוכנות זדוניות שבהן השתמשה קוריאה הצפונית נגד חברות תקשורת ובנקים בקוריאה הדרומית בשנה שעברה.

בהצהרה רשמית נדירה נאמר כי "הצטבר מספיק מידע כדי לקבוע שממשלת קוריאה הצפונית אחראית לפעולות הללו". עוד נמסר בהודעה כי "הפעולות של קוריאה הצפונית נעשו כדי להסב נזק משמעותי על עסק אמריקני ולדכא את זכותם של אזרחים אמריקנים לבטא את עצמם ולשאוף לשגשוג כלכלי וחברתי". בין היתר נכתב כי "מעשים כאלו של הפחדה נופלים מחוץ לגבול ההתנהגות המקובלת מצדה של המדינה".

ההערכה היא שמתקפת הסייבר התבצעה באמצעות דואר אלקטרוני שנשלח אל עובד או עובדים בחברת סוני שפתחו קישור או מסרו שם משתמש וסיסמא ובכך איפשרו פריצה למערכת וגישה של האקרים למידע המסווג ביותר של החברה.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נפגש עם משפחות אנשי צבא – פיונגיאנג, דצמבר 2014. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, בשבוע שעבר/רויטרס

לנוכח איומים של האקרים לבצע פיגועים במקומות שבהם יוצג "ריאיון סוף", הודיעה אתמול סוני כי הסרט לא יעלה לאקרנים בשבוע הבא וכי היא מבטלת את הפצתו. זאת לאחר שבתי קולנוע רבים ברחבי ארצות הברית הודיעו כי לא יקרינו את הסרט.

"ראיון סוף": למה הגניזה שלו צריכה להדאיג את כולנו?

"לאור ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב בתי הקולנוע שמציגים את סרטינו שלא להציג את הסרט הזה, החלטנו לבטל את השקתו שתוכננה להתקיים ב-25 בדצמבר", נכתב בהצהרה רשמית שפרסמה סוני. החברה כינתה את פעולות ההאקרים "מעשה חצוף שנועד למנוע את הפצת הסרט תוך כדי גורם נזק לחברה שלנו, לעובדינו ולציבור האמריקני". בניסיונות שבוצעו עד כה למנוע את הפצת והקרנת הסרט, ההאקרים, שמכנים עצמם "שומרי השלום", כבר הדליפו ממערכות סוני סרטים שעדיין לא יצאו לקולנוע, תסריטים לסרטים עתידיים, תכתובות רגישות בתוך החברה ופרטי מידע על שחקנים שונים.

למרות ההשפלה שספגה סוני מהפעולות הללו, האיום לבצע פיגועים הוא זה שגרם לחברה לבטל את הפצת הסרט. "זה רגע עצוב ומסוכן לסרטים אמריקניים ואולי גם לצורות אחרות של תקשורת אמריקנית", אמר יוג'ין וולוך, מומחה לתיקון הראשון בחוקה האמריקנית מבית הספר למשפטים באוניברסיטת קליפורניה, בריאיון לאתר "cnet".

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
"המתקפה מדכאת את זכותם של אזרחים אמריקנים לבטא את עצמם"/רויטרס

ההאקרים, מצדם, בירכו את החלטת החברה לבטל את שחרור הסרט. בהודעה שפרסמו הזהירו את סוני לא תגרום ל"צרות נוספות". "זה מאוד חכם מצדכם שהחלטתם לבטל את פרסום הסרט", כתבו ההאקרים בהודעה שפרסמו. "אנו מבטיחים להגן על ביטחון המידע והנתונים שלכם אלא אם תעשו צרות נוספות".

ראיון סוף.
שחקני הסרט, סת' רוגן

בתוך כך, 116 מדינות מתוך 193 החברות באו"ם הצביעו אתמול בעד החלטה הקוראת למועצת הביטחון של האו"ם לשקול פנייה לבית הדין הבינלאומי בשל הפשעים נגד האנושות המבוצעים לכאורה על ידי קוריאה הצפונית. כמו כן, ההחלטה קוראת להטיל סנקציות נגד גורמים בכירים בפיונגיאנג. ההחלטה היא ברובה סימבולית ולא מחייבת אך היא מגבירה את הלחץ על המדינה המבודדת.

דיפלומט מקוריאה הצפונית שעובד באו"ם הכחיש כי המדינה שלו קשורה למתקפת הסייבר. כמו כן, בשבועות האחרונים הכחישה קוריאה הצפונית כי היא מעורבת במעשים, אך הביעה בהם תמיכה.

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully