וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר ברוסיה: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על קרים

הנשיא ברק אובמה אישר הוראה שלפיה אנשי עסקים וחברות מארצות הברית לא יורשו להשקיע בחצי האי שסופח על ידי רוסיה, וכן יוקפאו נכסיהם. זאת, יממה לאחר החלטה זהה של האיחוד האירופי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(פוטין במסיבת העיתונאים השנתית: "המשבר הוא תוצאה של התערבות זרים")

על רקע המשבר הכלכלי החריף ברוסיה, הגבירה אמש (שישי) ארצות הברית את הסנקציות הכלכליות נגד חצי האי קרים ומנהיגי הבדלנים הפרו-רוסים באוקראינה. זאת, במטרה להפעיל מנוף לחץ נוסף על מוסקבה, המתמודדת עם קריסה בערך המטבע וזינוק מטאורי בריבית.

פרשנות || התרסקות הכלכלה הרוסית תורגש גם בסוללות הטילים בדמשק

לפי הוראה חדשה שעליה חתם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אזרחים אמריקנים לא יורשו להשקיע בחצי האי קרים או לקיים יחסי מסחר עם אנשים או חברות באזור. כמו כן, ארצות הברית תקפיא נכסים הנמצאים בתחומה אשר שייכים לאנשים או לחברות שפועלים בחצי האי קרים ויימצאו כמשתפים פעולה עם ההנהגה החדשה. וושינגטון פירטה בהוראה 24 אנשי עסקים שהיו מעורבים בהתקוממות הפרו-רוסית ומעתה תיאסר עליהם הכניסה לתחומי ארצות הברית, וכן יוקפאו נכסיהם הנמצאים בתחומה.

ברק אובמה עם ולדימיר פוטין בוועידת G20 בלוס קבוס, מקסיקו. 18 ביוני 2012. רויטרס
"לא נקבל את ניסיון סיפוח חצי האי קרים". אובמה ופוטין/רויטרס

לדברי אובמה, ההוראה הנוכחית היא שלב נוסף בסדרת הצעדים נגד התוקפנות הרוסית. "הסנקציות נועדו להבהיר את המצב לחברות אמריקניות הפועלות באזור, וכן להדגיש את העובדה שארצות הברית לא תקבל את הכיבוש הרוסי והניסיון לספח את חצי האי קרים", אמר.

אובמה הדגיש בדבריו כי רוסיה מתעלמת מההבנות שעליהן היא חתומה. "אני קורא שוב לרוסיה לסיים את הכיבוש באזור, להפסיק לתמוך בבדלנים במזרח אוקראינה ולמלא את התחייבויותיה במסגרת הסכם מינסק", אמר בהתייחסו למסמך הקורא להפסקת אש בין הצדדים ופתרון מדיני.

רוסיה במשבר - כותרות נוספות:
אפקט רוסיה: קרנות הנאמנות איבדו כ-9 מיליארד שקל
המטבע הרוסי מתרסק: "גרוע מהסיוטים הכי נוראיים שלנו"
פוטין לעיתונאי שהחלים משבץ: "אני רואה שאתה שתוי"

החלטה זו מגיעה יממה לאחר מהלך דומה מצד האיחוד האירופי. 28 השגרירים של המדינות החברות באיחוד האירופי חתמו ביום חמישי האחרון על הוראה חדשה, שלפיה תיאסר כל השקעה כלכלית בחצי האי קרים. עם זאת, מדובר בצעד מתון לעומת המהלך האמריקני. "העובדה שרוסיה נמצאת במצב כלכלי רע היא לא טובה – בראש ובראשונה לאזרחים הרוסים, אבל גם לא לאוקראינה, לחברי האיחוד ולעולם כולו", אמרה שרת החוץ החדשה של האיחוד, פדריקה מוגריני, לפני פגישתם של הדיפלומטים האירופים בבריסל.

משרד החוץ של רוסיה גינה את הסנקציות וכינה אותן "ענישה קולקטיבית". בהודעה שמסר נכתב כי "ההחלטה להטיל סנקציות חדשות מעידה על כך שמדינות המערב הכירו בכך שההחלטה (של תושבי קרים) להצטרף לרוסיה התקבלה מרצון, וזו הסיבה שבחרו בעונש קולקטיבי שפוגע בכל תושבי חצי האי", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully