וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אנחנו לא במשבר, נתאושש בתוך שנתיים

נשיא רוסיה סירב להודות כי ארצו נתונה בקריסה כלכלית ואמר כי לכל היותר מדובר ב"מצב שיחלוף תוך שנתיים". הוא הטיל את האחריות על המערב: "הם רוצים לעקור את שיניו של הדוב הרוסי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודה היום בחצי-פה כי ארצו נתונה ב"מצב" כלכלי קשה, ומזהיר כי עלולות לחלוף שנתיים עד ששוקי המדינה יתאוששו ממנו.

פוטין ניצל הבוקר (חמישי) את מסיבת העיתונאים השנתית של לשכת הנשיאות הרוסית כדי להאשים את המערב בעירעור הכלכלה המקומית. "המצב הזה נובע, בראש ובראשונה, בגלל התערבותם של גורמים חיצוניים", אמר. הוא לא נקב בשמן של המדינות האחראיות, לטענתו, למשבר.

"אפשר לקרוא לזה משבר, אבל אפשר לקרוא לזה גם בשמות אחרים", אמר פוטין, שנמנע מלהודות בפה מלא בקריסתה של הכלכלה הרוסית. הוא הביע אופטימיות בנוגע לסיכוי היציאה מהמשבר, ואמר כי "הכלכלה שלנו תצא מהמצב הנוכחי. אני סבור שזה ייקח שנתיים. הצמיחה היא בלתי נמנעת".

ולדימיר פוטין במסיבת העיתונאים השנתית – מוסקבה, 18 בדצמבר 2014. רויטרס
פוטין בכניסה למסיבת העיתונאים במוסקבה, הבוקר/רויטרס

פוטין, שסירב להתייחס עד כה להחלטת הבנק המרכזי להקפיץ אץ הריבית ל-17%, אמר במסיבת העיתונאים כי הוא תומך בהחלטת חבר הנגידים. "עם זאת, אם המצב יתפתח בצורה לא טובה, נצטרך לשנות את התכניות ולקצץ בהוצאות", אמר.

בהתייחסו למשבר באוקראינה, השתמש פוטין בדימוי יצירתי: לדבריו, מעצמות המערב "שואפות לכבול בשלשלאות את 'הדוב הרוסי' ולעקור את שיניו". אחרי שכבר הודה בעבר כי החיילים שכבשו את חצי האי קרים פעלו בשירות הקרמלין, שינה פוטין את גרסתו הבוקר, ואמר כי "ההרוגים באוקראינה היו מתנדבים".

פרשנות: התרסקות הכלכלה הרוסית תורגש גם בסוללות הטילים בדמשק

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שלטים המציגים את שער הרובל, מוסקבה. רויטרס
שלטים במוסקבה המציגים את שער הרובל הצונח, השבוע/רויטרס

בלילה שבין שני לשלישי הקפיץ הבנק המרכזי של רוסיה את הריבית לרמה של 17%, מרמה של 10.5%. זו הייתה ההעלאה השישית של הריבית ב-2014, והיא הוכרזה חמישה ימים בלבד אחרי ההעלאה הקודמת.

הצעד הדרמטי הגיע בתגובה לצניחת הרובל לרמתו הנמוכה ביותר זה 16 שנים. המטבע הרוסי התרסק גם לאחר העלאת הריבית ואיבד יותר מ-10% מערכו. מתחילת 2014, מוסקבה כבר מכרה יותר מ-75 מיליארד דולרים בניסיון למנוע את התרסקות הרובל ולהיאבק בסכנת האינפלציה, וללא הצלחה עד כה.

הכלכלה הרוסית סובלת בשנה האחרונה מהשלכות הצניחה במחירי הנפט, שרוסיה היא אחת מהספקיות הגדולות ביותר שלו, ומהעיצומים של ארצות הברית והאיחוד האירופי, שהוטלו על המדינה בשל פלישתה לחצי האי קרים. בתוך כך, הבנק המרכזי במוסקבה פרסם תחזית קודרת, ולפיה אם מחיר הנפט יוותר על כ-60 דולרים לחבית, התמ"ג הרוסי צפוי להתכווץ ב-4.5%-4.7% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully