וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים האמריקני: נעשה הכול כדי לסכל את הסכם הגרעין

22.7.2015 / 18:01

ג'ון ביינר הרפובליקני הבהיר כי הוא ומחוקקים נוספים יעשו "כל דבר אפשרי" כדי לעצור את העסקה שנחתמה בין עם איראן, שאותה צריך הקונגרס לאשר בעוד כחודשיים. "הסכם רע מסכן את העם האמריקני"

צילום: מתוך התכנית "The Daily Show", עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ג'ון ביינר הבהיר היום (רביעי) כי הוא יעשה "כל דבר אפשרי" כדי לעצור את הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לבין איראן בשבוע שעבר. ההסכם עבר לעיונו של הקונגרס, שלו יש חודשיים על מנת להכריע אם לאשר אותו לדחות אותו.

"הסכם רע מסכן את העם האמריקני, ולכן נעשה הכל כדי לעצור אותו", אמר ביינר, שהזמין בחודש מרץ האחרון את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בקונגרס ללא תיאום עם הבית הלבן, מה שגרם למשבר חמור ביחסים בין וושינגטון לירושלים. "חברי הקונגרס ישאלו שאלות קשות אחר הצהריים, כשנפגוש את הצוות של הנשיא", הוסיף.

עוד בנושא
קרי: "ארה"ב מגבשת אסטרטגיה לבלימת פעולות איראן במזרח התיכון"
אובמה: "ההתנגדות לדיון עם איראן נשמעת טוב - אך לא משיגה דבר"
ראש השב"כ לשעבר עמי אילון: "העסקה עם איראן – טובה לישראל"

הצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר בית הנבחרים האמריקאי גון ביינר, מרץ 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
מתנגד בנחרצות להסכם. ביינר במהלך ביקורו בישראל/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

במקביל, שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, המבקר בערב הסעודית, מסר היום כי המלך סלמאן צפוי לבקר בארצות הברית במהלך הסתיו הקרוב. זאת כחלק ממאמצי ממשל אובמה להפיג את החששות בקרב בעלות בריתה של ארצות הברית מהשלכות ההסכם.

קרטר, שהגיע לממלכה הסונית לאחר ביקור בישראל, אמר לכתבים כי הנשיא ברק אובמה מצפה לפגוש את המלך, שלו יהיה זה ביקור ראשון בארצות הברית, בחודש ספטמבר הקרוב. קרטר טען כי המלך, שעמו הוא נפגש בעיר ג'דה, בירך על ההסכם שנחתם עם איראן, אולם הביע הסתייגות לגבי האופן שבו הוא ייושם.

עוד סיפר שר ההגנה האמריקני שסלמאן הביע חשש מהדרך שבה יפעל המנגנון שנועד להבטיח את החזרת הסקנציות על איראן, במקרה שהיא תפר את תנאי ההסכם. קרטר הדגיש כי "ארצות הברית חולקת את אותן הדאגות" עם ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully