וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "ארה"ב מגבשת אסטרטגיה לבלימת פעולות איראן במזרח התיכון"

בראיון לעיתון הנפוץ "א-שרק אל-אווסט" אמר קרי שארה"ב תערוב לבטחונן של מדינות המפרץ ותפעל עמן כדי לעצור את איראן. קרי הודה שהמלחמה בדאעש נמצאת בראש סדר העדיפויות של האמריקנים במזה"ת, ולאחר מכן ישראל והפלסטינים

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הכריז שארצות הברית תגבש אסטרטגיה חדשה לבלימת פעולותיה של איראן במזרח התיכון בשיתוף מדינות המפרץ. האסטרטגיה תכלול בלימת ארגונים הנתמכים על ידי איראן, כמו חיזבאללה, חמאס והמורדים החות'ים בתימן.

בראיון עם קרי שפורסם היום (רביעי) בעיתון הנפוץ "א-שרק על-אווסט", הוא התחייב שארה"ב תערוב לביטחונן של מדינות המפרץ הפרסי, נוכח האיום שאיראן מציבה בפניהן. בדברים הללו של קרי היה ניסיון לתקן את האמירה שלו מאתמול בראיון לרשת "אל-ערביה", שבו הוא הודה ש"איראן מהווה איום על מדינות האזור", ובלי כוונה דבריו פורשו כעדות לניתוק של האמריקנים מהאזור ולתחושה שארה"ב לא חשה מאוימת מאיראן.

קרי ניסה לשכנע את בעלות בריתה של ארצות במזרח התיכון שהסכם הגרעין משרת את ביטחונן, ושהן יכולות לסמוך על ארה"ב שתמשיך להיות גורם מרכזי בשמירה על ביטחון האזור גם בטווח הארוך.

עוד ידיעות על הסכם הגרעין:
אובמה: "ההתנגדות לדיון עם איראן נשמעת טוב - אך לא משיגה דבר"
ראש השב"כ לשעבר עמי אילון: "העסקה עם איראן – טובה לישראל"
אובמה ידע בדיוק את מי לשלוח לישראל אחרי הסכם הגרעין

קרי משיב לנתניהו: "הסכם טוב יותר עם איראן - פנטזיה". צילום מסך
"הסכם הגרעין משרת את מדינות האזור". קרי/צילום מסך

לדבריו, ארצות הברית מודעת לכך שמשמרות המהפכה האיראניים תומכים באופן פעיל בטרור במדינות האזור, בין היתר בחיזבאללה ובמורדים החות'ים בתימן, אך היא לא חושבת שבשל כך היה צריך להימנע מלדון עם איראן בסוגיית הגרעין. קרי טען "שהדרך להתמודד עם הטרור היא הגברת איסוף המודיעין ושיתוף הפעולה הביטחוני בין ארצות הברית למדינות האזור".

באשר לנוכחותה של איראן בסוריה ובעיראק, אמר קרי כי עמדתה של ארצות הברית היא שהאיראניים צריכים לצאת מסוריה, כמו שאר הגורמים הזרים. אולם לגבי כניסתם לעיראק, אמר קרי, "זה נתון להחלטת ממשלה עיראק". בכך רמז קרי לאינטרסים המשותפים של איראן וארה"ב במאבק ב"ארגון המדינה האיסלאמית" (דאעש), אף ששני הצדדים מכחישים שעד היום היה כל שיתוף פעולה ביניהם למען מטרה זו.

קרי הודה שהעדיפות העליונה של ארה"ב כיום במזרח התיכון היא הלחימה בדאעש, ולאחר מכן סוגיית ישראל והפלסטינים. שר החוץ האמריקני יקיים בהמשך היום תדרוך בסנאט לגבי הסכם הגרעין, וכמוהו גם שר האוצר ג'ק לו, שר האנרגיה ארנסט מוניז וקצין מודיעין בכיר יתדרכו בנפרד את הסנאט בנוגע להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully