וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "הצהרותיו של חמינאי בנוגע לארה"ב מטרידות מאוד"

שר החוץ של ארצות הברית הביע היום את דאגתו מדבריו של המנהיג הרוחני העליון של איראן, לפיהם "אמריקה תושפל אם תתקוף את איראן". כמו כן, זריף אמר כי "ההסכם גרם לישראל לבידוד אפילו בין בעלות בריתה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(שר החוץ של צרפת: "אפרגש עם רוחאני באיאן בשבוע הבא")

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התייחס הבוקר (שלישי) להצהרותיו של מנהיג הרוחני העליון של איראן עלי חמינאי, לפיהן "איראן לא מעוניינת במלחמה, אבל אם זו תיפתח נגדנו, אמריקה תושפל". קרי אמר בראיון לרשת "אל-ערביה", כי מדובר בדברים "מדאיגים ומטרידים מאוד". "אין לי איך להתייחס להצהרות האלה אלא בתור מדיניותו של חמינאי", אמר. "מצד שני, אני יודע שלפעמים הצהרות פומביות שונות מהמציאות".

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בדיון באו"ם בווינה עם הסכם הגרעין עם איראן, 14 ביולי 2015. רויטרס
"דבריו של רוחאני מדאיגים". קרי/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס היום בנאומו בפני הפרלמנט האיראני, להתנגדות הנחרצת של ישראל להסכם, ואמר היא הפכה מבודדת "אפילו בין בעלות בריתה". הדברים נאמרו לקראת ההצבעה שתיערך בו בהמשך היום לאישור הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות.

"הניסיונות של איפא"ק והלובי היהודי להשפיע במיליוני דולרים על הצבעת הקונגרס האמריקני, חושפים את הזעם של היישות הציונית", אמר זריף בנאומו.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בבניין האו"ם בווינה עם הצגת הסכם הגרעין, 14 ביולי 2015. רויטרס
"השאיפה של ארה"ב להכניע את איראן תישאר חלום". זריף/רויטרס

זריף דיבר בשבחי ההסכם, והציג אותו כהישג של איראן בזכות משא ומתן עיקש. לטענתו, איראן עמדה בכל הלחצים שהופעלו עליה מצד המעצמות במהלך השיחות, ולא ביצעה שום ויתור או נסוגה מהקווים האדומים שלה. לדבריו, בכך הוכיחה כי לא ניתן לאיים עליה, וכי שאיפתה של ארצות הברית להכניע אותה "תישאר חלום". ההישג הגדול ביותר עבור איראן בהסכם, הוא ההכרה הבינלאומית בזכותה להעשיר אורניום. "ההעשרה לא תפסיק אפילו ליום אחד", הבהיר.

בשבוע הבא: שר החוץ הצרפתי יגיע לביקור באיראן

שר החוץ של צרפת לורן פביוס הודיע היום (שלישי) כי בשבוע הבא הוא יבקר באיראן על מנת "לדון בכל הנושאים", ולהיפגש עם נשיא המדינה חסן רוחאני. ההודעה על הביקור מגיעה שבוע בדיוק לאחר שנחתם הסכם הגרעין בין איראן למעצמות. במהלך השבוע, ביקרה באיראן משלחת מגרמניה, לקראת הסרת הסנקציות הכלכליות מעל המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully