וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקלינטון: החמיאה לננסי רייגן על "קידום השיח" על איידס - והסתבכה

12.3.2016 / 12:50

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית שיבחה את רעיית הנשיא המנוחה על פעילותה בנושא הנגיף הקטלני. דבריה עוררו זעם בקרב פעילים לזכויות להט"ב ומודעות לאיידס שהאשימו אותה בסילוף ההיסטוריה – והיא מיהרה להתנצל

הילרי קלינטון בהלווייתה של ננסי רייגן בקליפורניה,  11 במרץ 2016. AP
"לפני כן אף אחד לא דיבר על זה". קלינטון בהלוויתה של רייגן בקליפורניה/AP

שרת החוץ לשעבר והמועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון הסתבכה בסוף השבוע כשביקשה להחמיא לננסי רייגן, שחקנית ואשתו של הנשיא ה-40 של ארצות הברית רונלד רייגן, שמתה בתחילת השבוע. בריאיון לרשת MSNBC שסיקרה את ההלוויה שהתקיימה אתמול (שישי) ב"ספרייה הנשיאותית על שם רונלד רייגן" בקליפורניה, אמרה קלינטון כי רייגן קידמה את הדיון בנושא נגיף HIV ואיידס.

בריאיון אמרה קלינטון כי "בזכות הנשיא וגברת רייגן - בפרט גברת רייגן – החל שיח לאומי כשלפני כן אף אחד לא דיבר על זה, אף אחד לא רצה לעשות שום דבר בקשר לזה". קלינטון הוסיפה כי היא מעריכה את רייגן על שהצליחה "לחדור למצפון של הציבור. אנשים התחילו להגיד 'גם אנחנו חייבים לעשות משהו בקשר לזה'".

עוד בוואלה! NEWS:
"זרקנו אותו": טראמפ ביטל עצרת בשיקגו - בעקבות הפגנת אלפים
ארדואן ממשיך: הממשלה השתלטה על חברות הפצה של עיתונים
האו"ם אישר לראשונה צעדים למיגור התקיפות המיניות שביצעו משקיפיו

דבריה של קלינטון עוררו זעם בקרב פעילים לזכויות להט"ב ומודעות לאיידס, שכן ממשל רייגן היה ידוע באי-עשייה בכל הנוגע למחלה. הפעילים תקפו את קלינטון ברשתות החברתיות ואף האשימו אותה בסילוף ההיסטוריה. פיטר סטיילי, פעיל ותיק הפועל בניו יורק, צייץ בטוויטר כי דבריה של קלינטון היו "הדבר הכי מעליב שאפשר לומר" לבני דורו מקהילת הלהט"ב האמריקנית.

בעקבות התגובות החריפות לדבריה מיהרה קלינטון להתנצל. בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה כי בני הזוג רייגן פעלו לקידום מחקר תאי הגזע ומציאת תרופה למחלת האלצהיימר. "דברי בנוגע לפעילות הנוגעת לאיידס לא היו נכונים. על כך, אני מתנצלת", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully