וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננסי רייגן, אשתו של נשיא ארצות הברית ה-40, מתה בגיל 94

האישה שכיהנה כגברת הראשונה בין 1981 ל-1989 מתה מאי ספיקת לב וצפויה להיקבר לצד בעלה רונלד. השניים הכירו ב-1952, בעת שהיו שחקנים הוליוודיים. רייגן ספגה ביקורת בשל חיבתה לבגדי יוקרה וייעוץ האסטרולוגי שקיבלה, אך הייתה אהודה בשל הקמפיין שיזמה למניעת סמים

ננסי רייגן. AP
הייתה שחקנית הוליוודית/AP

ננסי דייוויס רייגן, שחקנית ואשתו של הנשיא ה-40 של ארצות הברית רונלד רייגן, מתה אתמול (ראשון) בגיל 94. היא הייתה הגברת הראשונה בזמן כהונתו של בעלה כנשיא בשנים בין השנים 1981 ו-1989. ככל הנראה, היא מתה בשל אי-ספיקת לב. היא צפויה להיקבר ב"ספרייה הנשיאותית על שם רונלד רייגן" בקליפורניה, לצד הנשיא המנוח, שמת בשנת 2004.

רייגן נולדה בעיר ניו יורק בשם אן פרנסס רובינס, וגדלה במרילנד לאחר שהוריה נפרדו. בשנות ה-40 וה-50 הייתה שחקנית הוליוודית, ובין סרטיה הבולטים היו "הקול הבא שתשמע", ו"מלילה ליום". בשנת 1952 היא נישאה לרונלד רייגן, שהיה נשיא גילדת השחקנים, ולהם נולדו שני ילדים. רייגן הייתה אשתו השנייה, לאחר שהתגרש מהשחקנית ג'יין וויימן. היא יזמה קמפיין למניעת שימוש בסמים, תחת הסיסמה "פשוט אמרו לא", ומפעל זה נחשב ליוזמה החשובה ביותר שלה כגברת הראשונה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בלי פוליגרף או ריאיון אישי: כך מינה אלשיך 37 קצינים בכירים
חרף הדיווחים בגרמניה, מקורבי מרקל מבהירים: "קשר אמיץ בין מרקל לנתניהו"
בכירה ב"זמאן" יודעת שימיה במערכת ספורים: טורקיה מסוכנת לעיתונאים

הזוג הנשיאותי רונלד וננסי רייגן מארחים את הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בבית הלבן,9 נובמבר 1985. AP
ננסי ורונלד רייגן עם הנסיכה דיאנה בבית הלבן, נובמבר 1985/AP

עם כניסתה לבית הלבן, לבושה המוקפד עורר עניין רב וגרר ביקורת. היא ביקשה להשיב למוסד את זוהרו מימי משפחת קנדי, שהתעמעם עם השנים. ביקורת נוספת נמתחה עליה משום שהתגלה כי התייעצה עם אסטרולוג כדי שיסייע לו לתכנן את לוח הזמנים של הנשיא לאחר ניסיון ההתנקשות בו בשנת 1981. כמו כן, היא נחשבה כבעלת השפעה נרחבת על בעלה, וככל הנראה הייתה בעלת תפקיד משמעותי בקבלת חלק מהחלטותיו האישיות והדיפלומטיות.

בתום כהונתו של בעלה עברו השניים להתגורר בשכונה היוקרתית בל אייר בלוס אנג'לס, קליפורניה. רייגן טיפלה בבעלה, שאובחן בשנת 1994 כחולה אלצהיימר, עד מותו. היא נשארה פעילה ב"ספריית רייגן" ובפוליטיקה, ואף תמכה רבות במחקר בנושא תאי גזע עובריים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נתניהו ופרס: "הייתה אישה אצילית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את תנחומיו למשפחת רייגן. "אני זוכר את ננסי כאישה אצילית שתמכה בנשיא רייגן ועמדה לצדו. היא תיזכר כידידה גדולה של מדינת ישראל", אמר.

גם הנשיא לשעבר שמעון פרס הביע את צערו. "היום אני מרכין ראש יחד עם אזרחי העם האמריקני על מותה של הגברת ננסי רייגן", אמר והוסיף: "רייגן הייתה שותפה נאמנה לדרכו הייחודית של הנשיא, שהיה ידיד לישראל. היא זכורה לי נעימת הליכות ואצילית, ובזכות פעילותה העיקשת למלחמה בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער. בזמן היותה האישה הראשונה, דאגה רייגן להאיר את פני הבית הלבן בחיוך רחב ובפתחון לב. ברצוני לשלוח את תנחומיי הרבים למשפחת רייגן, לחבריה ולאזרחים האמריקנים".

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully