וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פוליגרף או ריאיון אישי: כך מינה אלשיך 37 קצינים בכירים

7.3.2016 / 0:07

לוואלה! NEWS נודע כי מינויים של קצינים בדרגת תת-ניצב התבצעו על ידי ועדה מסדרת מיוחדת ובה קצינים בכירים שעיינו בתיקים האישיים של המועמדים, אך לא באו עמם כמעט במגע. גורם בכיר: "אלה מינויים בשיטת ההסתדרות. זה בעייתי מאוד כשמדובר בשדרת הפיקוד הבאה"

צילום: מור שאולי, לע"מ; עריכה: טל רזניק

(מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה, דצמבר 2015)

37 הקצינים בדרגת תת-ניצב שמונו לאחרונה לתפקידים פיקודיים במשטרה נקבעו על ידי ועדת מסדרת מיוחדת וכמעט ללא התערבותו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך – כך נודע לוואלה! NEWS. בעוד עד היום קצינים בכירים היו צריכים לעבור ריאיון ופגישה עם המפכ"ל, בקדנציה של אלשיך שונתה שיטת המינויים וכעת היא מתבצעת על ידי הוועדה. בין היתר, מי שמשתתף בה ומשפיע על המינויים החשובים הם סמפכ"ל המשטרה ניצב זוהר דביר, ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי, ראש אגף החקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי, ראש אגף תכנון דני חן וראשת אגף משאבי אנוש, ניצב גילה גזיאל.

גורם בכיר במשטרה הסביר כי הוועדה בוחנת את תיקיהם האישיים של הקצינים המועמדים לדרגה בהתאם להמלצות של מפקדי מחוזות, כמעט מבלי לבוא במגע עמם, או עם המפכ"ל. זאת ועוד, בניגוד להצהרותיו של אלשיך, הקצינים לא עברו מבדקי פוליגרף. "מדובר במינויים שנעשו בשיטת ההסתדרות", אמר הגורם. "הקצינים שהיו בוועדה הזו קבעו את הדרגות. הם אלו שיכולים לקבוע על פי רצונם, ולא המפכ"ל עצמו. כשמדובר בשדרת פיקוד הבאה של המשטרה, זה בעייתי מאוד".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך בטקס חילופי מפקד מג"ב. ניב אהרונסון
שיטה חדשה. אלשיך והשר ארדן/ניב אהרונסון

בעיה נוספת שהתעוררה בשיטה החדשה, היא חוסר הדיווח למי שלא קיבל העלאה בדרגה והיה מועמד לכך. "היו קצינים שהיו מועמדים לתפקידים, אבל בסופו של דבר קראו על ההחלטה בכלי התקשורת", אמר קצין בכיר. לדבריו, כאשר קצינים ביקשו לברר את פשר הדבר, נאמר להם: "המפכ"ל כבר רמז לך שאתה לא מקודם".

מדוברות המשטרה נמסר: "הליך המינוי לקידום קצינים בדרגת תת ניצב נערך על פי תהליך חדש תלת-שלבי, שיטתי ומשתף, באופן סדור ושקוף ובשותפות מלאה עם סגל הפיקוד הבכיר, כולל מבקר המשרד לביטחון הפנים. התהליך הוצג לשר לביטחון הפנים לפני היציאה לדרך והוצג לשר עם ההמלצות הסופיות. כל הקצינים עברו את הליך ההתאמה התעסוקתית החדש כפי שנקבע עם כניסתו של המפכ"ל לתפקידו וללא שום חריגים, כולל מבדק ממוחשב. פוליגרף מבוצע בהליך זה רק אם עולה חשד במבדק המחייב זאת. לעניין התאמה ביטחונית, הכוללת פוליגרף באחריות שב"כ, כל הקצינים המוצבים בתפקידים המחייבים זאת וטרם ביצעו תפקיד המחייב זאת, יעברו את ההליך עד כניסתם לתפקידם, כפי שנקבע בתיאום בין משטרת ישראל לשב"כ. משטרת ישראל גאה בסבב המינויים ומאחלת הצלחה רבה לקצינים שהתמנו".

בין המינויים: מפקד יאח"ה במקום תנ"צ ברכה שהתאבד

בין המינויים שפורסמו בשבוע שעבר, ניצב משנה כורש ברנור מונה לתפקיד ראש יאח"ה, שבראשה לא עמד מפקד מאז התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה. בנוסף לכך, מפקד מרחב ציון, תנ"צ אפי חביביאן, מונה לנציג משטרת ישראל במל"ל - למרות ההערה הפיקודית שקיבל לאור הליקויים באבטחת מצעד הגאווה בירושלים, שבו רצח ישי שליסל את שירה בנקי.

כמו כן, ניצב משנה ערן קמין, שהיה סגנו של ברכה ביאח"ה, ימונה לתפקיד רח"ט החקירות. תנ"צ יורם אוחיון, סגן מפקד מחוז תל אביב, ציפה לקידום לדרגת ניצב אולם הוא מיועד לתפקיד בנציבות הכבאות. בנוסף, תנ"צ יוסי בכר ימונה לסגן מפקד מחוז תל אביב, תנ"צ אמנון אלקלעי ימונה לסגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ יורם סופר לסגן מפקד מחוז ש"י, תנ"צ עמי אשד לסגן מפקד מחוז ירושלים ותנ"צ יועז פנקס לסגן מפקד מחוז חוף.

(עדכון ראשון: 18:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully