וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה הגאה בארה"ב חוגגת: "גם בטקסס יבינו שגבר יכול לאהוב גבר"

בריאיון לאולפן וואלה!NEWS מספר רודולופו אליאס מאדרו, תושב טקסס, על חשיבות הפסיקה עבור חברי הקהילה במדינתו. "אני מתרגש שאפשר להינשא גם במדינות שמרניות. אלו זמנים נהדרים"

עריכה: ניר חן

מיליונים ברחבי ארצות הברית חגגו בסוף השבוע את קביעת בית המשפט העליון כי נישואים של בני אותו המין חוקיים בכל 50 המדינות. עבור רודולפו אליאס מאדרו, המתגורר בטקסס - אחת המדינות השמרניות ביותר באמריקה, ההחלטה משמעותית במיוחד. "אלו זמנים נהדרים, אני מאוד מתרגש מכך שזוגות חד-מיניים יוכלו להינשא בטקסס, זה נהדר", אמר בריאיון מיוחד לאולפן וואלה!NEWS. מאדרו הסביר כי מדובר בחוק פדרלי, ולכן כל חבר בקהילת הלהט"ב שגר בטקסס חופשי לעשות כן.

"יש כמה מדינות בארצות הברית שעד היום הזה לא התירו לגאים להתחתן בשטחן, וביניהן טקסס", הוסיף מאדרו. "מדובר במדינות שמרניות יותר, מדינות עם חוקים הנשענים יותר על כללים שמרניים. לא היה נראה שנישואי גאים הולכים להגיע בקרוב לטקסס, ואני חושב שהעובדה שבית המשפט העליון פסק שכול נישואי הגאים יהיו חוקיים זו החלטה נהדרת, כיוון שכעת טקסס מחויבת לציית לחוק".

עוד חדשות מהעולם:
תיעוד: שריפת ענק במהלך פסטיבל בטאיוואן; מאות נפצעו
תיעוד: חללית בלתי-מאוישת התפוצצה דקות אחרי שיגורה
איראן הודיעה: "שיחות הגרעין יוארכו לחודש הבא"

מצעד הגאווה שהתקיים בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2015. רויטרס
מצעד הגאווה בניו יורק, אתמול/רויטרס

מאדרו אמר כי להחלטה ישנה השפעה רבה על חיי היומיום של חברי קהילת הלהט"ב במדינתו. "כשאתה גדל בטקסס, מלמדים אותך שנישואים זה בין גבר לאישה", אמר. "אם אתה רוצה להתחתן עם מישהו בן מינך, אתה חושב 'היי, אולי אני לא נורמלי, אולי אני שונה'. אתה מרגיש שונה. עכשיו, כשנישואים בין שני אנשים מאותו המין חוקיים, אני חושב שזה יגרום לכל בן קהילה בעתיד להרגיש הרבה יותר מקובל. זה בסדר אם אתה בן שאוהב בן ואם את בת שאוהבת בת. המדינה תומכת בך, וזה דבר טוב. מתקדמים קדימה".

עוד באותו נושא

הנישואים חוקיים, אך לחד-מיניים בארה"ב עוד מכשולים עד לשוויון מלא

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה שהתקיים בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2015. רויטרס
"בני אדם צריכים לקבל יחס שווה, ולא משנה מי הם". מצעד הגאווה בניו יורק/רויטרס

בשישי האחרון החליט בית המשפט העליון בארצות הברית כי נישואים חד-מיניים הם חוקיים על פי החוקה. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה, הפכה למעשה את ההחלטה בעניין ב-14 מדינות שונות, שם היה איסור על נישואים של הומואים ולסביות. מדובר בניצחון אדיר לתנועות לזכויות הקהילה הגאה בארצות הברית, אשר נאבקו לשוויון בנושא זה שנים ארוכות. פעילים ואזרחים שהמתינו מחוץ לבית המשפט שבוושינגטון פרצו בקריאות שמחה עם הישמע הפסיקה.

"כל האמריקנים שווים בפני החוק", אמר הנשיא ברק אובמה בהצהרה מיוחדת אחרי פסיקת בית המשפט. "בני אדם צריכים לקבל יחס שווה, ולא משנה מי הם, או את מי הם אוהבים. אם אנחנו באמת שואפים לשוויון, האפשרות שלנו לאהוב זה את זה צריכה להיות שווה באותה המידה".

לדברי הנשיא, הפסיקה "היא ניצחון לזוגות של הומואים ולסביות שנלחמו במשך כל כך הרבה זמן. הפסיקה היא ניצחון לילדים שהמשפחות שלהם יוכרו עתה, כמו כל המשפחות. הפסיקה היא ניצחון לבעלי הברית ולתומכים שלחמו במשך דורות כדי לשנות את התפיסה. הפסיקה היא ניצחון לאמריקה. כשכל האמריקנים מקבלים יחס שווה, אמריקה חופשייה יותר".

(עדכון ראשון: 21:36)

מצעד הגאווה שהתקיים בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2015. רויטרס
מצעד הגאווה שהתקיים בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2015/רויטרס
מצעד הגאווה שהתקיים בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2015. רויטרס
ניו יורק, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully