וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חללית בלתי-מאוישת התפוצצה דקות אחרי שיגורה

חללית משא של חברת ספייס-X, אשר נועדה להעביר אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, התפוצצה כשתי דקות לאחר שיגורה מבסיס נאס"א בפלורידה. נאס"א: "התאונה לא תפגע באספקה הקיימת בתחנת החלל"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רקטה שנשאה חללית משא בלתי-מאוישת של חברת ספייס-X, אשר מעבירה ציוד לתחנת החלל הבינלאומית, התפוצצה היום (ראשון) כשתי דקות לאחר שיגורה מבסיס נאס"א בקייפ קנאוורל שבפלורידה. בתיעוד התקרית שפורסם על ידי נאס"א ניתן לראות את רגע הפיצוץ, ולאחר מכן חלקים נופלים לאוקיינוס האטלנטי.

מדובר במשימת שיגור הציוד לתחנת החלל השנייה שנכשלת בשנה האחרונה. באפריל האחרון, חללית משא רוסית יצאה משליטה לאחר שיגורה והתרסקה לקרקע. גורם מנאס"א אמר כי טרם התברר כיצד התרחשה התאונה, וחברת ספייס-X כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "החללית חוותה אירוע חריג בשיגור. צוות של החברה בודק את האירוע ונעדכן על ההתקדמות".

חללית נאס"א התפוצצה שתי דקות לאחר ההמראה. רויטרס
רגע פיצוץ חללית המשא, היום/רויטרס

לפני השיגור, דוברת נאס"א סטפני שיירהולץ אמרה כי גם אם יהיה כשל והאספקה לא תגיע לתחנת החלל, הדבר לא יפגע בצוות הנמצא שם. לפי נאס"א, מאגרי המזון בתחנת החלל ייגמרו רק ב-5 בספטמבר, ושיירהולץ אף אמרה כי האספקה לא תסתיים עד הסתיו, אך היא לא נתנה תאריך מדוייק.

לדבריה, ישנן עוד שמונה טיסות אספקה מתוכננות לתחנת החלל הבינלאומית בשנה הנוכחית, כולל כמה טיסות המיועדות לקיץ הקרוב. "ישנן דרכים רבות לוודא כי האספקה תגיע לתחנת החלל".

ב-3 ביולי, סוכנות החלל הרוסית מתכננת לשלוח אספקה לתחנת החלל ובהמשך החודש צפויים אף להגיע עוד שלושה חברי צוות כדי לאייש את התחנה. כמו כן, באוגוסט צפויה יפן לשלוח אספקה משלה, וחברת ספייס-X תנסה לשלוח חללית בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully