וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הדוח על הזיהום בחיפה: קריאה לבטל את ההגבלות על משאיות בעיר

4.4.2016 / 19:30

שלושה חודשים לאחר כניסתן לתוקף של הגבלות על תנועת משאיות במפרץ, קוראים במועצת המובילים והמסיעים ובלשכת המסחר והתעשייה בצפון לבטלן. ראשי הארגונים טוענים כי הפיילוט נכשל: "התוצאות בשטח מדאיגות". המשרד להגנת הסביבה: מחויבים לאוויר נקי

משאיות של עיריית חיפה חוסמות את הכניסה למסוף כימיקלים, אפריל 2015. ראובן קסטרו
תוצאות הפיילוט "מדאיגות ומטרידות". משאיות במפרץ חיפה/ראובן קסטרו

על רקע הודעת המשרד להגנת הסביבה היום (שני) על פעולותיו לצמצום הזיהום במפרץ חיפה, קוראים מועצת המובילים והמסיעים ולשכת המסחר והתעשייה בצפון, לבטל את הגבלת תנועת המשאיות במפרץ בשעות השיא, שלושה חודשים לאחר החלתה. ראשי שני הארגונים אומרים כי מה שהוגדר כשלושה חודשי פיילוט הסתיימו ונחלו כישלון.

"התוצאות בשטח מדאיגות ומטרידות", כתבו יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, ונשיא לשכת המסחר, דוד קסטל, לשר להגנת הסביבה, אבי גבאי. השניים כתבו כי למרות חששותיהם תמכו בצעד, מרצון להפחית את הזיהום, אולם הם טוענים כי לא קוימו ההבטחות והתנאים שניתנו להם כדי למזער את הנזקים הצפויים. בן-הרוש וקסטל מעלים שורה של טענות, מהן עולה כי המדיניות החדשה מבוצעת בצורה לקויה.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא העזו להתעסק איתו": 26 שנות מאסר ל"סנדק של אילת"
זוג מאשדוד מואשם בהתעללות מינית קשה של בתם, שהרתה לאב
בת 45 ופעוט בן שנתיים נדרסו בתל אביב ונפצעו בינוני-קשה

משאיות של עיריית חיפה חוסמות את הכניסה למפעלי בז"ן, אפריל 2015. ערן גילווארג
"מדיניות ההגבלות לקויה". משאיות בחיפה/ערן גילווארג

בין השאר ציינו השניים כי לא הוקצו חניונים למשאיות והתוצאה היא כי נהגי המשאיות ממתינים בשולי הכבישים עד לתום הזמן המגביל מבלי לדומם את המנוע ובכך נגרם זיהום כבד יותר בהשוואה לזיהום שנגרם במעבר בעיר. כן הם טוענים, כי ההמתנה תוך עמידה בשוליים מהווה סכנה בטיחותית וגורמת לחסימת נתיב תנועה על ידי משאיות רחבות במיוחד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"מנגנון הערעורים על ההגבלה אינו פועל"

הפיילוט המדובר הוא חלק מתכנית חדשה שטרם נעשתה בישראל, והחלה במסגרת התכנית הלאומית לצמצום זיהום אוויר בחיפה והגדרת "אזורי אוויר נקי" בעיר, בדומה למדיניות שנעשית בערים שונות בעולם.

זיהום אוויר בחיפה - באולפן השר להגנת הסביבה אבי גבאי. מערכת וואלה!
זיהום האוויר באזור מפרץ חיפה נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד. אבי גבאי, השר להגנת הסביבה/מערכת וואלה!

בשלב הראשון של התכנית, הגבילה עיריית חיפה כניסת משאיות כבדות מעל 12 טון לצירי הנסיעה המרכזיים של העיר התחתית בשעות 6:30 עד 9:30 ו-15:00 עד 18:00. במקביל, משרדי הגנת הסביבה, האוצר, התחבורה יחד עם בעלת הזיכיון להפעלת מנהרות הכרמל "כרמלטון" גיבשו הטבה בסך 40% הנחה בתעריף הנסיעה למשאיות מנויות עד 12 טון.

מאז שנכנסה לתוקף מדיניות ההגבלות נרשמו עשרות דו"חות לנהגי משאיות, כשכל דו"ח מוסיף לרישיונם של הנהגים שש נקודות. בן-הרוש וקסטל כתבו לשר כי שיתוף מוקדם של גורמי מקצוע ובהם המשטרה ומשרד התחבורה, היה מונע חלק מהתופעות המצערות שקרו, לדבריהם. כך, בין השאר, הוצבו תמרורים במקומות לא נכונים וההנחה שהובטחה למשאיות מעל 12 טון במנהרות הכרמל, לא ניתנה בפועל.

עוד טוענים השניים כי מנגנון הערעורים על ההגבלה אינו פועל וכי יש דחייה גורפת ושרירותית של בקשות ערעור, בהן ערעורים שמוגשים על ידי בעלי משאיות שמצוידות במערכת לפי התקנים המחמירים למניעת זיהום אויר.

המשרד להגנת הסביבה: "נעשה מאמץ מיוחד להתחשבות בבעלי המשאיות"

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "זיהום האוויר באזור מפרץ חיפה נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד להגנת הסביבה. בהתאם לכך הושקעו מאמצים ומשאבים רבים בתכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר וסיכונים סביבתיים מכלל מקורות הזיהום באזור.

"במקביל לצעדים לצמצום זיהום אוויר, נעשה מאמץ מיוחד להתחשבות מרבית בפעילות בעלי המשאיות וצמצום הפגיעה בעבודתם. בתוך כך הגענו להסדר קבוע עם נמל חיפה שאישר מעבר של משאיות בשטחו. בנוסף, עיריית חיפה פועלת להקמת חניון המתנה למשאיות בכניסה לעיר ואנו פועלים לסייע לה ליישם זאת בהקדם.

"בחודשים מאז יצאה לדרך הגבלת התנועה למשאיות נרשמה הפחתה דרסטית בשיעור של 67% בתנועת משאיות כבדות בעיר התחתית וגידול של 50% בתנועת משאיות קלות במנהרות הכרמל ונמשיך לפעול לצמצום זיהום האוויר, מתחבורה וממקורות אחרים במפרץ חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully