וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה האכיפה על נסיעת משאיות בחיפה; הנהגים זועמים: "הסדר עקום"

19.1.2016 / 18:41

ביום השני לאכיפת התכנית כבר חולקו 29 דוחות לנהגים שנסעו בשעות השיא במקומות האסורים. מטרת הפרויקט היא להפחית זיהום אוויר בעיר, אך במועצת המובילים טוענים כי לא נערכה עבודת הכנה מתאימה לקראת יישומה

משאיות של עיריית חיפה חוסמות את הכניסה למסוף כימיקלים, אפריל 2015. ראובן קסטרו
מטרת התכנית היא יצירת "אזור אוויר נקי". משאיות בחיפה/ראובן קסטרו

מועצת המובילים הביעה היום (שלישי) זעם על הסדר הגבלת תנועת משאיות ייחודי בחיפה, שנכנס היום ליומו השני, ובמסגרתו חלה הגבלה על תנועת המשאיות בשעות השיא. במועצה כבר התקבלו איומים על הפסקת שיתוף הפעולה והביעו נכונות להיאבק בדוחות שניתנו לנהגים, שלטענתם אינם חוקיים.

הסדר הגבלת תנועת המשאיות במפרץ חיפה הוא במסגרת תכנית חדשה שטרם נוסתה בישראל, תחת התכנית הלאומית לצמצום זיהום אוויר בחיפה והגדרת "אזורי אוויר נקי" בעיר. זאת, בדומה למדיניות הנהוגה בערים שונות בעולם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"כיבוש בע"מ": ארגון זכויות אדם קורא לעסקים "להפסיק לממן התנחלויות"
יום לפני התאונה הקטלנית: בגליל התחתון דרשו תקצוב להרחבת כביש 65

מחאת יוקר המחירים במנהרות הכרמל, מנהרות הכרמל. מרץ 2015. שלומי גבאי
הטבה של 40% הנחה למשאיות עד 12 טון. מנהרות הכרמל/שלומי גבאי

בשלב הראשון של התוכנית, עיריית חיפה הגבילה כניסת משאיות כבדות מעל 12 טון לצירי הנסיעה המרכזיים של העיר התחתית בין השעות 6:30 עד 9:30 ובין 15:00 עד 18:00 ברחובות העצמאות, יפו, נתנזון, שיבת ציון, המגינים, אלנבי, הגפן, הציונות, רוטשילד ופל-ים. ברחובות אלו הוצבו תמרורים האוסרים על מעבר משאיות כבדות בשעות העומס.

במקביל, משרדי הגנת הסביבה, האוצר, התחבורה ו"כרמלטון", זכיין מנהרות הכרמל, גיבשו הטבה של הנחה בסך 40% בתעריף הנסיעה למשאיות מנויות עד 12 טון. ההטבה ניתנת למשאיות מנויות במשך כל שעות היממה החל מ-1 בינואר, ולמשך חמש השנים הקרובות. תעריף הנסיעה החדש ירד מ-86.20 שקלים לאורך כל המנהרה ל-51.70 שקלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שכונה על הכרמל בעיר חיפה. ערן גילווארג
נאסרת תנועה בעיר התחתית בשעות העומס. חיפה/ערן גילווארג

מאז אתמול, נרשמו על ידי המשטרה 29 דוחות, הכוללים קנסות של 500 שקלים ושש נקודות בגין עבירת תנועה, לנהגי משאיות שנסעו בצירים האסורים, בניגוד להוראות התמרור החדשים האוסרים תנועה בעיר התחתית בשעות העומס. אלא שבמועצת המובילים, שבירכה על המהלך, טוענים כי פרטי ההסדר בעייתיים ושלא נענו לבקשותיהם והם יוצאים נגד מה שהגדירו כ"הסדר עקום".

"העול הכלכלי בעקבות השינוי נופל רק על כתפי הנהגים"

גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים, מסביר כי "עובדי ענף ההובלה חשים מרומים נוכח החלטות שגויות שהתקבלו ושגורמות לכך שהעול הכלכלי בעקבות השינוי נופל רק על כתפי הנהגים". לדבריו, מנהרות הכרמל מציעות הנחה של 40% לרכב עד 12 טון, כאשר המעבר בעיר לאותן משאיות מותר. לעומת זאת, למשאיות מעל 12 טון לא מוענקת כלל הנחה במנהרות הכרמל, אולם דווקא להן אין אפשרות לנסוע ברחבי העיר. "מה הועילו חכמים בתקנתם?", הוא שואל.

בן-הרוש ציין כי לממגורות דגון שליד הנמל מגיעות מדי יום 450-500 משאיות, אך למרות התנועה הכבדה לאתר זה, לא נעשים צעדים שיעבירו את עומס העבודה לשעות הלילה ובכך יפחיתו את הצורך לנוע בכבישי חיפה במהלך היום. הוא הוסיף כי עוד בטרם יצאה התכנית לדרך, ביקשה מועצת המובילים לאפשר למשאיות לנוסע דרך נמל חיפה בשעות שבהן נאסרת עליהן התנועה בעיר, אך בקשתם לא נענתה.

פקק תנועה של מטיילים בדרכם לצפון הארץ. משה אסרף, ג'יליס
"משאיות מזהות עומדות בשול הדרך ומהוות סכנה". פקקי תנועה/ג'יליס, משה אסרף

כרגע, טוענים המובילים, ההסדר החדש לקוי ויצא לדרך ללא עבודת הכנה מתאימה. בן-הרוש סיפר כי הבוקר ראה שיירת משאיות שעומדות בשול הדרך בכניסה לעיר, כשהנהגים מחכים לשעה 9:30, אז יוכלו להיכנס לעיר. "זה אבסורד", אמר. "נוצר מצב שבו משאיות מזהמות עומדות בשול הדרך, המנועים שלהם ממשיכים לעבוד ובנוסף הן מהוות סכנה בטיחותית בכך שהן עוצרות בשול, במיוחד בימים של סערה".

במועצת המובילים מתכוונים לסייע לנהגים שלהם נרשמו דוחות ביומיים האחרונים, בטענה כי הם אינם חוקיים ודורשים כי בטרם שימשיכו ביישום התכנית, יוקם צוות בדיקה מיוחד שיבדוק את התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully