וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני התאונה הקטלנית: בגליל התחתון דרשו תקצוב להרחבת כביש 65

19.1.2016 / 19:01

שעות לפני התאונה שבה נדרס למוות החייל ניב גלאם בעת שחצה את הכביש סמוך לאילינה שבגליל התחתון, דרשו 2,000 תושבי האזור ממשרד התחבורה לתקצב את שיפור התשתיות. "הכביש ימשיך לגבות חיי אדם"

צילום: באדיבות אור ירוק, עריכה: מתן חדד

בערב יום חמישי האחרון נדרס למוות החייל ניב גלאם בעת שחצה את כביש 65 סמוך לאילניה שבגליל התחתון. גלאם, בן 20 בלבד במותו ותושב מגדל העמק, הותיר אחריו אישה ושני פעוטות. יממה בלבד לפני התאונה, שלחו 2,000 מתושבי האזור מכתב למשרד התחבורה, שבו דרשו כי התכנית להרחבת הכביש תתוקצב בתכנית החומש לכבישים ולתשתיות. "אנחנו חוששים ששוב ישאירו אותנו בחוץ ושהכביש ימשיך להיות מוזנח ולגבות חיי אדם", הזהיר יוזם הפנייה, שקד גולדמן מכפר תבור.

קריאתם של התושבים מצטרפת לזו שהשמיעו באחרונה תשעה ראשי רשויות שיישוביהם סמוכים לכביש - בגליל התחתון, בשבלי, בדבוריה, בעמק יזרעאל, בעפולה, בכפר תבור, בכפר כמא ובבוסתן אל מרג'. לטענתם, התשתית של הכביש היא גורם המפריע להתפתחות האזור, והם הביעו חשש מפגיעה בתושבים נוספים.

לקריאה נוספת:
בזכות סיוע מהאוצר: יימנעו פיטורי מאות עובדים בעיריית ירושלים
הושגו הבנות בין אגד להסתדרות; שביתת הנהגים בוטלה
ראש מועצת קצרין: "שמואל ראדה החזיק את עצמו בשביל בית הכנסת"

סכנת נפשות: כך נאלצים חיילים לחצות את כביש 65 שבגליל התחתון. מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר לחצות ככה". קטע כביש 65 שבו נדרס למוות החייל ניב גלאם/מערכת וואלה! NEWS

הכביש, שמחבר את מישור החוף לגליל, מתחיל במחלף קיסריה שבכביש החוף ומסתיים במחלף קדרים שבגליל העליון. מסלולו חוצה את ואדי ערה ועפולה ועובר במחלף גולני בדרכו צפונה. בעוד מכביש החוף ועד לעפולה סלולים לאורך הכביש ארבעה נתיבי נסיעה, צפונית לעפולה הוא מצטמצם לנתיב נסיעה אחד בלבד לכל כיוון. לדברי התושבים, עומס התנועה הגדול גורם לכך שסטיית מכונית בכביש הצר עלולה להסתיים, בסבירות גבוהה, בתאונה חזיתית עם נפגעים.

התושבים מזהירים זה שנים רבות מפני הסכנות האורבות, לטענתם, לנוסעים בכביש ולהולכי הרגל החוצים אותו – אך כמעט ללא מענה. בינתיים, על פי נתוני עמותת אור ירוק, התרחשו בין השנים 2005-2014 יותר מ-550 תאונות דרכים בכביש. 58 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בקטע שבין עפולה לצומת קדרים. 1,726 בני אדם נוספים נפגעו, ומצב 187 מתוכם הוגדר קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לא תמיד רק הנהג אשם"

"לא תמיד רק הנהג אשם. גם למשרד התחבורה יש אחריות"

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, סיפר כי מחקר מטעם העמותה מצביע על כך שכביש הדמים עשוי לגבות את חייהם של כ-30 בני אדם נוספים בעשור הקרוב, אם משרד התחבורה לא ינקוט בפעולה לשיפור התשתיות. "לא תמיד רק הנהג אשם וגם למשרד התחבורה יש אחריות", מחה אבואב. "אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים. חייבים לשפר את התשתית גם בקטע שמעפולה לצומת גולני - קטע כביש שלא מתוכנן לשיפור - כדי למנוע את ההרוג הבא".

שני הרוגים בתאונת דרכים ליד צומת גולני. יובל בן אבו,
התנועה הכבדה מסכנת הולכי הרגל. זירת תאונה בצומת גולני, 2011/יובל בן אבו

השנה אמורות להסתיים העבודות להרחבת הכביש ממחלף גולני ועד למחלף קדרים, שהחלו לפני כשנתיים. הן כוללות, בשלב זה, הקמת גדר קשיחה בין הנתיבים שבין צומת דבוריה לדברת, כמו גם התקנת רמזור בצומת דבוריה. התושבים בקטע הכביש שבין עפולה למחלף גולני אמנם מרוצים מהרחבת הקטע הצפוני, אך חוששים שהרשויות מתחמקות מהטיפול גם בקטע שמדרום למחלף. "העבודות הן כיבוי שריפות, לא מעבר לכך", אמר גולדמן. "מדובר בקטע כביש אדום שנדרשות בו עבודות הרחבה והוספת נתיבי נסיעה, ובנוסף קטע הכביש הפך עמוס. מדי בוקר יש פקק ארוך מכפר תבור לעפולה". הכבדת התנועה, לטענת התושבים, מקשה על חציית הצמתים, ועלולה לסכן את חיי הולכי הרגל – כפי שקרה בתאונה שגבתה את חיי גלאם בסוף השבוע.

אם עבור חיילים משימת חציית הכביש קשה, הרי שעבור תושבים ותיקים היא הופכת כמעט לבלתי אפשרית. פנינה פלמן, מקיבוץ בית קשת, סיפרה שחציית הכביש הסואן בדרכה חזרה הביתה מעפולה, לאחר רדתה מהאוטובוס, היא משימה קשה במיוחד. "אי אפשר לחצות את הכביש הזה. אני נאלצת להמשיך באוטובוס עשרה קילומטרים צפונה, למחלף גולני, שם אני הולכת לתחנת אוטובוס שתחזיר אותי לתחנת האוטובוס בצומת בית קשת, מצדו השני של הכביש".

על הכביש עפולה-מחלף גולני: "העבודות הן כיבוי שריפות, לא מעבר לכך"

ההחלטה לשדרג את הקטע מגולני צפונה ולהזניח את הקטע מגולני דרומה עשויה להיראות מוזרה עוד יותר על רקע הנתונים המצביעים על כך שבקטע עפולה-מחלף גולני נהרגו בעשר השנים האחרונות 31 בני אדם - יותר מאשר בקטע שזכה לשדרוג, שבעבר קיפח את חייהם של 26 בני אדם.

בצומת גולני, שהפך למחלף גדול בהשקעה של כ-300 מיליון שקלים, נהרג בעשור שקדם לשדרוגו אדם אחד בלבד. אמנם לאחרונה חלה ירידה בתדירות התאונות בקטע עפולה-גולני, כנראה בשל התקנת מצלמות אבטחה והגברת האכיפה, אולם הפקקים נעשו גדולים יותר וכך סכנת התאונות, הן עבור הנהגים והן הולכי הרגל, נותרה בעינה.

טרם התקבלה תגובת משרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully