וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת קצרין: "שמואל ראדה החזיק את עצמו בשביל בית הכנסת"

דב גיל-הר

17.1.2016 / 19:07

דימי אפרצב סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על הרצון לסיים את בניית בית הכנסת על שם תאיר ראדה בטרם הלך לעולמו אביה. "הבטחתי לאילנה ושמואל, ואני בדרך כלל לא מבטיח יותר מדי, שנביא את הפרויקט לסיומו ואני שמח שזה באמת קרה"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: ניר חן

"שמואל היה בן אדם צדיק, אדם מיוחד עם אופי חזק, הוא החזיק את עצמו בשביל בית הכנסת", כך תיאר היום (ראשון) דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, את שמואל ראדה, אביה של תאיר ראדה, שהלך לעולמו לפני יומיים.

תאיר ראדה נרצחה ב-2006 בבית ספרה בקצרין. שמואל, אביה, מת ביום שישי במרכז הרפואי פוריה שבטבריה - יממה אחרי שחנך בית כנסת על שם בתו ביישוב, "תאיר שבת אחים". אפרצב, ידיד המשפחה, סיפר שליווה את הפרויקט מהרגע שנבחר להיות ראש מועצה, לפני קצת יותר משנתיים. "הייתה העברת מקל כשנכנסתי לתפקיד בטקס הנחת אבן פינה בבית הכנסת. באותו הרגע הבטחתי לאילנה ושמואל, ואני בדרך כלל לא מבטיח יותר מדי, שנביא את הפרויקט לסיומו ואני שמח שזה באמת קרה ושמואל זכה לראות את בית הכנסת חי וקיים".

לדבריו, "שמואל היה בן אדם חזק, איש צבא לשעבר. הוא החזיק מעמד. עשינו את כל המהלכים הנדרשים כדי לזרז את המהלך אבל בד בבד ניסינו לא לפגוע באיכות בית הכנסת".

לקריאה נוספת:
מאות בהלוויית שמואל ראדה: "אבא בא לשמור על תאיר"
"קרני אור מזכרה": אביה החולה של תאיר ראדה חנך בית כנסת על שמה

בית הכנסת 'תאיר שבת אחים', קצרין. 14 בינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
שמואל ראדה מסיר את הלוט ביום חמישי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

אפרצב מעיד כי קצרין הוא יישוב קהילתי קטן במהותו ו"מאוד חם". "ערב לפני אירוע פתיחת בתי הכנסת, דיברתי בטלפון עם שמואל, שהיה בבית חולים, וכשהוא הגיע לאירוע עצמו, שוחחנו והתחבקנו. הוא היה חלש והרגשתי שזאת סוג של פרידה".

בחודש שעבר דחה בית המשפט העליון את ערעורו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר בת ה-13 פעמיים. במהלך המשפט התגלעו מחלוקות בין ראדה האב לאשתו אילנה: שמואל קיבל את פסיקות בית המשפט ואמר כי הוא מאמין שזדורוב אכן רצח את בתם, אולם האם חזרה ואמרה - גם אחרי החלטת העליון - כי היא בספק אם רוצח בתה אכן יושב מאחורי סורג ובריח.

"אין שום ספק שהמשפחה עברה טלטלה נוראית כמו גם הקהילה", סיפר אפרצב. "עברנו כל התפתחות בבית המשפט, שהכניסה את היישוב לאותם רגעים של לפני תשע שנים וזה לא קל". אפרצב נמצא בקשר שוטף עם האלמנה אילנה. "המנדט שלי זה לדאוג לקהילת קצרין, משפחת ראדה היא חלק מהקהילה וכל מה שנדרש ממני כראש מועצה זה לעשות שתהיה שלווה ושאנחנו נמשיך את מורשתה של הילדה ומשפחתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלוויתו של שמואל ראדה, אביה של תאיר ראדה, בקצרין. 15 לינואר 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
אילנה ראדה בהלווייתו של שמואל/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully