וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרני אור מזכרה": אביה החולה של תאיר ראדה חנך בית כנסת על שמה

14.1.2016 / 19:43

הוריה של הילדה שנרצחה בשנת 2006 חנכו את בית הכנסת "תאיר שבת אחים" בקצרין, שבנייתו הושלמו במהירות האפשרית בשל הידרדרות שחלה במצבו של אביה. אמה אילנה לאולפן וואלה! NEWS: "הייתי רוצה להוביל אותה לחופה, אך היום אני מובילה אותה לביתו של הקדוש ברוך הוא"

מערכת וואלה!

לאחר מאמצים רבים על מנת לסיים את העבודה במהירות, הושלמה בניית בית הכנסת בקצרין על שם הילדה תאיר ראדה, שנרצחה בסוף שנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בעיר. הסיבה לבנייה המהירה של בית הכנסת, "תאיר שבת אחים", נעוצה במצבו הבריאותי הקשה של אביה של תאיר, שמואל ראדה, החולה. בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו ועלה החשש כי לא יוכל להשתתף באירוע. לבסוף, בכיסא גלגלים ועם מסיכת חמצן לפניו, הסיר את הלוט מעל לשלט בית הכנסת ביחד עם אילנה, אמה של תאיר ובנוכחות מאות מתושבי היישוב.

אבן הפינה של בית הכנסת בפאתי היישוב הונחה לפני כשנתיים, חצי שנה לאחר שביקש שמואל להקים בית כנסת על שם בתו המנוחה. הטרגדיה שפקדה את המשפחה, מהווה עד היום טראומה קשה לתושבים, שנרתמו מיד למשימה. בית הכנסת ממוקם במערב קצרין, משקיף לנוף פתוח ומצוי בין החלק הוותיק של קצרין לבין שכונה חדשה שאמורה להיבנות במקום.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
העורך הראשי של "לה מונד" מגן על הכיפה: "היהודים בקרב הישרדות"
חשד: שוטר מג"ב גנב פלאפונים וכסף מצוערים שהתארחו בבסיס שלו
חשד: פלסטיני נורה למוות בשוגג במחסום מצפון ליריחו בידי חיילים

בית הכנסת 'תאיר שבת אחים', קצרין. 14 בינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
אביה של תאיר בחנוכת בית הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"היום הזה מבחינתי היא תחילה של קרני אור שבאו מזכרה של תאיר", אמרה אמה אילנה בריאיון לוואלה! NEWS. "מכאן נפתח את כל צוהר החלון ונגיע לחקר האמת. שמוליק חלה במשך השנים בגלל הכאב והצער בגלל רצח תאיר ובעקבות זאת הבענו משאלה, חלום: לפתוח בית כנסת. ולאט לאט, למרות תלאות, הצלחנו להגיע ליום הזה".

בהמשך, התייחס אילנה למימון השלמת הבנייה, שנדרשה לו תרומה של 300 אלף שקל וגויסו במסגרת מבצע מימון המונים שארך שבועיים בלבד. הציבור בארץ נרתם למשימה ביד נדיבה ותוך שבועיים נאספו 400 אלף שקל. כמו כן, התנדבו בעלי מלאכה שבנו בבית הכנסת. "בזכות העם הנהדר הזה, כל אדם ואדם שרצה לשמר את זכרה של תאיר, זה המריץ אותנו. בריאותו של שמוליק התדרדרה בימים האחרונים וגם עם אמבולנס הצלחנו להגיע ליום הזה. זכינו לראות את בית הכנסת קם", אמרה. אביה של תאיר הצליח להגיע לטקס באמצעות "אמבולנס המשאלות", ניידת טיפול נמרץ של מד"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית הכנסת 'תאיר שבת אחים', קצרין. 14 בינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הסירו את הלוט/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

במהלך הטקס, אמרה אילנה לקהל הנרגש: "בעבר, בתוך הכעס והבלבול לא תמיד ראיתי את החום והאהבה שעטפו אותנו, ואז ניתנה לנו ההזדמנות לבנות את ביתה של תאיר. הייתי רוצה להוביל אותה לחופה ולהקים בית, והיום אני מובילה אותה לביתו של הקדוש ברוך הוא. אלוהים לקח אותנו ביד והראה לנו את האור של העם היקר הזה". בדבריה, היא סיפרה על אדם חסר כל ששלח שקל אחד כמחווה והזדהות, ועד כמה מקרה זה ואחרים נגעו ללבם.

הזמר פאר טסי, שסייע למשפחה באירוע התרמה, שר במהלך הטקס תפילה בניגון תימני לבקשת שמואל ראדה, וריגש את הקהל הרב. "אני אסיר תודה שזכיתי להגיע לרגע הזה", אמר שמואל. בתום האירוע, נלקח על ידי צוות רפואי בחזרה להמשך הטיפול שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully