וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגו הבנות בין אגד להסתדרות; שביתת הנהגים בוטלה

18.1.2016 / 3:45

בתום דיון מרתוני הגיעו ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת אגד להסכמות ולפיהן שכר הנהגים בחברה יעודכן ל-39 שקלים לשעה. ניסנקורן: "הצלחנו למנוע את השביתה תוך גילוי אחריות וחשיבה על טובת האזרחים"

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
"נהגי החברה זכאים לעדכון שכרם"/קובי ליאני

שביתת נהגי אגד שתוכננה להתחיל היום (שני) נמנעה לאחר שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ועד העובדים והנהלת אגד הגיעו להסכמות בתום משא ומתן מרתוני. במסגרת ההבנות שהושגו, שכר הנהגים בחברה יעודכן ל-39 שקלים לשעה. בדיונים השתתפו גם מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וסגן הממונה על התקציבים אודי אדירי.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן מסר בתום הדיונים: "אני שמח לבשר לציבור הנוסעים כי הצלחנו למנוע את השביתה תוך גילוי אחריות וחשיבה על טובת האזרחים. נהגי החברה זכאים לעדכון שכרם ויש לחזק את מעמד הנהגים בתחבורה הציבורית בישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
"ראיתי את המחבל דוקר את אימא. הוא הסתכל עליי, ניצלתי בנס"
"אמר שסקסיזם הוא שיח סביר": נחשף מכתב המתלוננת נגד ריטמן לאלשיך
רצח בחולון: אישה בת 50 נדקרה בביתה, נבדק אם בעלה לשעבר מעורב

נהגי "אגד תעבורה" השביתו את הקווים. שי מכלוף
"יש לחזק את מעמד הנהגים בתחבורה הציבורית"/שי מכלוף

שר התחבורה ישראל כץ הגיב אף הוא להבנות שהושגו: "הלילה סוכם על העלאת שכר עובדי חברת אגד ל-39 ש"ח לשעה. בכך נמנעה השביתה שתוכננה להיום, והושלם המהלך שיזמתי להעלאת שכר כל נהגי חברות התחבורה הציבורית למינימום 39 ש"ח לשעה, הרבה מעל לשכר המינימום. אני משוכנע כי לצעד זה תהיה תרומה משמעותית לחיזוק מעמד הנהג ולשיפור שירותי התחבורה הציבורית. הלוואי שענפים אחרים במשק ינהגו בדרך דומה".


ביום חמישי הודיעו עובדי חברת אגד כי הם ישביתו את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ בשל פיצוץ המשא ומתן בינם לבין הנהלת החברה. הם טענו כי ההנהלה נוקטת צעדים חד-צדדיים שפוגעים בזכויותיהם החוקיות וההסכמיות. כמו כן, טענו כי סלע המחלוקת הוא כי הנהגים, שמשתכרים 33-32 שקלים בשעה, צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully