וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי את המחבל דוקר את אימא. הוא הסתכל עליי, ניצלתי בנס"

18.1.2016 / 0:04

רננה בת ה-17 חזתה באמה דפנה מאיר נרצחת על ידי המחבל בביתם בעתניאל. "אימא נאבקה איתו בכל הכוח כדי שלא ייכנס הביתה. המבטים שלנו הצטלבו. הוא ניסה להוציא ממנה את הסכין ולפגוע בי". לאחר שראתה את המחבל נמלט לכיוון שביל היציאה מהיישוב, התקשרה לבשר לאביה

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל, הצלה יו"ש, חברים לשעת צרה; עריכה: טל רזניק ומתן חדד

"ראיתי את המחבל דוקר את אימא, ואימא נאבקה איתו בכל הכוח כדי שלא ייכנס הביתה ויפגע בנו", סיפרה אמש (ראשון) רננה, בתה בת ה-17 של דפנה מאיר, שנרצחה בפיגוע הדקירה בהתנחלות עתניאל אמש. בשיחה עם חבר המשפחה, פירטה רננה את הרגעים שבהם המחבל דקר למוות את אמה. "בשלב מסוים הסכין נתקע והמחבל לא הצליח להוציא אותו. המבטים שלנו הצטלבו. הוא הסתכל עליי ואני עליו. הוא המשיך לנסות להוציא ממנה את הסכין והיה ברור לי שהוא רוצה לבוא ולפגוע גם בי".

המחבל שדקר למוות את מאיר טרם נתפס וכוחות הביטחון עורכים סריקות לאיתורו. מתחקיר הפיגוע עלה כי המחבל הגיע לבית שנמצא בקצה הצפוני של היישוב בזמן שהאם צבעה את דלת הכניסה לבית וכשבנותיה שהו בקומה התחתונה. צרחותיה של האם הובילו את הבנות לעלות למעלה כדי לבדוק מה קרה. מאיר הותירה אחריה בעל, נתן, ושישה ילדים: רננה בת 17, אהבה בת עשר, עקיבא בן 15 ונעה בת 11. תחת חסותה היו גם שני ילדי אומנה, יניב בן ארבע ויאיר בן שש. "רננה צעקה על המחבל ולאחר שלא הצליח להוציא את הסכין הוא החל להימלט", סיפר חבר המשפחה. "היא המשיכה לצרוח וראתה אותו בורח לכיוון שביל היציאה מהיישוב".

אחרי שהמחבל נמלט הייתה זו רננה שנאלצה להודיעה לאביה על המקרה הנורא. לדברי החבר ששוחח עמה, נתן מאיר, אבי המשפחה, היה בדרכו לטיפול רפואי עם אחד הבנים בגוש עציון בשעה שאירע הפיגוע הרצחני. בתו התקשרה אליו וסיפרה לו שמחבל נמצא בביתם. תחילה אמרה לו כי פציעתה של האם קשה אך לאחר כמה דקות היא הסבירה לו כי האם אינה בחיים.

לקריאה נוספת:
אישה נרצחה בעתניאל לעיני ילדיה; מצוד נרחב אחר המחבל בדרום הר חברון
לא זוהתה יציאת מחבל מעתניאל; צה"ל עובר מבית לבית ביישוב
נתניהו על הפיגוע בעתניאל: "המחבל ישלם מלוא המחיר על הרצח המתועב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הילדים הזעיקו עזרה". דפנה מאיר ובעלה נתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד לאחר הטלפון, הסתובב האב והחל בנסיעה חזרה לכיוון עתניאל. כמה חברים מההתנחלות פגשו אותו בדרך ונסעו איתו אל ביתם. כשהגיע האב נתן לבית, אמרה לו הבת: "ניצלתי בנס, המחבל רצה לבוא גם אליי. הסתכלנו אחד לשני בעיניים ורק בזכות זה שהוא לא הצליח להוציא את הסכין הוא ברח".

הלווייתה של מאיר תיערך היום בשעה 11:00 בהר המנוחות בירושלים. פעיל הימין יהודה גליק, תושב עתניאל, שוחח גם הוא עם ילדותיה של דפנה מאיר. "המחבל ניסה ללא ספק לפגוע גם בילדים, ודפנה שהייתה כל כך קטנה ונמוכה, נאבקה בו", סיפר גליק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
חיפושים אחר המחבל בעתניאל/תצפית TPS, יוחאי הלל

ילדיו של יהודה גליק, פעיל הר בית שניצל מניסיון התנקשות בחייו, חברים של ילדיה. "דיברתי עם הילדות והן מספרות סיפור כואב. הן לקחו את זה מאוד מאוד קשה. מאיר הגנה על הילדים שלה במו ידיה. היא הקטנה הזו הגנה ובעצם המחבל ניסה להמשיך אל הילדים והיא הדפה אותו בעודה גוססת. הוא ברח והם הזעיקו עזרה", סיפר בעודו בוכה.

גליק הסביר כי התחושה ביישוב קשה. "אנחנו שבורים אבל חזקים. אנחנו מחבקים את המשפחה, את עצמנו, את הילדים שלנו, אבל אין לנו ספק שכמו שברעננה לא נשברים ובירושלים לא נשברים, ככה אנחנו לא נישבר. אין לנו אין הלגיטימציה הזו".

חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016./תצפית TPS, יוחאי הלל

דפנה ונתן מאיר גרו ביישוב מאז שהתחתנו, סיפר גליק. "כל כולה טוב לב", העיד גליק על מאיר. "גם ביישוב שימשה אחות במשך זמן רב וכל מי שהיה צריך עזרה היה פונה אליה. נתן עבד בישיבה התיכונית בסוסיא".

"כל מי שניסה לייצר את הפיגוע הנורא הזה רוצה שנצא מפה"

יוחאי דמרי, ראש מועצת דרום הר חברון, סיפר גם הוא על מאבקה של מאיר עם המחבל. "המחבל דקר אותה כמה פעמים ווידא הריגה. האימא בעת מאבק הצליחה לגרום לכך שהילדים לא ייפגעו. הבת הגדולה סיפרה שהמחבל ברח כי הוא לא הצליח לשלוף את הסכין מגוף האימא ולרצוח את הילדים האחרים – אמירה קשה מאוד שמזעזעת כל לב יהודי".

תמונות מזירת הפיגוע בעתניאל. מח"ט יהודה, אל"ם יריב בן עזרא המתדרך את הכוחות בשטח. דובר צה"ל
כוחות צה"ל באזור/דובר צה"ל

דמרי סבור כי "כל מי שניסה לייצר את הפיגוע הנורא הזה רוצה שנצא מפה. אני קובע שהיישוב יוכפל וכמות הבתים בהר חברון תוכפל. אנחנו לא מתקפלים. אנחנו יודעים לומר מאיפה הוא הגיע ולכן אנחנו נוקטים את כל אמצעי הזהירות. מדובר בטראומה קשה. אנחנו מקיפים את המשפחה באהבה, בעובדים סוציאליים, ובתמיכה".

(עדכון ראשון: 22:30)

חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016./תצפית TPS, יוחאי הלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully