וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפיגוע בעתניאל: "המחבל ישלם מלוא המחיר על הרצח המתועב"

17.1.2016 / 20:56

ראש הממשלה ביקש לחזק את משפחת הנרצחת בפיגוע, דפנה מאיר, והצהיר: "נמצא את המחבל". הנשיא שוחח עם ראש מועצת דרום הר חברון ואמר לו: "זהו אסון נוראי ואני אתכם בכל לבי". יו"ר הכנסת: "מצפה מכל שוחרי השלום וזכויות האדם לגנות ללא גמגום"

צילום: חברים לשעת צרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו לפיגוע בהתנחלות עתניאל, שבו נרצחה דפנה מאיר, אם לשישה, על ידי מחבל בפתח ביתה. "כולנו כואבים ומשתתפים בצערם הכבד. אנחנו נמצא את המחבל והוא ישלם את מלוא המחיר על הרצח המתועב הזה", מסר. "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לחבק ולחזק הערב את בני המשפחה".

מתחקיר ראשוני עולה כי מאיר פתחה למחבל את דלת ביתה, בעוד שלושה מילדיה נוכחים בבית. המחבל החל לדקור אותה ובין השניים פרץ מאבק. לאחר שדקר את מאיר כמה פעמים, הוא נמלט מן המקום. כוחות גדולים פתחו בסריקות אחריו והיציאות מההתנחלות נסגרו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לביתה של האישה ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות - אך נאלצו לקבוע את מותה.

הערב שוחח נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי, לאחר שעודכן בדבר הפיגוע. הנשיא חיזק את ידיו וביקש מדמרי לעדכנו בכל סיוע שיוכל להגיש. "זהו אסון נוראי ואני אתכם בכל לבי. הזעזוע נורא ואיום. אני בטוח שאתה ממוקד ברגעים אלה בפעולות הנדרשות על מנת לסייע למשפחה הכואבת וההמומה לצד הרגעת התושבים ביישוב", אמר הנשיא. דמרי סיפר לנשיא על המצב בשעה זאת ביישוב והודה לו על מילות החיזוק.

חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
עתניאל, הערב/תצפית TPS, יוחאי הלל

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב לפיגוע המזעזע בעתניאל ואמר: "טרור הוא טרור, אך רצח אישה בביתה לעיניי ילדיה הוא שיא של חייתיות ושל שפל. בשעה קשה זו לבי עם משפחתה הכואבת של דפנה מאיר הי"ד. אני מחזק את ידי כוחותינו שעושים הכול ללכידת המחבל. אני מצפה מכל שוחרי השלום וזכויות האדם לגנות ולהוקיע מעשה נפשע זה ללא גמגום".

גם ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, הגיב על הפיגוע שאותו כינה "פשע אכזרי". הרצוג אמר: "אין מילים שינחמו את משפחתה של הנרצחת מעתניאל שנרצחה הערב בדם קר מול עיני ילדיה. זה פשע אכזרי ומגונה, את המבצעים חובה להכות ללא רחם ובכל הכוח. אני מוסר תנחומים למשפחה הדואבת ולקהילת עתניאל כולה. אבל, הדם רותח גם בגלל חוסר הביטחון היומיומי שאנו נתונים בו. חוסר הביטחון שהביאה עלינו ממשלת הימין הקיצוני שמתעקשת, כן, מתעקשת, לא להיפרד מהפלסטינים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
סריקות בעתניאל כחלק מהמצוד אחרי המחבל/תצפית TPS, יוחאי הלל

שר הביטחון משה יעלון עודכן בשעות האחרונות בפרטי הפיגוע בעתניאל ועל אודות המרדף המתנהל אחר המחבל. "הרצח היום בעתניאל מלמד אותנו פעם נוספת מול איזה אויב אכזר וחסר מעצורים אנו מתמודדים. כוחות הביטחון - צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל - יניחו את ידם על הרוצח ועל שולחיו, אם היו כאלה. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נבוא חשבון עם המחבל, בכל מקום שבו יהיה".

לדבריו, "המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל, לצד סבלנות, אורך רוח ושיקול דעת, שכן הוא מציב בפנינו אתגר מורכב. כוחות הביטחון עושים לילות כימים במאבק הזה, וגם את הטרור הזה נכה, כפי שגברנו בעבר על הניסיונות לפגוע במדינת ישראל ואזרחיה". השר יעלון ביקש להשתתף באבלה של משפחה.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, סיפרה כי היא מזועזעת מהפיגוע המחריד בעתניאל. "לבי עם בני משפחתה של הנרצחת, דפנה מאיר, שהותקפה בחצר ביתה על ידי מפגע אכזרי וחסר צלם אנוש, בזמן שילדיה בקרבת מקום. יש לעשות כל מאמץ לאתר את המפגע ולמצות איתו את מלוא חומרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully