וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא העזו להתעסק איתו": 26 שנות מאסר וכמיליון שקל קנס ל"סנדק של אילת"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על אילן בן שטרית את עונש המאסר הכבד, לאחר שדחה עסקת טיעון שבמסגרתה יכול היה להיכנס ל-12 שנות מאסר. לארגון הפשיעה האילתי מיוחסים ניסיונות רצח, סחיטות ואלימות קשה. "מי שהפר את מילתם שילם על כך". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן
הכרעת דין – ארגון הפשע האילתי. שי מכלוף
ישלם יותר ממיליון שקלים קנס. בן שטרית/שי מכלוף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 26 שנות מאסר על ראש ארגון פשיעה באילת, אילן בן שטרית. כמו כן, נגזר עליו לשלם קנס של 1,150,000 שקלים. 16 שנות מאסר נגזרו על יניב מלול, ו-12 שנים נגזרו על אורן אלמקייס, שניהלו את הארגון יחד איתו. ארגון הפשע האילתי עסק בסחיטות, בהלוואות בריבית גבוהה ובניהול מועדוני הימורים. כמו כן, לארגון מיוחסים מעשי אלימות קשים וכמה ניסיונות רצח.

"הסיבות שהביאו את הנאשמים לביצוע העבירות הן העצמת כוחות בעולם העבריינות, השתייכותם לארגון ומעמדם הבכיר בארגון, שהקנו להם כוח ומעמד בעיר אילת", נכתב בכתב האישום. "איש לא העז להפר את מילתם ומי שעשה זאת 'שילם' על כך".

עוד ידיעות משפט ופלילים:
פרקליט המדינה על פרשת זדורוב: "משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי"
חשד: ארגוני הפשיעה של דומרני ושירזי ניסו לחסל "אויב משותף" מהשרון
עקב הסרת הפיקוח מהתביעה המשטרתית: הפרקליטים לא יתייצבו בבתי המשפט

26 שנות מאסר לאילן בן שטרית, אפריל 2016. שי מכלוף
סירב ל-13 שנה, וייכלא ל-26 שנה. בן שטרית/שי מכלוף

לפני הכרעת הדין התנהלו מגעים לעסקת טיעון, ועלתה האפשרות כי בן שטרית יקבל 13 שנות מאסר ושאר חברי הארגון יקבלו 5-3 שנים. ואולם, בן שטרית סירב להצעה ועסקת הטיעון ירדה מהפרק. כעת פרקליטי הנאשמים מתכוונים לערער לבית המשפט העליון.

עורכי הדין רפי ליטן ועמית ויצמן, המייצגים חלק מהנאשמים, מסרו לאחר מתן גזר הדין: "בית המשפט לטעמי טעה מלכתחילה כאשר הרשיע את הנאשמים בעבירה של ניהול ארגון פשיעה, ואנחנו סבורים שבית המשפט העליון יזכה אותם מאישום זה. עונשם של הנאשמים נגזר רובו מעבירה זו, ולכן אני מעריך שהדברים ישתנו בבית המשפט העליון".

26 שנות מאסר לאילן בן שטרית, אפריל 2016. שי מכלוף
נמנה עם בכירי העבריינים תחת ארגונו של יצחק אברג'יל/שי מכלוף

"אתה אילן בן שטרית הגדול, אנשים פוחדים ממך", אמרה בשבוע שעבר החוקרת לבן שטרית באחת מחקירותיו ביחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל). בן שטרית המשיך להיתמם. "מה אני, ערס? אני עוזר לאנשים. אין סמים באילת, רק עסקים. חברים שלי מכבדים אותי, עושים לי כבוד".

ההכחשות לא הועילו. בן שטרית, שנמנה עם בכירי העבריינים הפועלים תחת הארגון של יצחק אברג'יל, הורשע לצד שבעה מעמיתיו בשורת עבירות, ובהן ניסיונות רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטות באיומים, ניהול בתי הימורים ועבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. במשטרה מקווים שעם סגירת התיק השתחררה עיר הנופש, ולו לזמן מה, מאחיזתם של סוחרי הסמים ומועדוני ההימורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully