וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של ההרוג מיידוי אבנים נגד בג"ץ: "זאת הייתה חצי שנה של טרור נפשי"

4.4.2016 / 16:37

ניר לבלוביץ' מאוכזב מההחלטה לבטל את צו האטימה לבתיהם של שלושה נאשמים בהריגת אביו אלכסנדר. "בג"ץ בעצמו הגדיר את ההריסה ככלי של הרתעה ומניעה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "כל ניסיון דקירה מחזיר אותנו ליום שבו אבא נרצח"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

אתמול ביטל בג"ץ את צו האטימה שהוצא לבתיהם של שלושה צעירים שנאשמו בהריגת אלכסנדר לבלוביץ' על ידי יידוי אבנים לעבר מכוניתו בספטמבר האחרון. בנו של ההרוג, ניר לבלוביץ', הגיב הבוקר (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על ההחלטה לנקוט מדיניות שונה כלפי השלושה, שהיו שותפים ליידוי האבנים, וכלפי צעיר אחר שנקבע כי הוא שהשליך את האבן הקטלנית, ואמר כי מדובר בהחלטה מאכזבת. "בג"ץ בעצמו הגדיר את כלי ההריסה ככלי של הרתעה ומניעה. בסופו של דבר הכלי הזה לא מעניש. אי אפשר לעשות איפה ואיפה כלפי מי שהם חלק ממכניזם הרצח", אמר לבלוביץ'.

לבלוביץ' גם הביע אכזבה מההחלטה להאשים את האחראים למות אביו בהריגה ולא ברצח. כשנשאל מה בכוונת המשפחה לעשות כעת, הוא השיב: "אנחנו בוחנים את האפשרויות שעומדות לפנינו. אנחנו לא חלק מהמשפט, זאת מדינת ישראל אל מול הרוצחים". הוא עוד סיפר על הקושי שחווה המשפחה מאז האירוע. "בחצי השנה מאז מותו של אבי אנחנו נכנסים לנעליו ומייצגים אותו. זאת הייתה חצי שנה של טרור נפשי, חצי שנה שבה אנחנו עוברים כל בוקר התמודדות רגשית עם המצב שאליו נקלענו, ומצד שני מנהלים מלחמות על צדק", אמר הבן. "והטרור עדיין כאן, וכל פגיעה וניסיון דקירה מחזיר אותנו ליום שבו אבא נרצח".

עוד על הריגת אלכסנדר לבלוביץ':
הנאשם בהרג לבלוביץ': "הלכתי לזרוק אבנים כי הושפלתי על ידי שוטר"
"שמתי בצד את הכאב": בת ההרוג בפיגוע האבנים שטיפלה במחבלת
תיעוד דרמטי: השניות לאחר פיגוע האבנים בערב החג

החמרה ביידוי אבנים על שכונת ארמון הנציב, דיווח באולפן. מערכת וואלה
"נכנסים לנעליו של אבי ומייצגים אותו". מכוניתו של לבלוביץ' לאחר ההתנגשות/מערכת וואלה

בעקבות האירוע החליטה המדינה לאטום את בתיהם של ארבעת הנאשמים, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח ירושלים, בלוחות פלדה ובמוטות ברזל. הארבעה עתרו בנושא לבג"ץ, ואתמול החליטו השופטים לבטל את הצו עבור בתיהם של שלושה מהם. עם זאת, נקבע כי ביתו של הצעיר הרביעי, עבד דוויאת בן 19, ייאטם משום שמידת מעורבותו באירוע שונה – על פי כתב האישום, הוא זה שהשליך את האבן הקטלנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

באוקטובר האחרון הואשמו הארבעה בהריגתו של לבלוביץ'. על פי הנטען בכתב האישום, בשעות הבוקר המוקדמות של 13 בספטמבר אשתקד, ערב ראש השנה, החלו עימותים בין צעירים מוסלמים שהתבצרו במהלך הלילה במסגד אל-אקצא לכוחות משטרה שהגיעו למקום על מנת לפזר את ההתקהלות ולאפשר עליית יהודים להר הבית.

באותו ערב יידו הארבעה אבנים לעבר שישה או שבעה כלי רכב שבהם נהגו מי שנחזו בעיניהם להיות יהודים, כפעולת תגמול והזדהות עם האירועים בהר הבית. האבן שפגעה בלבלוביץ' והרגה אותו חדרה מבעד לחלון הרכב וגרמה לו לאבד שליטה ולפגוע בעמוד חשמל ולאחר מכן בעץ שהיה לצד הכביש. כתוצאה מההתנגשות, הוא נהרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully