וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד דרמטי: השניות לאחר פיגוע האבנים בערב החג

17.9.2015 / 17:22

בתמונות שפורסמו בפייסבוק נראים צוותי מד"א כשהם מנסים להציל את חייו של אלכסנדר לבלוביץ' בן ה-64, שלקה בלבו ומת לאחר שרכבו נרגם באבנים בירושלים בערב ראש השנה. אתמול הוא הובא למנוחות בגבעת שאול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי מד"א מטפלים בלבלוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיעוד דרמטי של ניסיונות ההחייאה באלכסנדר לבלוביץ', שלקה בלבו ומת בעקבות האבנים שהושלכו לעבר רכבו בשכונת ארמון הנציב בירושלים בערב ראש השנה, פורסם היום (חמישי) בפייסבוק. בתמונות נראים צוותי מד"א כשהם מנסים להציל את חייו של לבלוביץ' בן ה-64, שהובא אתמול למנוחות בגבעת שאול שבעיר. בעקבות הפיגוע, החליטה הממשלה לקדם שורת צעדים נגד מיידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה.

במהלך ההלוויה ספד לו בנו, ניר: "אבא, איך נוכל להמשיך בלעדיך? בלי לשמוע את הצחוק שלך. כל כך התגאית בי, תמכת בי במה שעשיתי. לא אהבת לדבר על פוליטיקה וההרגשה והפספוס חונקים את הגרון. נוח בשלום אבא אהוב שלי באדמת המדינה והעיר שכה אהבת, העיר שבה נולדת, גדלת וגם נרצחת".

בתו מעיין אמרה בבית ההספדים בירושלים: "אבא שלנו יקירנו, נתת לנו שלושה ימים לעכל את האסון, אפילו בצאת החג השמיים בכו. איך נקטע לנו החג עם בשורת האיוב. אבא, תחסר לי מאוד. לא יכולה לתאר את הכאב והעצבות בלעדיך". בת זוגו איריס, שזעקה את שמו לחלל החדר, אמרה: "אלכס, אישי, אהובי, שותפי לחיים, זמן קצר לאחר שבילינו ושמחנו בארוחת החג קיבלנו את הבשורה המרה שאבן אחת הפכה את חיינו. נלקחת מאיתנו בטרם עת בגלל שנאת חינם שמעולם לא הייתה בלבך".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו: "נשנה מדיניות נגד מיידי אבנים – גם בנגב ובגליל"
בעקבות גל הטרור: הממשלה תקדם עונשי מינימום למיידי אבנים

סרטון חובבים שהועלה לפייסבוק. צילום מסך
פעולות ההחייאה בלבלוביץ'/צילום מסך

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נשא דברים בבית ההספדים בטרם נטמן לבלוביץ'. "אין ספק שהממשלה וכל המערכת חייבת להחמיר את הענישה ולייצר הרתעה. נער שמחליט לזרוק אבן – דמו בראשו. הוא צריך לדעת שהוא יכול להיפגע ואחרי שיתפסו הוא יישב זמן ממושך בכלא. ושהמשפחה שלו תשלם מחיר יקר בקנסות. לפני שילד ירים אבן שהיא כמו כלי נשק, שהיא רוצחת אנשים, שיחשוב אלף פעם לפני שהוא עושה את הצעד הזה".

"המפגעים שזורקים בנו אבנים ולפעמים הורגים בנו, מנסים לגרום לפחד שלנו לשתק אותנו. הם רוצים שהפחד ישתק, הם רוצים לשבש את שגרת יומנו, הם רוצים שאנשים יפחדו לנסוע בכבישים וללכת לעבודה. את הפחד הזה צריך לכבוש. ולהמשיך בשגרת חיינו. זו התשובה של כל תושב כנגד המפגעים. שיידעו שזה לא יעזור לאף אחד", הוסיף ברקת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכבו של לבלוביץ' שנרגם באבנים בערב החג/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו משנים מדיניות, המצב הקיים אינו מקובל עלינו. ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה", אמר אתמול נתניהו בסיור בכביש 443, שבו אירעו כמה פיגועים קטלניים בחודשים האחרונים, ובירושלים, במקום שבו הושלכו אבנים לעבר מכוניתו של לבלוביץ'. בסיור השתתפו גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

לדבריו, ישראל לא תהסס לירות לעבר המתפרעים – גם בתוך שטחי ישראל. "האבן לא מבחינה בין כלי רכב שנפגע כאן ונהרג בו אזרח ישראלי לאותה אבן שנזרקת בתחום הקו הירוק. אנחנו הולכים לאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום על מיידי בקבוקים ואבנים".

נתניהו הוסיף כי ינקטו גם צעדים כלכליים. "אני מתכוון להחמיר בצורה אינטנסיבית את הקנסות לקטינים ולמשפחותיהם, כדי לגרום להרתעה קשה. לא מקובל שזה יקרה בישראל. אני לא מדבר רק על הצירים המובילים לירושלים או לירושלים עצמה, אני מדבר גם על הגליל והנגב. אנחנו משנים את המדיניות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully