וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עולות שאלות בנוגע למחויבות ישראל לפתרון שתי המדינות

מחלקת המדינה האמרקינית מתחה ביקורת על הריסת הבתים בגדה המערבית, "המעידה על מגמה של הרס, עקירה והחרמת קרקעות". לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מתחילת השנה הרסה ישראל 400 מבנים ביהודה ושומרון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ארצות הברית מתחה היום (שבת) ביקורת על הריסת המבנים על ידי ישראל ברחבי הגדה המערבית, והודיעה כי הדבר "מעלה שאלות" בנוגע למחויבות של ישראל לפתרון שתי המדינות. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, אליזבת טרודו, אמרה כי וושינגטון "מודאגת" מהרס הבתים "שמערער את האפשרות של פתרון שתי המדינות, ומעלה שאלות בנוגע למחויבות של הממשלה הישראלית לפתרון זה". לדבריה, "פעולות אלה מעידות על מגמה מזיקה של הרס, עקירה והחרמת קרקעות".

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מתחילת השנה ישראל הרסה כ-400 בתים ומבנים נוספים ברחבי הגדה המערבית – יותר מבכל שנת 2015. כמו כן, לפי ארגון "בצלם", בתחילת מרץ ישראל הרסה בית ספר שנבנה בחסות האיחוד האירופי בכפר הבדואי חירבת טאנה שבשומרון, שבו למדו 23 ילדים. זאת, כך לפי הארגון, בנוסף על הריסת 17 בתים ו-21 דירי כבשים ולולים בכפר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ישראל תלך בעקבות ארצות הברית? "שיפור היחסים עם קובה אפשרי"
אובמה בוועידת הגרעין: "יש סיכוי שחומרים מסוכנים יגיעו לטרוריסטים"
סנאטורים דמוקרטים לקרי: לחקור "הפרות חמורות של זכויות אדם בישראל"

פינוי כפר בדואי - חדשות מקומיות. מערכת וואלה!
"ישראל הרסה בתים בכפר חירבת טאנה". כפר בדואי בגדה/מערכת וואלה!

זו אינה הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שארצות הברית מעבירה ביקורת על מדיניות ישראל בגדה המערבית. הממשל האמריקני והאו"ם גינו בינואר האחרון את כוונת הדרג המדיני להפקיע אלפי דונמים בגדה המערבית. דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר, אמר אז כי ההחלטה הישראלית נוגדת את התחייבותה לפתרון שתי המדינות. "אנו מתנגדים בחריפות לכל צעד שיגביר את הרחבת ההתנחלויות, ואנו מאמינים כי צעדים אלה נוגדים את פתרון שתי המדינות", אמר טונר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וושינגטון. פברואר 2016. רויטרס
"לא יימצא פתרון לסכסוך עד תום כהונתי". אובמה/רויטרס

בנוסף, בסוף החודש שעבר אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני לא יימצא במהלך הזמן שנותר לכהונתו. דבריו נאמרו במהלך שיחה שערך עם צעירים בארגנטינה, לאחר שנשאל אם ניתן יהיה להקים מדינה דו-לאומית שתכלול מנהיגים משני הצדדים. אובמה השיב כי אינו מאמין שפתרון של מדינה אחת יוביל ליציבות, שכן שורר אי-אמון בין שני הצדדים. "כל האזור נמצא בחוסר יציבות גדול מאוד, שגורם לי להמשיך להאמין כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר", אמר.

דבריו של אובמה הגיעו על רקע דיווחים בנוגע לכך שבלשכתו שוקלים לנסות להניע מחדש את תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים. בחודש שעבר דווח בעיתון "הוול סטריט ג'ורנל" כי הבית הלבן רוקם תכנית לחידוש תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים לפני סיום כהונתו אובמה. העיתון ציטט גורם אמריקני בכיר, שמסר כי הניסיון עשוי לכלול את התערבות מועצת הביטחון של האו"ם, שתתווה את הצעדים לקראת ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully