וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בוועידת הגרעין: "יש סיכוי שחומרים מסוכנים יגיעו לטרוריסטים"

1.4.2016 / 21:20

נשיא ארה"ב, שהתגאה בחתימת 102 מדינות על אמנה לשמירה הדוקה על נשק גרעיני כדי למנוע זליגה, הבהיר כי עדיין קיים חשש שארגוני טרור ישתמשו בחומרים מסוכנים. בהתייחסו להסכם עם איראן, אמר כי הוא הביא "התקדמות אמיתית"

צילום: רויטס, עריכה: אביב אירגז

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ציין היום (שישי) במהלך ועידת הגרעין הנערכת בוושינגטון כי עדיין קיים איום כי גורמי טרור ישיגו נשק גרעיני, זאת על אף ההתקדמות בהפחתת סיכון זה. אובמה קרא למנהיגי העולם לעשות יותר על מנת לשמור על מתקנים גרעיניים בארצותיהם. לדבריו, חלה התקדמות משמעותית בנושא בעקבות "אמנת מפתח" שאושררה על ידי 102 מדינות. "בעבודה משותפת, המדינות שלנו גרמו לכך שלטרוריסטים יהיה קשה יותר לשים את ידיהם על נשק גרעיני", אמר הנשיא.

אובמה הדגיש שאין ספק כי אם ארגוני טרור יצליחו להשיג נשק גרעיני, הם ישתמשו בו כזה לבצע רצח המוני. "אין צל של ספק שאם המטורפים האלה יצליחו להניח את ידיהם על חומרים גרעיניים למרות ההתקדמות בהפחתת הסיכוי לכך, הם ישתמשו בו כדי להרוג כמה שיותר בני אדם", הדגיש. לדבריו, החששות המרכזיים הם שארגונים כמו אל-קאעדה ו"המדינה האסלאמית" (דאעש) יצליחו להשיג נשק בלתי קונבנציונלי.

לקריאה נוספת:
ארדואן בוושינגטון: "הפיגוע באיסטנבול לא כוון נגד ישראלים"
ארה"ב ובעלות בריתה באירופה לבאן קי מון: איראן הפרה את הסכם הגרעין
חמינאי: "להגיד שעתיד העולם במו"מ ולא בטילים – בורות או בגידה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוועידת הגרעין בוושינגטון. 1 באפריל 2016. רויטרס
אובמה בוושינגטון, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית מארח בוועידת הגרעין יותר מ-50 מנהיגים מרחבי העולם. הכינוס האחרון בוועידה התמקד במאמצים לשמור על חומרים אטומיים במתקנים ייעודיים על מנת למנוע את זליגתם לגורמי טרור. חששות אלו גברו בעיקר לנוכח מתקפת הטרור שאירעה בשבוע שעבר בבריסל, בירת בלגיה, שעוררה את האפשרות שדאעש, האחראי לפיגועים, ישתמש בחומרים רדיואקטיביים במתקפותיו הבאות. כמו כן, המנהיגים דנו גם ביכולותיה הגרעיניות המתפתחות של קוריאה הצפונית, הגורמת מתיחות רבה באזורה ומול וושינגטון.

מוקדם יותר, כינס אובמה פגישה נפרדת של המעצמות, שדנו בהסכם הגרעין שנחתם עם איראן ביולי 2015. הסכם זה הוא חלק קריטי באג'נדה של אובמה בנושא נשק גרעיני, ונחשב עבורו להישג משמעותי במדיניות החוץ שלו. לדבריו, המאמצים ליישום העסקה, שדרשה מטהראן לרסן את תכניתה הגרעינית בתמורה להסרת סנקציות כלכליות, הראו "התקדמות אמיתית". עם זאת, הוא ציין כי ייקח עוד זמן עד שאיראן תשתלב בחזרה בכלכלה העולמית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא יפן שינזו אבה בוועידת הגרעין בוושינגטון. 1 באפריל 2016. רויטרס
אובמה ואבה בוועידת הגרעין, היום/רויטרס

זאת ועוד, במסגרת הוועידה הודיעו ארצות הברית ויפן כי השלימו את הסרת כל האורניום המועשר ודלקי הפלוטוניום מהמרכז למחקר גרעיני ביפן. בכך, הפכה יפן למדינה הראשונה שהותקפה בעבר בנשק גרעיני, אך אימצה קו אנטי-גרעיני מובהק. עם זאת, למרות מאמציו של אובמה לשכנע מדינות שונות לעצור את פיתוח הנשק הגרעיני בהן או להגן על האורניום המועשר ברשותן, חומרים רבים מסוג זה נותרים חשופים לגניבה במקומות שונים בעולם.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומנהיגים נוספים מהעולם בוועידת הגרעין בוושינגטון. 1 באפריל 2016. רויטרס
אובמה עם חלק מנציגי המדינות שהשתתפו בוועידה בוושינגטון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully