וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "להגיד שעתיד העולם במו"מ ולא בטילים – בורות או בגידה"

המנהיג העליון של איראן הגיב במילים חריפות לביקורת שהטיחו מדינות המערב בטהראן על השיגורים האחרונים של טילים בליסטיים, שמסוגלים לשאת נשק גרעיני. "אם לא יהיה לנו כוח הגנתי, ניסוג בפני איומיה של כל מדינה קטנטנה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הצהיר היום (רביעי) כי "להגיד שעתיד העולם נמצא במשא ומתן ולא בטילים – זו פשוט טעות. מי שאומר זאת, הוא בור או בוגד". בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, הבהיר חמינאי: "אם המערכת האסלאמית מבקשת לקדם טכנולוגיה ומשא ומתן, אך חסרה כוח הגנתי, היא תיסוג בפני איומיה של כל מדינה קטנטנה".

דבריו של המנהיג העליון מגיעים בעקבות הביקורת הבינלאומית שהוטחה בטהראן בנוגע לניסויים האחרונים של איראן, שהתקיימו לפני כשלושה שבועות, בטילים שמסוגלים לשאת ראש קרב גרעיני. מוקדם יותר היום התייצבה מוסקבה לצדה של טהראן. גורם במשרד החוץ של רוסיה טען כי הניסוי האיראני אינו מהווה הפרה של הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, כפי שטענו מדינות המערב.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב ובעלות בריתה באירופה לבאן קי מון: איראן הפרה את הסכם הגרעין
ארה"ב: האקרים איראנים מואשמים שערכו מתקפת סייבר מטעם המשטר
זריף מתנער מאחריות: "מטרת ניסוי הטילים הייתה הגנה עצמית"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. 23 בפברואר 2016.. AP
"ההסכם אינו אוסר על ניסויים". חמינאי/AP

"ההסכם אינו אוסר על ניסויים", הבהיר הגורם בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". מזכ"ל האו"ם באן קי מון הוסיף היום כי תכנית הטילים האיראנית "עוררה דאגה", אולם ציין: "סוג הסנקציות והצעדים שיש ליישם - זה כבר תלוי בחברות מועצת הביטחון".

ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה – שהיו שותפות למגעים לכינון הסכם הגרעין, לצדה של רוסיה – שלחו לאחרונה מכתב משותף למזכ"ל האו"ם, ובו טענו כי הניסויים "מנוגדים ואינם עולים בקנה אחד" להחלטת האו"ם בנוגע להסכם הגרעין, שהתקבלה ביולי.

המכתב אף כלל בקשה ממועצת הביטחון של האו"ם לקיים דיון בנוגע ל"תגובה ראויה" לכשל של טהראן במילוי חובותיה. לפי סוכנות הידיעות "פארס", על הטילים שבהם השתמשה איראן בניסוי האחרון נכתב בעברית "ישראל חייבת להימחק". הוא התקיים בתחילת החודש, ולפי סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", נורו במסגרתו שני טילים מסוג "קדר H" מבסיס באזור הרי אלבורז שממערב לטהראן, שפגעו במטרות בדרום-מזרח המדינה, במרחק של כ-1,400 קילומטרים ממקום שיגורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טילים בליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים, 8 במרץ 2016. רויטרס
"נוכל לפגוע במשטר הציוני באופן בטוח, ממרחק". מתקן שיגור תת-קרקעי של משמרות המהפכה/רויטרס

ניסוי זה נעשה יום לאחר שהחל תרגיל צבאי בטילים בליסטיים שמשך ביקורת בינלאומית. בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א, אמר מפקד זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמיר עלי חג'יזאדה, כי הטילים נועדו לפגוע בישראל. "הסיבה שתכננו את הטילים שלנו לטווח של 2,000 קילומטרים היא כדי שנוכל לפגוע במשטר הציוני באופן בטוח, ממרחק", טען.

בעקבות הניסויים הללו התכנסה לפני שבועיים כי מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק, לבקשת ארצות הברית. האמריקנים כינו את התנהלותה של איראן "פרובוקטיבית ומערערת יציבות". שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור אמרה כי ארצה תמשיך לדחוק במועצת הביטחון לפעול נגד איראן בסוגיית ניסוי שיגור הטילים הבליסטיים שביצעה. כמו כן, האשימה פאוור את רוסיה כי היא "מחפשת סיבות שלא להגיב להפרות של החלטות האו"ם בידי טהראן". לדבריה, "נראה שרוסיה מסנגרת על איראן ומחפשת סיבות שלא לפעול. אנחנו לא נוותר למועצת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully