וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האקרים איראנים מואשמים שערכו מתקפת סייבר מטעם המשטר

24.3.2016 / 17:55

בכתב אישום מתוקשר שהוגש לבית משפט פדרלי בניו יורק, נטען כי השבעה, המתגוררים באיראן ופעלו בשמה, גרמו לנזקים של עשרות מיליוני דולרים כשפגעו בעשרות בנקים בין 2011 ל-2013. הם אף ניסו לתקוף סכר באזור ניו יורק

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. 23 בפברואר 2016.. AP
הכווין את המתקפה? המנהיג העליון של איראן חמינאי/AP

הממשל האמריקני הכריז היום (חמישי) כי הגיש כתבי אישום נגד שבעה האקרים איראנים שתיאמו מתקפות סייבר נגד עשרות בנקים אמריקניים וסכר בניו יורק בין 2011 ל-2013. בכתב האישום, שהוגש בבית משפט פדרלי בעיר ניו יורק, תוארו הגורמים, שחיים באיראן, כ"האקרים מנוסים" שככל הנראה עבדו מטעמו של המשטר בטהראן.

לפי כתב האישום, לפחות 46 מוסדות וחברות פיננסיות גדולות הושפעו ממתקפת הסייבר. במהלך מסיבת עיתונאים אמרה התובעת הכללית לורטה לינץ' כי השבעה גרמו לנזק של עשרות מיליוני דולרים. לדבריה, המתקפה נגד הסכר הציבה סכנה ברורה ומידית כלפי התושבים באזור. כתב האישום שפורט על ידי משרד המשפטים האמריקני במסיבת העיתונאים הוא אחד התיקים המתוקשרים ביותר בהיסטוריה האמריקנית שהוגשו נגד מדינות זרות בגין פעילות סייבר.

כתב האישום הנרחב מגיע בתקופה שבה וושינגטון וטהראן מנסות להפחית את המתיחות ביניהן, לאחר החתימה על הסכם הגרעין ביולי האחרון. ואולם, מאז כבר הספיק הממשל האמריקני להטיל סנקציות חדשות על הרפובליקה האסלאמית בשל שיגורים של טילים בליסטיים שערכה.

לקריאה נוספת בנושא
זריף מתנער מאחריות: "מטרת ניסוי הטילים הייתה הגנה עצמית"
מבחן ראשון אחרי הסכם הגרעין: מועצת הביטחון תדון בניסויים של איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully