וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מאיים לא להצביע עם הקואליציה בחוק ההשעיה: "אין מתנות חינם"

28.3.2016 / 14:45

יו"ר ישראל ביתנו איים בישיבת סיעתו שלא לתמוך בחוק ההשעיה, שיעלה היום לקריאה ראשונה במליאה חרף העובדה שלא מובטח לו רוב, ועקץ את נתניהו: "יתנו - יקבלו, לא יתנו - לא יקבלו". נתניהו: "מצפה שמי שאמר שיתמוך בחוק יצביע בעדו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו כי הוא לא מתכוון להצביע יחד עם הקואליציה בחוק ההשעיה, שיעלה מאוחר יותר היום להצבעה בקריאה ראשונה. זאת, על אף שאין לו רוב.

"ראש הממשלה ראוי לפרס בשרלטנות פוליטית. זה חוק שבא להעניק חסינות לנציגי ארגוני הטרור, שיושבים בכנסת. ראש הממשלה יודע שאי אפשר לעולם לרכז 90 ח"כים. אם רוצים תמיכה של ישראל ביתנו, זה יקרה רק אם ראש הממשלה יתמוך בהצעה שלי להפרדת רשויות, קרי העליון לא יכול להתערב בהחלטות ועדת הבחירות המרכזית. מתנות חינם לא יהיו: יתנו - יקבלו, לא יתנו – לא יקבלו".

ליברמן הוסיף כי נתניהו לא מצליח למשול. "גם לגבי מתווה הגז, שלא יהיו פה אשליות. לא יפתרו בעיות קואליציוניות על חשבוננו. ראש ממשלה שלא יודע לשלוט, לא יודע לקבל החלטות, החברים שלו לא תומכים בהצעות חוק שהוא מביא – שלא יצא שאנחנו נציל אותו", תקף.

לקריאה נוספת:
"הכול כאן הצגה, זה ביזיון": סערה בדיון המחודש על חוק ההשעיה
נתניהו ליו"ר ועדת החוקה: כל סיעות הקואליציה יתמכו בחוק ההשעיה
ההתכתשות על חוק ההשעיה: מגלגלים את תפוח האדמה הלוהט לעבר נתניהו

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן באירוע הליכוד – ישראל ביתנו לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
"שרלטנות פוליטית". נתניהו וליברמן/שלומי גבאי

גם נתניהו התייחס להצבעה על החוק ואמר: "חוק ההשעיה אמור להשעות מהכנסת את הח"כים שמתייצבים לצד הטרור. אני מצפה שאלה שאומרים שהם בעד החוק יצביעו בעדו, ולא יתנו רווח לתומכי הטרור".

הקואליציה נמצאת בקושי מספרי בשל מאבק המתחולל בתוכה על רקע עיכוב העלאת יהודי אתיופיה ארצה. שני חברי כנסת מהליכוד, אברהם נגוסה ודודי אמסלם, צפויים להיעדר בכוונה תחילה מההצבעה במסגרת מאבקם בנושא. העלאתם ארצה מתעכבת בשל אילוצים כספיים, לטענת הממשלה, חרף החלטתה החיובית בנושא.


בקואליציה מבקשים להביך את ישראל ביתנו, שלא צפויה להצביע נגד, לכן ההצעה תעלה חרף אי הוודאות. במקביל, בכנסת קיימת מחלוקת משפטית אם צריך 61 חברי כנסת גם לקריאה הראשונה. היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, שלח היום מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ובו הדגיש כי רצוי שחוק ההשעייה יעבור ברוב של 61 ח"כים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

נוסח חוק ההשעיה

חוק ההשעיה אושר בסוף החודש שעבר בוועדת חוקה, חוק ומשפט בהכנה לקריאה ראשונה. לפי נוסח החוק, ניתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. על פי ההצעה, אם 61 חברי כנסת יבקשו להשעות ח"כ מסוים, תתכנס ועדת הכנסת לישיבה שבה יוכל חבר הכנסת המועמד להשעיה להשמיע את טיעוניו. אם הוועדה תחליט כן, תתכנס המליאה להצביע על כך, ויידרש רוב של 90 ח"כים כדי לאשר את המהלך.

עשרה ימים לאחר האישור במליאה, ייכנס במקומו של אותו ח"כ הבא בתור ברשימה לכנסת. לחבר הכנסת תינתן האפשרות לערער על המהלך לבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully